Word 2008 og dansk grammatikkontrol
Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-08 17:02

Er jeg den eneste der undrer sig over, at der ikke er dansk
grammatikkontrol i Office 2008 Home and Student Edition?

Ja, jeg ved for den sags skyld ikke om den findes i den professionelle
udgave, men jeg ved at den findes i nogle versioner af Word 2003, og
naturligvis i Word 2007.

Det kan da ikke kræve alverden at få dansk grammatikkontrol med, når det
allerede er implementeret i Windows-versionen af Word, for sig mig ikke
at man bruger formater, der ikke let kan flyttes rundt mellem
forskellige platforme ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-08 21:05

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> allerede er implementeret i Windows-versionen af Word, for sig mig ikke
> at man bruger formater, der ikke let kan flyttes rundt mellem

nu er det jo Microsoft .... det samme firma der ikke engang har lavet
lokaliseringen "rigtigt"

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 02-04-08 06:31

> nu er det jo Microsoft .... det samme firma der ikke engang har lavet
> lokaliseringen "rigtigt"

Og hvor det så enten er sket bevidst, af hensyn til
»prisdifferentiering« til forskellige markeder, eller manglende evner -
jeg går ud fra at den danske grammatikkontrol også mangler i
prof-udgaverne.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk