MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista netværk
Fra : kazz

Dato : 24-03-08 14:47

Hej Gruppe

Jeg ved godt at mit spørgsmål ligger lige på vippen til at at skulle have
været postet i netværksgruppen ,men alligevel *SS*

Sagen er at jeg har 3 maskiner i huset som kører Win XP og tilsammen kører
som et hjemme netværk igennen en Router, så maskiner kan dele filer imellem
sig.
Nu har junior fået en ny Blærbar som kører Vista og jeg har oprettet et
hjemmenetværk på den også og fulgt div. guider.
Problemet er bare at jeg ikke kan se resten af netværket på den med Vista og
på de andre maskiner kan jeg godt Vista maskinen, men bare ikke de filer og
mapper jeg har valgt at dele.
Jeg har været igennem Netværksfejlfinding både forfra og bagfra og gjort alt
det forskrevne, så som ændring af navn på netværk, tjek af protokoller og
lign. 3-4 gange uden held.
Goggle som plejer at være min ven har desværre også valgt at svigte mig )-:
Hvad er det jeg har overset ???

Kazz

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-03-08 18:39

kazz skrev:

> Hvad er det jeg har overset ???

Der var et lignende spørgsmål forleden hvor svaret gik på at netværk'erne
har forskellige navne; i XP "Mshome" - i Vista "XXX" (jeg ved ikke hvad det
hedder i Vista - kører XP) - man skulle vist sørge for at de hed det samme.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : _

Dato : 24-03-08 19:48

> [...]
> har forskellige navne; i XP "Mshome" - i Vista "XXX" (jeg ved ikke hvad
> det hedder i Vista - kører XP) - man skulle vist sørge for at de hed det

Hvis du mener arbejdsgruppenavn: Navnet har ingen betydning i XP/Vista.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-03-08 20:07

_ skrev:

> Navnet har ingen betydning i
> XP/Vista.

Ok.

Fra : kazz

Dato : 24-03-08 22:12

"_" <_akadut@akadut.xx> skrev i en meddelelse

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvis du mener arbejdsgruppenavn: Navnet har ingen betydning i XP/Vista.
Ohhh jo Arbejdsgruppen skal hedde det samme på begge maskiner og XF hedder
default MSHOME og Vista hedder WORKGROUP
(det er i hvert tilfælde hvad der står i hjælpmenuen )
Dette faktum har jeg fået justeret så de er ens

Kazz

Fra : _

Dato : 25-03-08 00:49

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> default MSHOME og Vista hedder WORKGROUP
> (det er i hvert tilfælde hvad der står i hjælpmenuen )
> Dette faktum har jeg fået justeret så de er ens

Nej. Ikke i XP og Vista. Og hvis du mener, at jeg ikke har ret, så prøv det.
Gør som jeg: Udtal dig om ting, du har forstand på, og lad være med at gøre
dig klog på ting, du ikke ved noget om.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-08 15:07

_ skrev:

> Nej. Ikke i XP og Vista. Og hvis du mener, at jeg ikke har ret, så prøv det.

Nu skal jeg udtale mig om noget jeg har forstand på og som jeg
har afprøvet (ikke kun denne ene gang):

Jeg satte en bærbar op med XP for min svigersøn. Det gjorde jeg
herhjemme og angav et arbejdsgruppenavn som jeg mente var
rigtigt. Da jeg afleverede den, kunne den kun se sig selv.
Derefter tjekkede jeg hvad arbejdsgruppen hed, og den hed noget
andet. Da jeg ændrede navnet på den nys opsatte bærbare, kunne de
to computere se hinanden.

Det må siges at være en fordel at de kan se hinanden hvis LAN'et
skal bruges til noget. Hvis det ikke skal, er det ganske rigtigt
ligegyldigt med arbejdsgruppenavnet.

--
Bertel

Fra : kazz

Dato : 25-03-08 21:17

> [...]
> Gør som jeg: Udtal dig om ting, du har forstand på, og lad være med at
> gøre dig klog på ting, du ikke ved noget om.

Ved du hvad "kloge Åge" du kunne jo starte med at pudse dine briller og læse
hvad jeg har skrevet
"(det er i hvert tilfælde hvad der står i hjælpmenuen )"
Inden DU udtaler dig om noget du ikke fatter en brik af !!
I dette tilfælde, ved jeg også hvad jeg udtaler mig om i hvert tilfælde når
det kommer til at læse indlæget ordentligt igennem, inden jeg brækker galde
op !

Med Venlig hilsen
"Kazz som godt kan læse"

Fra : Jens

Dato : 25-03-08 14:59

> Ohhh jo Arbejdsgruppen skal hedde det samme på begge maskiner og XF hedder
> default MSHOME og Vista hedder WORKGROUP
> (det er i hvert tilfælde hvad der står i hjælpmenuen )
> Dette faktum har jeg fået justeret så de er ens

Prøv at hente denne opdatering (KB922120)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=4f01a31d-ee46-481e-ba11-37f485fa34ea
Den skal installeres på XP

mvh
Jens

Fra : kazz

Dato : 25-03-08 21:20

"Jens" <ja@jmail.dx> skrev i en meddelelse

> Prøv at hente denne opdatering (KB922120)
> [...]

Tak for linket

Den har jeg hentet som noget af det første og den gjorde at jeg nu kunne se
Vista maskinen fra XP men jeg kan stadigvæk ikke få hul igennemt til at se
de delte filer på den

Kazz

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-03-08 21:53

Har du slået "Network Discovery" til i Vista? Hvis arbejdsgrupperne
ikke hedder det samme på alle PC'er kan det tage noget tid før Vista
finder de andre.
Control Panel\Network and Sharing Center

Fildeling slås til samme sted men det har du vel gjort.

Regards Jens Peter Karlsen.