Weather station
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 04-04-08 14:35

Er der nogen, der har en La Crosse Wireless Weather Station?
Jeg er glad for min, men pludselig virker regnmåleren ikke mere.
Mvh
Aksel

Fra : Henning Lund

Dato : 04-04-08 17:24

Aksel Pedersen tastede:
> Er der nogen, der har en La Crosse Wireless Weather Station?
> Jeg er glad for min, men pludselig virker regnmåleren ikke
> [...]

Hvaffer en model?
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-04-08 19:34

On Fri, 4 Apr 2008 15:35:15 +0200, "Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com>
wrote:

>Er der nogen, der har en La Crosse Wireless Weather Station?
>Jeg er glad for min, men pludselig virker regnmåleren ikke mere.

Det skete også i min - dengang var det en edderkop som mente at
vippeværket inden i regnmåleren var et godt sted at lave unger. Eller
hvad de nu bruger de her små uld-knolde til.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 04-04-08 21:27

Mads Lie Jensen tastede:
> Det skete også i min - dengang var det en edderkop som mente at
> vippeværket inden i regnmåleren var et godt sted at lave unger.
> Eller
> hvad de nu bruger de her små uld-knolde til.

Jeg har været ude for at stiften der holder vippeskeen var
skredet så skeen ikke kunne vippe. Af med hatten og ud med de
behårede og tjek stiften.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 05-04-08 08:47

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har en La Crosse Wireless Weather Station?

Der er ingen særligt iøjnefaldende modelangivelse på mit apparat.

Ja, jeg har haft regnsensoren skilt ad, men alt se ud til at virke - ingen
edderkopper, spind eller ørentviste, og vippen fungerer let og ubesværet.
Jeg tror snarere, at fejlen ligger i den udvendige "sender/kommunikator",
men nye batterier i denne og fornyet "kommunikationscheck" til
hovedstationen har ikke løst problemet. Temperatur, lufttryk og vind måles
korrekt.
Jeg bliver nok nødt til at se mig om efter noget nyt udstyr.
Tak for jeres indlæg.
Mvh
Aksel

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 19-04-08 18:41

> [...]
> korrekt.
> Jeg bliver nok nødt til at se mig om efter noget nyt udstyr.

Det mærkværdige er sket: Regnmaaleren er pludselig begyndt at virke igen.
Men så var det vindmålerens lille hjul, der var gået fast og der ikke vistes
vind selv i ret kraftig blæst. Jeg har dog givet hjulet et skub og smurt
det med lidt siliconeolie.
Men det skulle jeg måske nok ikke have gjort. Det kører dog stadig, men om
angivelserne er korrekte, ved jeg ikke.
Mvh
Aksel