Billige låse og alarmer
Fra : CAH

Dato : 11-04-08 02:38

Hej

Jeg står for at ville sikre mit hus mod indbrud, og jeg overvejer at
købe denne alarm http://www.mobilalarm.dk og at købe ruko låsene hos
http://lavpris-laase.dk/ .

Er der nogen som har bedre forslag? Er alarmen fra mobilalarm noget
skrammel?

Mange hilsner
Cah

Fra : Carsten

Dato : 11-04-08 10:26

"CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg står for at ville sikre mit hus mod indbrud, og jeg overvejer at
>købe denne alarm http://www.mobilalarm.dk og at købe ruko låsene hos
>http://lavpris-laase.dk/ .

Kender ikke lavpris-laase, men har gode erfaringer med billigsikring.dk

Carsten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-04-08 20:56

Hej!

Carsten wrote:
> Kender ikke lavpris-laase, men har gode erfaringer med billigsikring.dk

Skulle lige til at sige det samme. Jeg har talt med dem vedrørende en ny
hoveddør jeg skulle bestille. Jeg fik forklaret alle aspekter vedr. døren og
hvorledes den skulle være (både over telefon og mail), selvom de slet ikke
sælger døre :) Jeg tror der er udvekslet omkring 20 mails ialt, pga. "problemer"
med leverandøren af døren, men det hele lykkes til sidst. Valgte iøvrigt en
Daloc BD30 dør.
Senere da jeg skulle have låse valgte jeg således dem igen, og der fik jeg også
kyndig rådgivning og modtog alle delene, som passede perfekt i døren.

Har kun rosende ord om billigsikring.dk

(Nu er jeg den stolte ejer af en 60mm massiv dør med dobbelt Garant 10
låsesystem, og min postkasse har ligeledes en Garant 10 cylinder, så den kan
åbnes med samme nøgle.)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : N/A

Dato : 13-04-08 18:42

Fra : N/A

Dato : 13-04-08 18:42

Fra : CAH

Dato : 12-04-08 08:43

Hej

Tak for det godt tip om billigsikring.dk, nu har jeg lige læst denne
artikel om bankenøgler.

http://ing.dk/artikel/68533

Det lyder ikke videre opmuntrende, men hvor finder man gode tilbud på
Medeco og Abloy låse?

Cah

Fra : Gamle

Dato : 12-04-08 17:03

CAH wrote:
> Det lyder ikke videre opmuntrende, men hvor finder man gode tilbud på
> Medeco og Abloy låse?

Du kan ikke bruge bankenøgle til en 6-stiftet Ruko lås.

Mvh.
Torben

Fra : Carsten

Dato : 12-04-08 17:56

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke bruge bankenøgle til en 6-stiftet Ruko lås.

Jo, desværre - 6 stifts er måske nok en smule sværrere at banke men det kan
(sagtens) lade sig gøre. Du skal op i garant systemet for at være sikret....

Carsten

Fra : Gamle

Dato : 12-04-08 19:24

Carsten wrote:
> Jo, desværre - 6 stifts er måske nok en smule sværrere at banke men
> det kan (sagtens) lade sig gøre. Du skal op i garant systemet for at
> være sikret....

Hej Carsten
Det har du nok mere forstand på end mig.

Jeg har lige fået installeret en Daloc DB 30 dør med 3-punkts lås.
Låsecylinderen er 6-stiftet og jeg har fået at vide, den ikke kunne knækkes
med bankenøgle. Så det må nok være i garantsystemet. Låsecylinderen kostede
næsten 600,00 kr.

Mvh.
Torben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-04-08 13:01

Hej!

CAH wrote:

> [...]
> artikel om bankenøgler.
>
> http://ing.dk/artikel/68533
>
> Det lyder ikke videre opmuntrende, men hvor finder man gode tilbud på

Nej, det er nemt at åbne de gamle låse Derfor skiftede jeg til det 11
stiftede Garant 10 system.

Min gamle dør kunne iøvrigt "dirkes" op på 30 sekunder :) Man kunne fjerne
tætningslisten med en skruetrækker og så havde man frit udsyn til låsepalen, som
nemt skubbes til siden.

Kender iøvrigt intet til de andre låse du nævner - jeg havde valgt på forhånd.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Armand

Dato : 13-04-08 20:28

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Nej, det er nemt at åbne de gamle låse Derfor skiftede jeg til det
> 11 stiftede Garant 10 system.

*Ahemn* - Må jeg lige gøre opmærksom på Kaba's ExperT-system:
http://www.kaba.se/index.html
Klik på "produkter" - "ExperT" og se løjer!

--
Armand.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-04-08 20:38

Hej!

Armand wrote:
> *Ahemn* - Må jeg lige gøre opmærksom på Kaba's ExperT-system:

Det må du da godt

"Vi" har deres låse på det gør-det-selv værksted jeg laver bilen på. Og mener
ikke vi har haft indbrud, men det er ikke låsenes skyld i så fald (nok snarere
held ).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Armand

Dato : 13-04-08 20:40

Armand skrev:

> *Ahemn* - Må jeg lige gøre opmærksom på Kaba's ExperT-system:
> http://www.kaba.se/index.html
> Klik på "produkter" - "ExperT" og se løjer!

Jeg vil iøvrigt også lige gøre opmærksom på at det ikke er helt
risikofrit at udbrede sig i et offentligt forum, som dette, om hvor
ringe låsecylindre man har i hoveddøren

--
Armand

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-04-08 20:40

Hej!

Armand wrote:
> Jeg vil iøvrigt også lige gøre opmærksom på at det ikke er helt
> risikofrit at udbrede sig i et offentligt forum, som dette, om hvor
> ringe låsecylindre man har i hoveddøren

Tjo. Omvendt har mange hundrede tusinde mennesker 5-stiftede låse, og det ved
tyvene jo alligevel godt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-04-08 07:46

On Sun, 13 Apr 2008 21:39:33 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Jeg vil iøvrigt også lige gøre opmærksom på at det ikke er helt
>risikofrit at udbrede sig i et offentligt forum, som dette, om hvor
>ringe låsecylindre man har i hoveddøren

I sidste nede virker en lås kun fordi vi alle er enige om det .....
Er en dør låst, så er vi alle enige om at man ikke kan eller skal gå
ind. Visse langfingrede individer ikke medregnet.

Jeg kunne her sætte en nok så god lås på min dør, men det ville være en
smal sag at smadre et vindue. Det er selvfølgelig noget andet hvis man
bor i lejlighed i en stor opgang - Ingen vinduer der kan smadres udefra
og skal en tyveknægt stå for lang tid og rode med låsen ude i opgangen,
så vil han nok lettere opgive på forhånd.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : N/A

Dato : 13-04-08 13:01

Fra : CAH

Dato : 13-04-08 11:35

On Apr 13, 2:00 pm, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> [...]
> nemt skubbes til siden.
>
> Kender iøvrigt intet til de andre låse du nævner - jeg havde valgt på forhånd.

Der er ikke helt enighed om det med om man kan banke 6 og 10 stift
ruko op. http://ing.dk/artikel/68533

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-04-08 18:42

Hej!

CAH wrote:
> Der er ikke helt enighed om det med om man kan banke 6 og 10 stift
> ruko op. http://ing.dk/artikel/68533

Nå ja, det kan jeg da godt se i kommentarerne.

Men Ruko giver jo en garanti for at de ikke kan dirkes (eller hvordan de nu
formulerer det), så egentligt burde jeg kunne få et nyt sæt låse hvis det viser
sig at være tilfældet.

Må lige holde mig orienteret.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-04-08 09:47

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
>
> Men Ruko giver jo en garanti for at de ikke kan dirkes (eller hvordan de
> nu formulerer det), så egentligt burde jeg kunne få et nyt sæt låse hvis

Eller også er den endnu værre:

Din dør bliver dirket op men da Ruko siger det ikke kan lade sig gøre
(og man måske ikke kan se det på låsen) så mener forsikringen at det er
dig der har glemt at låse, og derfor dækker de ikke det stjålne.

:-/

Mvh
Thomas