strøm død flower power imac
Fra : Michael Holm

Dato : 03-04-08 21:00

har skildt en FlowerPower iMac for at redde data fra harddisken. min
venner som ejer havde tændt den en morgen og så kom der en stor gnist
der hvor størmkabelet går ind i iMac'en bagpå - de mener det måske har
siddet lidt løst...
Nu har den ikke ville starte heller ikke med nyt strømkabel

Heldigvis var harddisken intakt og data nu reddet.

Men... kan man mon gøre noget... har ikke styr på el-delen men med en
alm el-skrutrækker kan jeg se at der er støm alle mulige steder inde i
computeren - bl.a. i stikket der giver harddisken strøm... Det ville der
vel ikke være hvis den interne strømforsyning var røget....
Nogen der har et godt trick ?

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-08 21:10

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> computeren - bl.a. i stikket der giver harddisken strøm... Det ville der
> vel ikke være hvis den interne strømforsyning var røget....

kan godt være der er strøm, men nok ikke de rigtige steder og med den
korrekte spænding ...

/thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 03-04-08 21:14

> kan godt være der er strøm, men nok ikke de rigtige steder og med den
> korrekte spænding ...
>
> /thomas

har lige siddet og googlet lidt - og det er også nogen af konklusionerne
der