Grundvandsniveau
Fra : Rosendal

Dato : 25-03-08 17:52

Jeg skal have gravet en samletank ned ved sommerhuset. Og i den forbindelse
har jeg selvfølgelig talt med en kloakmester og han vil gerne vide hvor højt
det sekundære grundvandsniveau er. Hvor finder jeg ud af det ? Er det noget
de ved hos teknisk forvirring, eller skal je have lavet en boreprøve ??

Fra : Keld Nygaard

Dato : 25-03-08 21:33

"Rosendal" <nomail@nomail.de> skrev i meddelelsen
> [...]
> det ? Er det noget de ved hos teknisk forvirring, eller skal je have lavet
Det er noget med at du bore nogle huller, og dækker dem til så overflade
vand ikke kan rende i. Så venter et døgns tid, og derefter ser hvor meget
vand der er i hullet. Men det skal gøres i en bestemt periode i
vinterhalvåret. Hvilken ved jeg ikke lige.

Mvh
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Ivan

Dato : 26-03-08 19:22

"Rosendal" <nomail@nomail.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ? Er det noget de ved hos teknisk forvirring, eller skal je have lavet
Det kan jo være at teknisk forvirring ved det., det gør de nogle steder i
landet. Ellers er det da noget din aut. kloakmester finder ud af. Hvis du
selv skal finde ud af det, det nemmest at få fat i et firma der laver noget
sådan. Det kunne være Carl Bro, eller et andet firma der laver geotekniske
undersøgelser.