Min maskine tvunget i knæ af Outlook Expre~
Fra : Kong Kent

Dato : 17-07-01 12:28

Jeg har følgende opsætning:

AMD 900MHz T-Bird processor
Asus A7V bundkort
256 MB PC133 SDRam
IBM 45GB Deskstar 75GXP ATA100 harddisk
(derudover Asus GeForce2MX 7100, men det betyder vist ikke så meget hér

Alligevel kunne jeg i dag få den til at gå ned intet mindre end 3 gange i
træk. Jeg skulle slette alle mine mails i 'slettet post' - OE var nemlig
begyndt at klage sig over for lidt hukommelse/plads. Jeg lukkede ned normalt
og fik endelig adgang til slettet post og slettede de 4771 mails der lå
deri. Men det kunne maskinen ikke klare.

Den slettede godt nok indlæggene men kom så ikke videre. Maskinen frøs og
gik kold.
Jeg rebootede og ville slette indlæggene i 'Sendt Post'. Her var der 1256
som først skulle over i slettet post, for derefter at blive permanent
slettet. Men det kunne den heller ikke klare. De 1256 ligger stadig i 'sendt
post', idet den endnu et par gange gik kold mens den skulle slette lortet.

Hvordan kan det være?
I min almindelige 'recycle bin' er der intet problemer ved at slette
40-200MB permanent. Men 1200-4771 mails kan den ikke kapere... hvad er der
galt med min maskine?

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : EC

Dato : 17-07-01 12:45

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev:

-snip-

> Hvordan kan det være?
> I min almindelige 'recycle bin' er der intet problemer ved at slette
> 40-200MB permanent. Men 1200-4771 mails kan den ikke kapere... hvad er der
> galt med min maskine?

Outlook Express

Spøg til side - når du sletter en mail i OE skal den først "hentes" ud af
indbakke.dbx-filen den ligger i og "skrives" ind i slettet post.dbx-filen.
Ved så mange mails giver dette en masse flytten rundt på data og det kan OE
altså ikke styre.

mvh

Jesper

Fra : Kong Kent

Dato : 17-07-01 12:44

> Outlook Express

Jeg havde da også lidt problemer ved at kunne forstå hvordan OE kunne tvinge
selve computerens 'motor' i knæ, eftersom min computer jo ikke ligefrem
lider af muskelsvind. Den er jo ganske godt med rent kraftmæssigt.

> [...]
> Ved så mange mails giver dette en masse flytten rundt på data og det kan

Dvs. næste gang jeg sletter skal det gøres lidt oftere? Det tror jeg, at jeg
vil huske fremover

Fra : EC

Dato : 17-07-01 13:24

> [...]

-snip-

> Dvs. næste gang jeg sletter skal det gøres lidt oftere? Det tror jeg, at

Ja eller gør som Daniel foreslår - slet selve .dbx-filen (så forsvinder ALLE
mails i den pågældende mappe! )

mvh

Jesper

Fra : Kong Kent

Dato : 17-07-01 14:28

> Ja eller gør som Daniel foreslår - slet selve .dbx-filen (så forsvinder
ALLE
> mails i den pågældende mappe! )

Laver OE så selv 'Sendt Post' og 'Slettet Post' mapperne igen med de rigtige
logoer?

Fra : Kong Kent

Dato : 17-07-01 14:31

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> skrev i en news:9j1een$796$1@sunsite.dk...
> ALLE
>
> Laver OE så selv 'Sendt Post' og 'Slettet Post' mapperne igen med de
rigtige
> logoer?

Har lige gjort det I sagde jeg skulle, og det var vist fornuftigt nok.
SendtPost fyldte 118KB mens SlettetPost fyldte 445KB, og nu kører det hele
igen uden problemer, og uden mails

Tak for hjælpen, gutter.

Fra : Daniel-San

Dato : 17-07-01 12:39

> [...]

> I min almindelige 'recycle bin' er der intet problemer ved at slette
> 40-200MB permanent. Men 1200-4771 mails kan den ikke kapere... hvad er der

Lyder underligt - Kan ikke give dig et rigtigt svar, men har en alternativ
løsning. Istedet for at slette dem gennem OE kan du jo bare slette dem
manuelt på disken. Prøv at søge dit installationsdrev igennem for
"*.dbx"-filer. Hver af disse svarer til en mappe i OE, og du skal bare
slette den pårørende. OE opretter selv filen igen når du starter op, men
mappen i OE vil så være tom.

Mvh Daniel