MS Windows
briani 27239
Fra mac til pc
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-03-08 14:55

En god bekendt overvejer at udskifte sin mac med en pc. Er det muligt
for hende at overføre og konvertere filer fra den ene til den anden
maskine, fx dokumenter og mailarkiv? Hidtil har hun brugt Stofanet.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-08 15:27

Jørgen Grandt skrev:

> En god bekendt overvejer at udskifte sin mac med en pc. Er det muligt
> for hende at overføre og konvertere filer fra den ene til den anden
> maskine, fx dokumenter og mailarkiv? Hidtil har hun brugt Stofanet.

Om ikke andet kan hun hente OpenOffice til Mac og bagefter til
pc. Gem skidtet fra Mac'en i OpenOffices egne formater, så kan de
åbnes i OpenOffice på pc'en.

OpenOffice er gratis og kan alt hvad man har brug for af en
officepakke, så hun kan trygt vedblive at bruge det.

--
Bertel

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-03-08 20:06

Bertel Lund Hansen skrev bl.a.:

> OpenOffice er gratis og kan alt hvad man har brug for af en
> officepakke, så hun kan trygt vedblive at bruge det.

Fremragende! Men kan den også håndtere en 'overførsel' af hendes
mailarkiv som ligger i Apple Mail (2.624) - tror jeg den hedder?

Mvh.: Jørgen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-08 20:33

Jørgen Grandt skrev:

> Fremragende! Men kan den også håndtere en 'overførsel' af hendes
> mailarkiv som ligger i Apple Mail (2.624) - tror jeg den hedder?

Nej, OO har ikke noget element til at håndtere mail.

Måske opbevarer Mac'en mails som rene tekstfiler. Så kan de bare
overføres - med forbehold for at de to systemer bruger samme
tegnkodning.

Måske har hendes mailprogram en eksport-mulighed?

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-08 20:33

Jørgen Grandt skrev:

> Men kan den også håndtere en 'overførsel' af hendes
> mailarkiv som ligger i Apple Mail (2.624) - tror jeg den hedder?

I værste fald må hun sende mailene til sig selv.

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-08 15:06

Bertel Lund Hansen skrev:

> Måske opbevarer Mac'en mails som rene tekstfiler.

Mail-programmet i Mac OS 10.4.x og nyere gemmer mails i separate
..emlx-filer og vedhæftninger bliver gemt i en separat mappe i det
filformat, de nu engang er sendt i.

Mon ikke der findes en "afkoder" til .emlx-formatet til Windows, hvis
mailprogrammet ikke kan importere dem direkte? Jeg ved det ikke, men
det tror jeg nu.

--
Hilsen
Madsen