gipsplader i badeværelset
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 21-03-08 16:01

Hejsa

Lige et par spørgsmål. Jeg er ved at bygge et nyt badeværesle.

Loftet skal sænkes til 235 cm men kan jeg bruge gipsplader i loftet og skal
det være vådrumsgipsplader eller er det ligemeget?

Skal de behandles med primer eller kan de bare sættes op?

Skal der dampspærre i loftet?

Monty

Fra : Benny Andersen

Dato : 21-03-08 16:45

On Fri, 21 Mar 2008 16:00:52 +0100, Monty(7000) wrote:

> [...]
>
> Loftet skal sænkes til 235 cm men kan jeg bruge gipsplader i loftet og skal
> det være vådrumsgipsplader eller er det ligemeget?

Der er ikke noget krav om vådrumsgipsplader til loftet

> Skal de behandles med primer eller kan de bare sættes op?
Efter de er sat op og spartlet, primes der med en forankringsgrunder
(mikrodispers) før maling eller vævopklæbning

> Skal der dampspærre i loftet?

Hvis det oprindelige loft må antages at være koldt grundet rummet over
loftet er uopvarmet, skal der i en eller anden forstand være dampspærre.
Maling og glasvæv er også damptættende.

--
Benny Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 20:17

Det skal være vådrumsgips og det bedste er at bruge 2 lag.
Så ville jeg bruge dampspærre og isolere over pladerne.

Mvh Mikael

Fra : Michael

Dato : 22-03-08 02:15

"maxi" <v> wrote in message
> Det skal være vådrumsgips og det bedste er at bruge 2 lag.
> Så ville jeg bruge dampspærre og isolere over pladerne.
>
> Mvh Mikael
> "Monty(7000)" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Nej - det SKAL ikke være vådrumsgips til lofter i badeværelser. Efter min
mening er det totalt overkill at sætte vådrumsgips i loftet. En almindelig
plade klarer opgaven fint (som i mit badeværelse uden problemer)