Fjerne lim fra et betongulv?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-03-08 19:09

Vi er næsten færdige med at fjerne knap 25m2 lim fra et betongulv, hvor der
siden 1967 har ligget vinyl; men hvad gør de professionelle; ligger de osse
på knæ i 8 timer med en spartel og noget 'rens?

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-03-08 21:00

> Vi er næsten færdige med at fjerne knap 25m2 lim fra et betongulv, hvor
> der siden 1967 har ligget vinyl; men hvad gør de professionelle; ligger de
> osse på knæ i 8 timer med en spartel og noget 'rens?

Slibning er sagen. Så havde du været færdig på en time, og gulvet havde
stået som nystøbt: http://www.scanbond.dk/default.asp?ID=219&pID=217&img=1

Overfladerensning er også en mulighed:
http://www.dansk-gulvteknik.dk/overflade-_afrensning.aspx

- Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-03-08 21:54

Martin Petersen skrev:

> Slibning er sagen. Så havde du været færdig på en time, og gulvet
> [...]

Så blev jeg så klog - tak skal du have

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-04-08 00:53

Martin Petersen skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> Slibning er sagen. Så havde du været færdig på en time, og gulvet
> havde stået som nystøbt:
> http://www.scanbond.dk/default.asp?ID=219&pID=217&img=1

Lejede en Dianova 420 slibemaskine (80kg.):

http://kortlink.dk/556r

og så rykkede det.

Det gav dog støv i rå mængder! Host!

Til hjørnerne genopdagede jeg min lufthammer (fra Harald Nyborg); den
skrællede belægningen af som var det en bananskræl!