MS Windows
briani 27239
Ikoner på skrivebord
Fra : Hans-Henrik Skall

Dato : 07-04-08 21:40

Hejsa alle

På min gamle pc var det sådan at når jeg lavede en genvej (www) på
skrivebordet i windows Vista kom der et ikon der svarede til siden.(nu er
der et standard ikon)
Kan det lade sig gøre på den ny også ?

M.V.H
Hans

Fra : Per

Dato : 08-04-08 07:50

Hans-Henrik Skall wrote:
> [...]
>
> På min gamle pc var det sådan at når jeg lavede en genvej (www) på
> skrivebordet i windows Vista kom der et ikon der svarede til

Det er ikke alle www sider, der laver andet end et standardikon - har du
prøvet med en anden hjemmeside fx. youtube, den viser et favikon (billede) i
min firefox, så den burde gøre det du spørger om.

Husk du lige skal gå ind på hjemmesiden for at virker/træder i kraft - jeg
har lige prøvet med netop youtube og det viker, der kommer et ikon på
skrivebordet på en Vista.

Ellers kan du selv ændre ikon hvis du højreklikker, egenskaber, skift ikon.

mvh. Per

Fra : Hans-Henrik Skall

Dato : 08-04-08 20:05

> [...]
> skrivebordet på en Vista.
>
> Ellers kan du selv ændre ikon hvis du højreklikker, egenskaber, skift

Ja de plejer de også på den gamle men ikke på denne
www.golfbox.dk har et flot ikon men det kommer ikke med på skrivebordet ....
mystisk.

mvh.
Hans

Fra : Per

Dato : 08-04-08 20:53

Hans-Henrik Skall wrote:

> Ja de plejer de også på den gamle men ikke på denne
> www.golfbox.dk har et flot ikon men det kommer ikke med på
> skrivebordet .... mystisk.

Jeg har lige prøvet med dit link.

højreklik på skrivebordet - ny genvej - internetadresse (www.golfbox.com)

Dobbeltklik på genvejen og luk igen - så er den der - ihvertfald her hos
mig, jeg kan se en slags kors som favikon.

Jeg kører Vista home

mvh. Per

Fra : Per

Dato : 08-04-08 20:55

Per wrote:

> Jeg har lige prøvet med dit link.
>
> højreklik på skrivebordet - ny genvej - internetadresse
> (www.golfbox.com)

Mente selvfølgelig golfbox.dk

/Per

Fra : John T.

Dato : 08-04-08 20:14

"Hans-Henrik Skall" <NO_SPAM_skall@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På min gamle pc var det sådan at når jeg lavede en genvej (www) på
> skrivebordet i windows Vista kom der et ikon der svarede til siden.(nu er

Typisk Vista, gå tilbage til XP,
blot min mening !!
John T.

Fra : Henning

Dato : 08-04-08 20:40

"John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i meddelelsen

> "Hans-Henrik Skall" <NO_SPAM_skall@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Typisk Vista, gå tilbage til XP,
> blot min mening !!
> John T.

ja - det var dog det tungeste argument jeg længe har hørt

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-04-08 04:54

> På min gamle pc var det sådan at når jeg lavede en genvej (www) på
> skrivebordet i windows Vista kom der et ikon der svarede til siden.(nu er
> der et standard ikon)
> Kan det lade sig gøre på den ny også ?

Højreklik på desktoppen -> view -> Classic Icons - så virker det.

mvh

Andreas M. Hansen