/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Bådforsikring
Fra : Ken Kreutzmann


Dato : 08-04-08 13:31

Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
erfaringer



 
 
blueocean (09-04-2008)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 09-04-08 07:38

On 8 Apr., 14:30, "Ken Kreutzmann" <k...@mail.dk> wrote:
> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
> erfaringer

Hej
Hvad slags erfaring tænker du på, Jeg har selv efter 15 års sejlads i
udlandet altid haft Pantanius, og der aldrig haft problemer, men skal
dog også siges at jeg heller ikke har haft brug for dem. Men jeg har
andre bekendte som ligger på den anden side af jorden og de mistede
deres rig i stillehavet, efter taxsator fra Pantanius havde set på
skaderne , fik de en helt ny rig og sejl ca 3 månerder senere i New
Zeland.

Så om andre har bedre opleverlser med deres forsikrings selskab ved
jeg jo ikke. Men det kan være der nogle her i NG.

Gert

Leif Langgaard (09-04-2008)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 09-04-08 15:37

"Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:47fb656e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
> erfaringer

Hej

Tænker du på afgiften til den danske stat?

Eller nærmere hvordan man undgår den

--
Langgaard
www.megapixels.dk





Ken Kreutzmann (10-04-2008)
Kommentar
Fra : Ken Kreutzmann


Dato : 10-04-08 07:23

Hej Leif

Tak for dit indlæg
For nu at gøre en lang sludder kort. Jo, det er nok det, jeg tænker på.
Mvh
Ken
"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
news:47fcd4f2$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> "Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:47fb656e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
>> erfaringer
>
> Hej
>
> Tænker du på afgiften til den danske stat?
>
> Eller nærmere hvordan man undgår den
>
> --
> Langgaard
> www.megapixels.dk
>
>
>
>



HO (09-04-2008)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 09-04-08 21:47

"Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:47fb656e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
> erfaringer
hej
køb din forsikring i DK og betal afgiften, det går til et godt formål:

JRCC Danmark modtog via JRCC Stavanger en anmeldelse om en lystbåd i
Kattegat med vandindtrængen og motorstop. Ombord i båden var der to
personer. Lystbåden kunne i første omgang lokaliseres til en linie mellem
Gøteborg og Skagen. På baggrund af dette blev en redningshelikopter
alarmeret og sendt afsted med pumpemateriel. Yderligere blev redningsbåde
fra Skagen og Anholt Redningsstationer alarmeret sammen med orlogskutteren
RØMØ og sendt til assistance. JRCC Danmark fik telefonkontakt til havaristen
og kunne positionsbestemme ham til ca. 4 sm øst for Skagen. Det lykkedes til
aften en redningsbåd fra Skagen Redningsstation at eskortere den havarerede
lystbåd med de to personer ombord sikkert i havn i Skagen. Sagen afsluttet

Pris for sejleren kr. 00,00
mvh
Hans



Ken Kreutzmann (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Ken Kreutzmann


Dato : 11-04-08 06:56

Hej Hans

Tak for dit indlæg

Du har jo ret.

Mvh
Ken
"HO" <ho@nospamvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:47fd2b48$0$4466$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> "Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:47fb656e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
>> erfaringer
> hej
> køb din forsikring i DK og betal afgiften, det går til et godt formål:
>
> JRCC Danmark modtog via JRCC Stavanger en anmeldelse om en lystbåd i
> Kattegat med vandindtrængen og motorstop. Ombord i båden var der to
> personer. Lystbåden kunne i første omgang lokaliseres til en linie mellem
> Gøteborg og Skagen. På baggrund af dette blev en redningshelikopter
> alarmeret og sendt afsted med pumpemateriel. Yderligere blev redningsbåde
> fra Skagen og Anholt Redningsstationer alarmeret sammen med orlogskutteren
> RØMØ og sendt til assistance. JRCC Danmark fik telefonkontakt til
> havaristen og kunne positionsbestemme ham til ca. 4 sm øst for Skagen. Det
> lykkedes til aften en redningsbåd fra Skagen Redningsstation at eskortere
> den havarerede lystbåd med de to personer ombord sikkert i havn i Skagen.
> Sagen afsluttet
>
> Pris for sejleren kr. 00,00
> mvh
> Hans
>



Børge Wedel Müller (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 11-04-08 19:45

Hmmm

Er det nu korrekt at pengene går til et godt formål.

Selvfølgeligt er redningstjeneste en god ting, men jeg tror det er vores
skattepenge der bruges til det, og ikke
forsikrings(misundelses)afgiften/pengene.

Men det er jo bare min holdning.
Lidt ligesom at jeg ikke forstår hvorfor jeg skal betale 10kr literen til
brændstof til sejlads.

Jeg betaler min skat med respekt.

mvh
/Børge

"Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:47fefd9b$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Hans
>
> Tak for dit indlæg
>
> Du har jo ret.
>
> Mvh
> Ken
> "HO" <ho@nospamvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:47fd2b48$0$4466$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> "Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47fb656e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
>>> erfaringer
>> hej
>> køb din forsikring i DK og betal afgiften, det går til et godt formål:
>>
>> JRCC Danmark modtog via JRCC Stavanger en anmeldelse om en lystbåd i
>> Kattegat med vandindtrængen og motorstop. Ombord i båden var der to
>> personer. Lystbåden kunne i første omgang lokaliseres til en linie mellem
>> Gøteborg og Skagen. På baggrund af dette blev en redningshelikopter
>> alarmeret og sendt afsted med pumpemateriel. Yderligere blev redningsbåde
>> fra Skagen og Anholt Redningsstationer alarmeret sammen med
>> orlogskutteren RØMØ og sendt til assistance. JRCC Danmark fik
>> telefonkontakt til havaristen og kunne positionsbestemme ham til ca. 4 sm
>> øst for Skagen. Det lykkedes til aften en redningsbåd fra Skagen
>> Redningsstation at eskortere den havarerede lystbåd med de to personer
>> ombord sikkert i havn i Skagen. Sagen afsluttet
>>
>> Pris for sejleren kr. 00,00
>> mvh
>> Hans
>>
>
>



Leif Langgaard (11-04-2008)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 11-04-08 23:41

Hej

ja, og i Sverige er der ingen hjælp til nødstete fritidssejlere, de lader
dem synke, bare fordi de ikke betaler statsafgift af deres bådforsikring

--
Langgaard
www.megapixels.dk


"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> skrev i en meddelelse
news:47ffaff4$0$27362$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
> Hmmm
>
> Er det nu korrekt at pengene går til et godt formål.
>
> Selvfølgeligt er redningstjeneste en god ting, men jeg tror det er vores
> skattepenge der bruges til det, og ikke
> forsikrings(misundelses)afgiften/pengene.
>
> Men det er jo bare min holdning.
> Lidt ligesom at jeg ikke forstår hvorfor jeg skal betale 10kr literen til
> brændstof til sejlads.
>
> Jeg betaler min skat med respekt.
>
> mvh
> /Børge
>
> "Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:47fefd9b$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej Hans
>>
>> Tak for dit indlæg
>>
>> Du har jo ret.
>>
>> Mvh
>> Ken
>> "HO" <ho@nospamvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47fd2b48$0$4466$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>>> "Ken Kreutzmann" <kenk@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:47fb656e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
>>>> erfaringer
>>> hej
>>> køb din forsikring i DK og betal afgiften, det går til et godt formål:
>>>
>>> JRCC Danmark modtog via JRCC Stavanger en anmeldelse om en lystbåd i
>>> Kattegat med vandindtrængen og motorstop. Ombord i båden var der to
>>> personer. Lystbåden kunne i første omgang lokaliseres til en linie
>>> mellem Gøteborg og Skagen. På baggrund af dette blev en
>>> redningshelikopter alarmeret og sendt afsted med pumpemateriel.
>>> Yderligere blev redningsbåde fra Skagen og Anholt Redningsstationer
>>> alarmeret sammen med orlogskutteren RØMØ og sendt til assistance. JRCC
>>> Danmark fik telefonkontakt til havaristen og kunne positionsbestemme ham
>>> til ca. 4 sm øst for Skagen. Det lykkedes til aften en redningsbåd fra
>>> Skagen Redningsstation at eskortere den havarerede lystbåd med de to
>>> personer ombord sikkert i havn i Skagen. Sagen afsluttet
>>>
>>> Pris for sejleren kr. 00,00
>>> mvh
>>> Hans
>>>
>>
>>
>
>



blueocean (12-04-2008)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 12-04-08 13:36

On 12 Apr., 00:41, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:
> Hej
>
> ja, og i Sverige er der ingen hjælp til nødstete fritidssejlere, de lader
> dem synke, bare fordi de ikke betaler statsafgift af deres bådforsikring
>
> --
> Langgaardwww.megapixels.dk
>
> "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> skrev i en meddelelsenews:47ffaff4$0$27362$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
>
>
>
> > Hmmm
>
> > Er det nu korrekt at pengene går til et godt formål.
>
> > Selvfølgeligt er redningstjeneste en god ting, men jeg tror det er vores
> > skattepenge der bruges til det, og ikke
> > forsikrings(misundelses)afgiften/pengene.
>
> > Men det er jo bare min holdning.
> > Lidt ligesom at jeg ikke forstår hvorfor jeg skal betale 10kr literen til
> > brændstof til sejlads.
>
> > Jeg betaler min skat med respekt.
>
> > mvh
> >    /Børge
>
> > "Ken Kreutzmann" <k...@mail.dk> skrev i en meddelelse
> >news:47fefd9b$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> Hej Hans
>
> >> Tak for dit indlæg
>
> >> Du har jo ret.
>
> >> Mvh
> >> Ken
> >> "HO" <h...@nospamvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> >>news:47fd2b48$0$4466$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> >>> "Ken Kreutzmann" <k...@mail.dk> skrev i en meddelelse
> >>>news:47fb656e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >>>> Har nogen erfaring med bådforsikring i udlandet høer jeg gerne om deres
> >>>> erfaringer
> >>> hej
> >>> køb din forsikring i DK og betal afgiften, det går til et godt formål:
>
> >>> JRCC Danmark modtog via JRCC Stavanger en anmeldelse om en lystbåd i
> >>> Kattegat med vandindtrængen og motorstop. Ombord i båden var der to
> >>> personer. Lystbåden kunne i første omgang lokaliseres til en linie
> >>> mellem Gøteborg og Skagen. På baggrund af dette blev en
> >>> redningshelikopter alarmeret og sendt afsted med pumpemateriel.
> >>> Yderligere blev redningsbåde fra Skagen og Anholt Redningsstationer
> >>> alarmeret sammen med orlogskutteren RØMØ og sendt til assistance. JRCC
> >>> Danmark fik telefonkontakt til havaristen og kunne positionsbestemme ham
> >>> til ca. 4 sm øst for Skagen. Det lykkedes til aften en redningsbåd fra
> >>> Skagen Redningsstation at eskortere den havarerede lystbåd med de to
> >>> personer ombord sikkert i havn i Skagen. Sagen afsluttet
>
> >>> Pris for sejleren kr. 00,00
> >>> mvh
> >>> Hans- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Sikke noget vås, de bliver hjulpet som, alle andre nødstedte.

vdr. Stats afgiften, hvis du sejler udenlands og er væk i mere end 3
mde. kan du ved at underskrive en erklæring fritages for 1 %
statsafgift.

Gert

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste