MS Windows
briani 27239
SP 1 Vista
Fra : Walter

Dato : 05-04-08 08:38

Hej
Nolgen efterretninger om hvornår SP 1 til Vista frigives til automatisk
opdatering?

Hilsen
WF

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-04-08 13:12

Den Engelske er frigivet (samt øvrige hovedsprog) den danske kommer
her i April. Formentlig vil den følge Microsoft sædvanlige skema for
udgivelse af opdateringer (anden tirsdag i måneden). Da dette er en
stor opdatering kan det dog være at den bliver "Throtlet" så ikke alle
får den tilbudt samtidigt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Walter

Dato : 05-04-08 14:01

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
> udgivelse af opdateringer (anden tirsdag i måneden). Da dette er en
> stor opdatering kan det dog være at den bliver "Throtlet" så ikke alle

dét glæder vi os til, så vi ka få skidtet til at fungere ordentligt eller i
det mindste bedre............

Hvem sagde WinMe - nårh ja, måske ikke helt, men det snerper da
derhenad......

Fra : _

Dato : 05-04-08 15:55

"Walter" <hemlig@nem.lig> skrev i en meddelelse
> [...]
> i det mindste bedre............
>
> Hvem sagde WinMe - nårh ja, måske ikke helt, men det snerper da

Så lad dog være med at bruge det.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-04-08 16:32

"Walter" <hemlig@nem.lig> skrev i meddelelsen

> dét glæder vi os til, så vi ka få skidtet til at fungere ordentligt eller
> i det mindste bedre............
>
> Hvem sagde WinMe - nårh ja, måske ikke helt, men det snerper da
> derhenad......
Nu skal du ikke glæde dig for tidligt.
Der er masser af nye problemer med SP1.
-" Allerede inden den officielle frigivelse er der meldinger
om de første problemer med Service Pack 1 til Windows Vista."-
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=34879
Jeg begynder også at tro på, at Vista dør ligeså hurtigt som WinMe
--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-04-08 13:24

Læs artiklen ordentligt. Der var problemer med en patch som skulle
forberede PC'en til Servicepack 1.
Jeg har ikke set problemer med selve SP1.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-04-08 18:39

> Læs artiklen ordentligt. Der var problemer med en patch som skulle
> forberede PC'en til Servicepack 1.
> Jeg har ikke set problemer med selve SP1.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Vista SP1 was supposed to fix problems, instead it's been very good at
creating entirely new ones. A recent update required to install Vista SP1
sent some PCs into endless reboot cycles, some of which could not be
recovered. Now, it seems that installing SP1 will break some of your
programs that are working perfectly without the service pack.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-04-08 20:41

Sædvanlig Journalistik (desværre), man skriver at SP1 giver problemer
men når man læser videre ser man klart at der er tale om en patch der
skal forberede installationen af SP1.
"A recent update required to install Vista SP1".
Men det lyder jo bedre at sige at det er SP1. Microsoft fjernede i
øvrigt straks den omtalte opdatering til den var fikset.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : mogens

Dato : 13-04-08 12:05

"Har en maskine, bærbar dell, med XP pro. Har den fra et firma der har splgt
den til mig da de skulle have nye maskiner. Den starter med at man skal
trykke ctrl. alt. delete. og så gi en en user og pass. Er kommet til at
skrive forkert tre gange, så kommer nu ikke ind. Da jeg ikke kan kontakte
systemadmin, da han ikke er der mere, kommer jeg ikke videre. Hvad kan jeg
gøre ved det? så jeg kan komme ind. Vil gerne undgå at formatere det hele.

venligst

Mogens

Fra : Peter Martinsen

Dato : 05-04-08 20:15

> [...]
> Hej
> Nolgen efterretninger om hvornår SP 1 til Vista frigives til automatisk

Det er allerede sket !

Mvh Peter

Fra : Ivan Olsen

Dato : 06-04-08 19:16

ja, vor herre bevares, prøv at læse mit indlæg lidt længere oppe, min
filoverførsel døde nærmest, og jeg oplevede kopiering til min usb-disk gik i
kludder hver gang jeg prøvede, vista smed simpelthen usb-disken ud af
systemet, og slettede flere filer på disken.
magen til MS crap end vista skal man da lede længe efter.
Ivan !

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-04-08 20:52

"Ivan Olsen" <enghavevej6@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> systemet, og slettede flere filer på disken.
> magen til MS crap end vista skal man da lede længe efter.
---------------
Godt man har multiboot og også kan vælge XP
Bc

Fra : Lyhn

Dato : 07-04-08 00:30

Bjarne Chr wrote:
> Godt man har multiboot og også kan vælge XP
> Bc

Ja, men spørgsmålet er - tør man installere SP3 når den bliver tilgænglig
til XP? Det kunne jo være den laver rav i den.

Jeg vil under alle omstændigheder lave en CD hvor SP3 er
slipstreamet/integreret ind i og foretage en frisk XP SP3 installation, det
har jeg erfaring med fungerer bedst. Jeg vil også lave et image af min
nuværende XP SP2 som jeg kan falde tilbage på hvis det kører ad H til.

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-08 08:15

"Lyhn" <@> wrote in message
> [...]
> det har jeg erfaring med fungerer bedst. Jeg vil også lave et image af min
> nuværende XP SP2 som jeg kan falde tilbage på hvis det kører ad H til.

Lige mine ord