Drivhus op ad husgavl - mål
Fra : Søren Fisker

Dato : 21-03-08 12:21

Hej gruppe!

Mon der er nogen, der aner hvor vi får et mini-drivhus:
Bredde må max. være 120 cm. Det skal placeres mellem 2 vinduer.
Det skal stå op ad en murstensgavl (drivhuset skal altså være uden bagvæg).
Bilka har et, men det er desværre lidt for bredt.

Jeg er spændt på, om nogen af jer har et tip!

God påske
Søren

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 24-03-08 21:07

"Søren Fisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bagvæg).
> Bilka har et, men det er desværre lidt for bredt.
>
> Jeg er spændt på, om nogen af jer har et tip!

Typen kaldes også "altan" drivhus og laves i 2 og 3 glas fag. med bredde
129cm el.192cm.

Jeg har lavet et 3 fags om til et ca.2,5 ved at skære af aluprofilerne og
tilpasse glassene, det er kun 3 alu bjælker, 2 stivere og 4 glas plader der
skal afkortes.
Ved opstilling skal man så bare have styr på at døren kun kan skydes til den
ene side.

I dit tilfælde ville det være en to fags model der skal kortes ca. 100mm af
..
det må give problemer med døren som enten ikke kan åbnes helt eller skal
køre på en udragende del at tagrenden, el. måske kan hjulene på døren
flyttes lidt.
alternativ må du skære lige meget af begge fag men så er det en del flere
profil da både dør og vindue så også skal være smallere.

Årsagen til at alting har mærkelige mål er at glassene har mål i tommer
(25,4mm) og det er svært at skære "strimler" af et glas der skal helst være
8-10cm til at brække i.

God fornøjelse.

Mvh Peter A. Jensen