at gemme mails fra maiil.app
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 15:54

Jeg går sådan og hygger mig med at gemme mail.
Herunder dem jeg sender etc..
er det muligt at gemme disse uden for mail.app for p åden måde at have
færreste muligt antal mail i programmer, og blot gemme dem i et andet
"program"..?

Fra : Jon

Dato : 07-04-08 16:13

<ecozyz> wrote:

> [...]
> er det muligt at gemme disse uden for mail.app for p åden måde at have
> færreste muligt antal mail i programmer, og blot gemme dem i et andet

Meldingene er i utgangspunktet tekst, så de kan leses av andre
applikasjoner. Men hvorfor skal du ha færrest mulig mailer i Mail.app?

Jeg har minst 50.000 i min, og det er ikke noe problem. Men de ligger
altså ikke i Innboksen alle sammen - /det/ ville nok kunne være et
problem. Jeg arkiverer nokså grovt; stort sett alle mails fra et gitt år
havner i samme arkivmappe (altså både inn- og utgående sammen, så jeg
enkelt kan følge en "konversasjon"). Da får jeg mapper på noen
tusentalls mails. I tillegg har jeg egne temamapper for mailinglister,
regninger, osv. Med Spotlight er det ikke noe problem å finne igjen
ting. Til sist har jeg et varierende antall "smarte mapper", som jo
egentlig er permanente Spotlight-søk (alle med avsender lik <konen>,
alt. <jobben>, alle som har status <ulest>, osv).
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 19:08

On 2008-04-07 17:13:17 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> [...]
> egentlig er permanente Spotlight-søk (alle med avsender lik <konen>,
> alt. <jobben>, alle som har status <ulest>, osv).

min maskine ser ud til at have problemer med at håndtere den mængde
mails jeg ..
Det kan også være fordi jeg har mange accounts ? ( 12 stks. ) eller andet

mener at de mails, der ligger inde i mapperne hedder .eml..
tror jeg spurgte til om der findes programmer der kan læse emails, og
beholde oprindeigt lay out, billeder etc...