mønster i fliser
Fra : SB

Dato : 18-03-08 21:59

Nej

Nogen der ved hvor man kan finde inspiration til læggemønstre til indendørs
fliser?
Har fået samme flise i flere forskellige størrelser, men mangler et mønster
at lægge dem efter

Hver gang jeg søger får jeg bare for udendørsfliser, og det kommer lige til
at vente et lille ½ år inden det er aktuel

Søren

Fra : SB

Dato : 18-03-08 22:13

nå ja....

har dem i hele, halve og kvarte fliser

Så et mix af de 3 størrelser

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 18-03-08 22:33

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i en meddelelse
> nå ja....
>
> har dem i hele, halve og kvarte fliser
>
> Så et mix af de 3 størrelser

Hvor stort er rummet? Hvor store er fliserne?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : SB

Dato : 19-03-08 00:00

> "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor stort er rummet? Hvor store er fliserne?
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/

Flisernes størrelse er ligemeget, mønsteret bliver det samme om en hel er 30
x 30 cm eller 20 x 20 cm

Rummet er 36 m2 men delt i flere afdelinger, så stopper bare med mønsteret
når jeg møder væggen
en hel flise er 30 x 30 cm

Søren

Fra : Ivan

Dato : 19-03-08 08:58

Det må blive noget med: 1-½-1/4-1-½-1/4- osv, næste række bruger du den 1/4
til at lave forbant med. Sådan at 3 række bliver som den første og 4 række
bliver som den 2 række.
Skal det være sådan "smart" lægger du dem diagonalt, der kommer lidt mere
skære arbejde men jeg syntes at det ser godt ud. Smag og behag du ved.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-03-08 16:21

SB wrote:
> [...]
>
> Hver gang jeg søger får jeg bare for udendørsfliser, og det kommer
> lige til at vente et lille ½ år inden det er aktuel

Godt nok til væggen, men alligevel http://scandium.dk/ under mønsterforslag,
øverste række, 3 billede.

M.v.h
Niels

Fra : Erik Andersen

Dato : 20-03-08 09:03

> [...]
>
> Hver gang jeg søger får jeg bare for udendørsfliser, og det kommer lige
> til at vente et lille ½ år inden det er aktuel

Jeg købte for nylig fliser hos Evers, og fik 8 - 10 kopier fra en bog, hvor
der var adskillige forskellige mønstre der hørte til netop den flise jeg
købte.
Det var en super lækker service. Men jeg tror ikke man kan købe den bog de
har.
Prøv at søge på flisefabrikantes hjemmeside - ikke importørens. Måske har
importøren også nogle mønstre, men fabrikantens er nok bedst. Måske kan du
stjæle mønstre fra andre fabrikanter.
/Erik

Fra : SB

Dato : 20-03-08 21:04

> [...]
> importøren også nogle mønstre, men fabrikantens er nok bedst. Måske kan du

Vil jeg prøve.
må jo gerne se ud som der ikke er mønster i dem når de ligger der.

Søren