Jeg er så ked af
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 11-04-08 19:54

at mine ellers flotte påskeliljer hænger nedad.
Det er ikke rart, at blomsterne ligger ned mod jorden.
Hvordan kan jeg forebygge dette til næste år?
Mvh
Aksel

Fra : Carsten

Dato : 11-04-08 20:18

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> at mine ellers flotte påskeliljer hænger nedad.
> Det er ikke rart, at blomsterne ligger ned mod jorden.
> Hvordan kan jeg forebygge dette til næste år?

Det gør mine også, og jeg skyder skylden på vejret (høj flot sol om dagen og
let frost om natten). Lige præcis vejret er det jo svært at gøre noget ved
:-/
Tog konsekvensen her i dag og plukkede mange af dem og stillede dem
indenfor - så er de da pæne i en god uges tid.

Carsten

Fra : Lise Hansen

Dato : 11-04-08 21:19

Det kan du ikke forebygge.
Den milde vinter har gjort, at påskeliljerne i år havde blomster meget
tidligere end normalt. Ganske vist hedder de PÅSKE-liljer, men de plejer
først at blomstre midt i april, ligesom det oftest er påske i april.
I påsken kom snevejret; -det gjorde, at de væltede. Hos mig har de fleste
rettet sig igen, men nogle er knækket i stilken og bliver derfor ved med at
ligge ned.
Men det vigtigste er, at påskeliljerne nok skal overleve og komme igen til
næste år. Næste år er påskedag 12. april; så kan vi håbe på mere "normale"
tilstande.

Hilsen
Lise

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 13-04-08 16:36

"Lise Hansen" <lise.hansen100@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Men det vigtigste er, at påskeliljerne nok skal overleve og komme igen til
> næste år. Næste år er påskedag 12. april; så kan vi håbe på mere "normale"
> tilstande.

Forhåbentlig får du ret. Men hvordan bibringer jeg mine påskeliljer den
oplysning, at påsken falder lidt senere næste år ?
Mvh
Aksel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-04-08 07:32

On Fri, 11 Apr 2008 20:53:42 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> wrote:

>at mine ellers flotte påskeliljer hænger nedad.
>Det er ikke rart, at blomsterne ligger ned mod jorden.
>Hvordan kan jeg forebygge dette til næste år?

Du sører for vi slipper for vinter i påsken
Mine uden for vinduet her har rejst sig flot igen. Dem ude langs
indkørslen er noget mere triste at se på - de har kun rejst sig
halvvejs.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/