Skydelåger til højskabe
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 31-03-08 16:32

Hej i gruppen

Vi skal have sat nogle skabe op under vores trappe. Da der ikke er særlig
meget plads, kan skabene ikke blive særlig dybe, og der kan kun komme
skydelåger på.

Det eneste sted som vi har fundet der laver skabe i 35cm dybde, der kan
indrettes med skuffer, skostativ osv, er Ikea.
Desværre har de ikke skydelåger der passer i de valgte mål (3 skabe á 50cm),
hvorfor vi skal ud og lede efter alternativ.

Vi har prøvet ved Kvik og skab-selv. Der var det allerbilligste tilbud kr.
4800,- for 3 låger. Det dyreste lå på over kr 13.000,-

Så er spørgsmålet: Skal det virkelig være så dyrt med skydelåger?

Kender nogen til andre steder hvor man kan købe skydelåger til højskabe
(201cm)??

Med venlig hilsen

/CJ

Fra : Hauge

Dato : 31-03-08 16:48

Hej
Christian Jacobsen wrote:
> Desværre har de ikke skydelåger der passer i de valgte mål (3 skabe á
> 50cm), hvorfor vi skal ud og lede efter alternativ.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken Ikea i har kikket i, men i Århus har de
i hvert fald som noget af det første man løber ind i efter trapperne, løse
glideskinner til højskabe, hvor man bare køber passende låger til. Dvs. kan
man finde en låge i rette bredde, så kan skinnerne også tilpasses.
Jeg synes i hvert fald at det virker rimeligt gennemført, men kan ikke lige
kaste navnet på dem, da jeg jo bare ved hvor de står hvis jeg skal have dem
købt

Mvh Hauge

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 31-03-08 18:57

> [...]
> Jeg synes i hvert fald at det virker rimeligt gennemført, men kan ikke
> lige kaste navnet på dem, da jeg jo bare ved hvor de står hvis jeg skal

Det var netop i Ikea i Århus vi kiggede. Vi brugte rigtig lang tid på at
finde både skabe og skydelåger, men kom til kort, da de ved
garderobeskabende (PAX) kun fandtes i store mål, enten 150 eller 200cm pr.
låge.

De andre, til reolsystemerne kører kun på 1 skinne, hvilket gør at de jo
ikke kan gå ind bag hinanden. Så skal 1 skab jo altid stå åbent.
Desuden passede de ikke i højden til garderobeskabene (201cm).

Men jeg prøver da at kigge nærmere når jeg kommer i Ikea i morgen. Jeg kunne
jo have overset en 3. mulighed.

Mvh

/CJ

Fra : Hauge

Dato : 31-03-08 19:06

Hej
Christian Jacobsen wrote:
> De andre, til reolsystemerne kører kun på 1 skinne, hvilket gør at de
> jo ikke kan gå ind bag hinanden.

Jeg er ret overbevist om at de skinner jeg så på, er dobbelt, dvs. bag
hinanden.
Var ikke lige noget jeg stod og skulle bruge nu og her, så jeg kan tage
fejl.
Men det jeg tænker på, er at bruge skinnerne til de normale låger, dem der
normalt bruges til hængsler. Altså ikke bare bruge standard-løsninger.

> Men jeg prøver da at kigge nærmere når jeg kommer i Ikea i morgen.
> Jeg kunne jo have overset en 3. mulighed.

Når du kommer op ad trappen, så er det den første eller anden
"stue"/"garderobe" du kommer til på venstre side, mener der er et tv i
skabet også..

Mvh Hauge

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 31-03-08 19:37

> Når du kommer op ad trappen, så er det den første eller anden
> "stue"/"garderobe" du kommer til på venstre side, mener der er et tv i
> skabet også..

Det skulle vel ikke være dette du tænker på?
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S19831229

For så kører det på 1 skinne.

/CJ

Fra : Hauge

Dato : 31-03-08 19:49

Hej
Christian Jacobsen wrote:
> Det skulle vel ikke være dette du tænker på?

Hmm, det ligner..

> For så kører det på 1 skinne.

Æv, jeg beklager, så har jeg taget fejl. Jeg var umiddelbart bare så sikker,
men åbenbart ikke sikker nok.

Mvh Hauge

Fra : Carsten Keller

Dato : 01-04-08 07:37

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> wrote in message
> Det skulle vel ikke være dette du tænker på?
> http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S19831229
>
> For så kører det på 1 skinne.

Nu er det godt nok ikke en løs skinne (som jeg heller ikke lige kunne finde
på hjemmesiden), men hvis du kan finde sådan en er problemet jo ikke større
end at du bare køber 2 og sætter bag hinanden.

Jeg tror dog helst at det skal være noget tophængt, eller kommer det ikke
til at køre så godt.

Keller

Fra : Christian

Dato : 31-03-08 22:35

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skydelåger på.

> Kender nogen til andre steder hvor man kan købe skydelåger til højskabe

hvor kreativt er dine fingre skruet på? - man kunne evt. købe to
skydedørsskinner i eks. bauhaus eller lign. og montere enten egenfabrikerede
døre af hvadend du nu ønsker eller evt. købe ikea-fronter, bare monteret
hængende fra 2 loftsbaserede skinner istedetfor en skabsbaseret
(enkelt)skinne. Kig evt. på nedenstående link - de har alt muligt i skinner
etc

link:
http://www.svalk-handel.dk/websider/hovedsider/produktsider_beslag/produkthovedside_beslag.htm

Christian.

Fra : Thomas Laursen

Dato : 01-04-08 08:42

> [...]
>
> Så er spørgsmålet: Skal det virkelig være så dyrt med skydelåger?
>
> Kender nogen til andre steder hvor man kan købe skydelåger til højskabe

Hejsa

Vi har tidligere bestilt hos www.barebilligst.dk og det virkede
upåklageligt.

Der bestiller du også efter mål og jeg mener at vi gav 3000 kr. for 2 låger
på 240x60 cm.

Du kan tegne lågerne direkte på hjemmesiden, så kan du se med det samme om
det kan lade sig gøre og hvilken pris du skal give

MVH
Thomas

Fra : malene

Dato : 04-04-08 19:38

Jeg ved at BAUHAUS har deres egen serie som hedder IN-BAU, eller sådan noget
lignende! Deres låger kan du købe i præcis de størrelser du skal bruge! Jeg
har selv brugt løsningen, da jeg byggede mit filmskab! Det er et skab fra
gulv til loft. Men kun 17 cm. i dybden!
Så overvej evt. at trille forbi bauhaus eller kig på deres website
www.bauhaus.dk

Venligst Malene

P.S. god byggelyst

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 06-04-08 21:00

"malene" <malhoj@city.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> et skab fra gulv til loft. Men kun 17 cm. i dybden!
> Så overvej evt. at trille forbi bauhaus eller kig på deres website

Tak for tippet. Der smutter jeg lige ind.
Ellers må jeg sige at bare barebilligst.dk i øjeblikket ser meget lovende
ud.

/CJ