MS Windows
briani 27239
Lyd optagelse i Vista
Fra : Filip

Dato : 01-04-08 09:01

Jeg skal optage noget lyd fra stereo mix udgangen på computeren, men jeg kan
ikke indstille lydindstillingerne til at bruge stereo mix udgangen til at
optage på. Det er nemt at gøre i XP, men hvordan gøres det i Vista??

Filip

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-04-08 10:20

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev

> [...]
> ikke indstille lydindstillingerne til at bruge stereo mix udgangen til at
> optage på. Det er nemt at gøre i XP, men hvordan gøres det i Vista??

Er det samme computer?
Jeg har selv samme problem, og her skyldes det, at der ikke findes drivere
til mit lydkort der er opdateret til Vista.
For mig betyder det, at jeg må starte op i XP, når jeg f.eks. vil
digitalisere mine gamle vinylplader.
For dig kan det måske hjælpe, hvis du bare finder en opdateret driver til
dit lydkort.

Fra : Filip

Dato : 01-04-08 11:03

> Er det samme computer?

Nej det er en anden computer

> [...]
> digitalisere mine gamle vinylplader.
> For dig kan det måske hjælpe, hvis du bare finder en opdateret driver til

Men jeg kan ikke forstå at det ikke er forudindstalleret når det er en
færdigPC fra HP. Det burde da ikke være nødvendigt at skulle ud og finde
drivere til sit lydkort..... men HP er efter min mening generelt noget lort
når det kommer til laptops.

Filip

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-04-08 12:23

Den 01-04-08 11.19 skrev Philip Nunnegaard følgende:
> [...]
> til mit lydkort der er opdateret til Vista.
> For mig betyder det, at jeg må starte op i XP, når jeg f.eks. vil

Undskyld, hvis jeg spørger dumt, men hvorfor ikke bare bruge Line in,
som jo netop er beregnet til det formål.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tag på opdagelsesrejse i fantastisk flotte fraktaler.

Fra : Filip

Dato : 01-04-08 13:30

> Undskyld, hvis jeg spørger dumt, men hvorfor ikke bare bruge Line in, som
> jo netop er beregnet til det formål.

Problemet er at vælge "Line in" til at optage fra. Man kan kun optage fra
een audio kilde hvad enten det er microfon, eller "line in" eller i mit
tilfælde "Stereo mix", men man skal jo gerne kunne vælge hvilken kilde man
vil optage fra, og det kan jeg ikke få Vista til nogle stedder. Derfor har
jeg brug for lidt hjælp.

Filip

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-04-08 15:03

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Undskyld, hvis jeg spørger dumt, men hvorfor ikke bare bruge Line in, som
> jo netop er beregnet til det formål.

Hverken Line in eller Stereomix virker på Vista hos mig. Kun
mikrofon-indgangen.
Kort sagt samme problem som Filip åbenbart har. Ingen valgmulighed.

I XP virker det hele.
På min bærbare (HP) med Vista virker det hele i øvrigt også, men den er også
noget nyere end min stationære og er født med Vista.

Fra : Lyhn

Dato : 02-04-08 01:49

Filip wrote:
> [...]
> jeg kan ikke indstille lydindstillingerne til at bruge stereo mix
> udgangen til at optage på. Det er nemt at gøre i XP, men hvordan

Hej, prøv at se her:
http://www.downloadsquad.com/2007/01/15/how-to-enable-wave-out-recording-in-vista

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-04-08 12:29

"Lyhn" <@> skrev i meddelelsen

> Hej, prøv at se her:
> http://www.downloadsquad.com/2007/01/15/how-to-enable-wave-out-recording-in-vista

Metoden virker højst tænkeligt i trådstarterens tilfælde.
Hos mig virker det dog ikke.
http://www.chartbase.dk/privat/lydvista.jpg

Den siger stadig "Er ikke tilgængelig...", og Audacity vil slet ikke kendes
ved noget af det.