MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
hvordan udskiftes en ms opdatering
Fra : Lone

Dato : 23-03-08 11:52

Hej

Min pc har fået lidt smånykker, så jeg er i færd
med lidt oprydning og fejlfinding.

Har derfor kørt Belarc Advisor der siger at en
bestemt ms opdatering KB 91 44 40 skal
gen-installeres. (Reinstall!)

Hvordan gør jeg lige det i praksis?

1)
I windowsmappen ligger der en mappe der hedder
$NtUninstallKB914440$ - og heri en spuninst.exe.
(står med blå skrift! betyder det at det egtl er en skjult
mappe? Jeg har ikke KB914440 i Tilføj/fjern!)

Fjerner jeg den 'dårlige' kb914440 ved at køre
den spuninst.exe? Skal det evt. gøres fra
fejlsikker tilstand eller hvodden?

2)
Og jeg har fundet at den kan hentes her
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=ea541e8e-85a3-4d2f-a3a4-b329d03fc2fa

- men hvor skal jeg placere den, og hvordan aktiverer
jeg den? (det er et netværksdiagnosticeringsværktøj,
= det der skal fx. kunne 'reparere' hvis man højreklikker
på forbindelsesikonet ved uret)

--
vh Lone

Fra : hcma

Dato : 23-03-08 12:27

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> vh Lone

"windowsmappen ligger der en mappe der hedder
$NtUninstallKB914440$ - og heri en spuninst.exe."
Bare fjern den (afinstaller) og gå så ind på windowsupdate og opdater.
m v h
hcma

Fra : Lone

Dato : 23-03-08 12:31

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse news:47e63e9c$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> $NtUninstallKB914440$ - og heri en spuninst.exe."
> Bare fjern den (afinstaller) og gå så ind på windowsupdate og opdater.

Takker, det prøver jeg!

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 23-03-08 16:46

> Takker, det prøver jeg!

Ush....har nu rodet med det her det meste af dagen.........
Det er vist ikke sådan 'bare lige'...........

Brugte spuninst og gik derefter ud og valgte 'kør' på
ms-siden hvor kb914440 ligger så den ville køre det
som en opdatering.
Midt i det hele kom der besked om at der skulle laves
en sikkerhedsbackup af system, så det gjorde jeg efter
endt opdatering. (skulle vist have været gjort inden...hmm)

Vel igennem sagde Belarc at der nu var fejl ved to andre
nemlig KB 933729 og KB943460.............shit!
Og inde i systemgendannelse var der lavet
2 gendannelsespunkter - det ene vedr. KB914440 og
det andet vedr. KB932168.

Sidstenævnte http://support.microsoft.com/kb/932168
vedrører åbenbart sp2??

Nu er det - med megen møje og stædighed - lykkedes
mig at gendanne pc'en til et udgangspunkt der ligner
det der var da jeg først stillede spørgsmålet. (lige med
undtagelse af at jeg nu har 2 versioner af kb914440 i
windowsmappen, en m sort tekst og en m blå tekst,
samt to mapper på C: en der hedder RECYCLER hvori
der ligger 2 filer med en masse tal - disse kan ikke fjernes
- men holdes musen over står der "indeholder filer og
mapper du har slettet" ..............., og en anden mappe
der hedder System Volume Information som jeg ikke
har adgang til står der!)

Og det er også lykkedes at lave en sikkerhedskopi af system
uden at den melder fejl på 2 mapper- System State \com+\
class registration database og System state\registry........
måtte lige omkring en omgang SFC /Scannow .........)

Det er lidt vildt der kan ske så meget baks ved at forsøge at
udskifte en opdatering - men den er åbenbart væsentlig for
at en masse andet kan fungere, der remses mange ting op
der evt. ikke vil fungere hvis den afinstalleres.

Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg kommer vidre.......det dur jo
ikke at udskifte én - og det så bare gir problemer med nogen
andre............hmmm

Nogen forslag?

--
vh Lone

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 23-03-08 20:46

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg kommer vidre.......det dur jo
> ikke at udskifte én - og det så bare gir problemer med nogen

hej
min erfaring siger at du ikke kan regne med belarc hvis du ikke har en
engelsk udgave af windows.
mvh
poul

Fra : Lone

Dato : 23-03-08 21:04

"poul.b.hansen." <snubby@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hej
> min erfaring siger at du ikke kan regne med belarc hvis du ikke har en engelsk udgave af windows.

Nå? Så må jeg jo prøve at tjekke med microsoft baseline i
stedet.

Tak for hintet!

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 24-03-08 00:02

"poul.b.hansen." <snubby@mail.dk> skrev i en meddelelse

> min erfaring siger at du ikke kan regne med belarc hvis du ikke har en engelsk udgave af windows.

Har nu kørt MSBA og kan supplere - den melder _ikke_ noget om
fejl i mine opdateringer!

Til gengæld: alt det baks jeg havde tidligere på dagen
har alligevel givet pote --> det er nu muligt at højreklikke
på forbindelsesikonet og vælge reparer forbindelse,
og den kører så funktionerne igennem + kommer med en
grå faktaboks der kan lukkes. (før gik den i stå uden at
køre funktionerne, og den grå boks 'frøs' midt på siden)

Så windows veje er noget kringelkroget noget........... ))

Men jeg vil da se lidt mere skeptisk ved evt. anvendelse
at Belarc videre!

Tak for din melding!

--
vh Lone