Problem med activex i IE
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-04-08 19:59

Jeg var ude og se på en pc i går, hvor man ikke kunne se alle de sider, hvor
der kræves installation af et plugin, typisk activex.
F.eks. på tv 2.s hjemmeside med spil.
Den dukker fint op med, at der kommer en linje frem lige under menuerne,
hvor det fremgår, at siden ikke kan vises grundet indstillingerne på pc.en
for at køre active x og man skal klikke her for at se/ændre indstillingerne.
Men der er ikke noget sted i linjen, hvor man kan klikke, så man kan komme
ind og godkende, at activex objektet installeres. Jeg har set på
indstillinger og sikkerhed og har prøvet diverse ændringer, uden at det
hjalp noget som helst.
Det skal bemærkes, at den pgl. pc tidligere har tilhørt et større firma,
således at der muligvis har været nogle begrænsninger af forskellig art, men
de skulle være fjernet, selv om windows xp ikke har været reinstalleret. Der
logges på pc.en som administrator, så der burde ikke være begrænsninger i
den anledning.
Jeg installerede så firefox, og så kunne den godt installere nødvendig
plugins osv, så de ellers blokerede sider kunne tilgåes, men jeg ville gerne
have IE til også at opføre sig "normalt".

Kurt

Fra : Bjarne Chr

Dato : 01-04-08 22:30

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gerne
> have IE til også at opføre sig "normalt".

Har du prøvet at højreklikke på den linie?
Bc

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-04-08 22:50

"Bjarne Chr" <Yes@and_No> skrev i meddelelsen
> "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet at højreklikke på den linie?
> Bc
Jep, det giver kun mulighed for at læse i en hjælpeboks. Så vidt jeg husker
stod der " Hvad er det" eller noget lignende.

Kurt

Fra : Bjarne Chr

Dato : 01-04-08 23:32

> Jep, det giver kun mulighed for at læse i en hjælpeboks. Så vidt jeg
> husker stod der " Hvad er det" eller noget lignende.
>
> Kurt
I min IE-7 står der der
tillad blokeret indhold og hvad er risikoen
Bc

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-04-08 19:36

> "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> I min IE-7 står der der
> tillad blokeret indhold og hvad er risikoen
> Bc

Den er ikke opgraderet til IE7. Men nu kom jeg lige til at tænke på, at der
jo plejer at poppe en boks frem først, hvor der står, at der er blokeret for
dit eller dat osv. og så skal man klikke OK for at få boksen væk, hvorefter
man klikker oppe i linjen. Denne boks har jeg ikke set dukke op, så det må
vist være noget popup blokering, som er årsag til problemet? Jeg har ikke
pc.en ved min side, men jeg synes, at det lugter lidt i den retning.

Kurt