MS Windows
briani 27239
Vista 32 bit eller 64 bit?
Fra : Ulf Gustavsen

Dato : 02-04-08 19:14

Hej gruppe.

I forbindelse med køb af ny bærbar, har Zepto et rimeligt godt tilbud. Men
den kører på Vista 64 bit.

Og så synes jeg, at jeg har rygter om, at det kan være svært at finde
drivere til de forskellige programmer.

Hvad er jeres erfaring, skal jeg holde mig fra det og købe 32 bit eller kan
jeg roligt gå til den?

Venligst
Ulf Gustavsen
Næstved.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-04-08 20:45

"Ulf Gustavsen" <mira@stofanet.dk> skrev :

> [...]
>den kører på Vista 64 bit.
>
>Og så synes jeg, at jeg har rygter om, at det kan være svært at finde

Det er hardware, der skal bruges drivere til og dem skifter man
jo (næsten) aldrig på bærbar.
Så når Zepto sælger den med en 64 bit version, så må da stærkt gå
ud fra, at der er installeret de nødvendige drivere.

Hvad programmer angår, så er det langt fra alle, der kan køre 64
bit, men i så fald kører de som 32 bit.
--
Kerim

Fra : Ellen

Dato : 03-04-08 07:25

"Ulf Gustavsen" <mira@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drivere til de forskellige programmer.
>
> Hvad er jeres erfaring, skal jeg holde mig fra det og købe 32 bit eller

Det er ikke et problem med pc'en, da den jo har driverne til 64 bit. Men
hvis du skal tilslutte gammelt udstyr så gå efter en xp 32 bit, da vista 32
bit også har problemer med drivere til gammelt udstyr.

Jeg kører selv 64 bit vista fordi jeg har 8 gb ram. Den virker fint både med
32 og 64 bit programmer. Er glad for brugerfladen og sikkerheden selvom det
kan være lidt trættende med alle de spørgsmål når man surfer, men mere end 1
gang har den spurgt om jeg ville installere program når jeg surfede på visse
sider, det gjorde xp'en aldrig, så vista er nok lidt mere tryg.

tror jeg.

kh Lene

Fra : Ulf Gustavsen

Dato : 03-04-08 16:29

Jeg siger mange tak for svarene.

God weekend

Vh Ulf Gustavsen

Fra : Holm

Dato : 04-04-08 08:11

Extremetech har stillet sig selv samme spørgsmål.
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2280819,00.asp

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m