MS Windows
briani 27239
VMS idle afsluttes ikke ved logoff
Fra : Lone

Dato : 23-03-08 11:51

Hej igen igen

Andet lille problem:

Når jeg kører Log off kommer der en
grå box og fortæller at VMS idle ikke
er afsluttet.

Jeg fandt på nettet at en anden fik det svar
at det var fordi Nero er indstalleret, og at
man derfor skulle i msconfig, og på startfanen
fjerne fluebenet i NMBgMonitor.
Hvis jeg gør det dukker en grå box op at den
ændring vil betyde at den går i 'valgfri' stilling
og at 'dette program vil køre ved hver opstart'
- det foreslås at gå tilbage til normal opstart
(der hvor NMBgMonitor er vinget af!)

What to do?

Jeg har netop indstalleret Nero 7 ess. i forb. med
isættelse at dvd-drev. Så det skal nok passe der
er en eller anden sammenhæng.

Hvilken praktisk betydning har det at msconfig
starter i 'valgfri' stilling? Og hvad er det mon for
et program der vil starte ved hver opstart hvis
det flueben fjernes?
Hvad er forskellen på at msconfig starter i normal
vs valgfri stilling egentlig.......? Noget specielt man
skal være opmærksom på ved at køre den i valgfri?

--
vh Lone

Fra : Bjarne Chr

Dato : 23-03-08 19:53

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> vs valgfri stilling egentlig.......? Noget specielt man
> skal være opmærksom på ved at køre den i valgfri?

Kan du ikke sætte et flueben i den grå boks
Der hvor der står vis ikke denne meddelse igen.
vh Bc

Fra : Lone

Dato : 23-03-08 21:06

"Bjarne Chr" <Second_To@None> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke sætte et flueben i den grå boks
> Der hvor der står vis ikke denne meddelse igen.

Joh.........ku' jeg måske godt, men jeg ville jo godt vide
hvad det egentlig er jeg ændrer på.........

--
vh Lone

Fra : Bjarne Chr

Dato : 23-03-08 23:57

> [...]
>

> Joh.........ku' jeg måske godt, men jeg ville jo godt vide
> hvad det egentlig er jeg ændrer på.........

Nu ved jeg ikke hvad det er for smånykker du har
Men NMBgMonitor kan du roligt deaktivere i msconfig
hvis du også har NMindekseringservice kan du også deaktivere den
Nero brænder lige godt uden at de to programmer kører

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Lone

Dato : 24-03-08 00:10

"Bjarne Chr" <Second_To@None> skrev i en meddelelse

> "Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Nu ved jeg ikke hvad det er for smånykker du har

hov hov - det er _pc'en_ der skaber sig!

> Men NMBgMonitor kan du roligt deaktivere i msconfig
> hvis du også har NMindekseringservice kan du også deaktivere den
> Nero brænder lige godt uden at de to programmer kører

I msconfig på startfanen har jeg -foruden NMBGmonitor-
også 2 stk 'Nero Check.exe' den ene i windows/system 32
og den anden i Programmer/fllesfiler/Ahead/Lib begge placeret
i HKLM software..............
Er det en af dem der er NMindekseringsservice?

--
vh Lone

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-03-08 07:49

> [...]
> og den anden i Programmer/fllesfiler/Ahead/Lib begge placeret
> i HKLM software..............
> Er det en af dem der er NMindekseringsservice?

Nej den hedder "NMindekseringsservice" i msconfig
Men det er jo ikke sikkert den er med i Nero 7 ess
Men fjern også bare fluebenet i 'Nero Check.exe'
mvh Bc

Fra : Lone

Dato : 24-03-08 15:13

> Nej den hedder "NMindekseringsservice" i msconfig
> Men det er jo ikke sikkert den er med i Nero 7 ess

Hmm..ved nærmere eftertanke - tror der var noget
fluebenshalløj vedr. indeksering jeg fjernede da
jeg installerede den nye nero.

> Men fjern også bare fluebenet i 'Nero Check.exe'

Ok - men de generer jo vist ikke sårn, hva jeg ved af.
Så hvorfor fjerne dem?

Når det er en startfane i msconfig - skal det så forståes
derhen at det der står listet op er ting der indlæses ved
start og kan gøre opstart langsommere?

Hmm...hvorfor/hvad skulle Nero indeksere eller checke
under opstart...?

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 24-03-08 17:20

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> start og kan gøre opstart langsommere?
>
> Hmm...hvorfor/hvad skulle Nero indeksere eller checke

Tjuhej...har lige fundet en interessant side omkring det
med opstart /msconfig etc.
http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/XP.htm
(vælg 'windows opstart' ude tv)

--
vh Lone

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-03-08 17:22

> [...]
>
> Når det er en startfane i msconfig - skal det så forståes
> derhen at det der står listet op er ting der indlæses ved

Nemlig jo mere der skal indlæses jo langsommere opstart.

> Hmm...hvorfor/hvad skulle Nero indeksere eller checke
> under opstart...?

Nero har også et program til BackUp
Så hvis man ikke bruger det er der jo ingen grund til at det skal ligge og
køre.
Bc

Fra : Lone

Dato : 25-03-08 21:35

"Bjarne Chr" <Second_To@None> skrev i en meddelelse

> Nemlig jo mere der skal indlæses jo langsommere opstart.

Hmm.. så er det jo bare at tage dem en af gangen, og så
lure hvad grunden kan være til at de skulle have brug
for at starte v opstart. Hva i al verden skal fx. media player
og adobe reader med i opstarten for.........? Det er vel nok
de kan startes alm. hvis der er brug for dem.....eller hva?

Hvordan så med 'Tjenester' - kan fx. se at den der NMIndexing
Service er en tjeneste her på pc'en- men at den er markeret
som 'stoppet' indtil Nero har været i brug, derefter står der
'kører' uanset om Nero er i brug eller ej.

Af Tjenester er der også en anden jeg undrer mig over,
'Media player network sharing device.'
Selvom MS tjenester filtreres fra i oversigten står den der
stadig. Såvidt jeg kan læse mig til på nettet bruges den til
at dele filer med andre 'værktøjer'. Hvad kunne det fx. være?
Mit eneste forslag kunne være fx. noget med at synkronisere
eller overføre toner til en mobiltelefon. Er det helt hen i tågen?
Hvad kan den tjeneste mon ellers bruges til? Nogen bud?
(på en pc med XP home + media player 11)

> Nero har også et program til BackUp
> Så hvis man ikke bruger det er der jo ingen grund til at det
>skal ligge og køre.

Ja - smart nok med backup-funktion, kræver vist bare noget
indsigt i forskellene på image og iso .............og sårn.'

Hvad hedder backupfilen i nero.......(er det en tjeneste eller
er den mon med på startfanen i msconfig ?)

--
vh Lone

Fra : Bjarne Chr

Dato : 26-03-08 17:21

> [...]
> Hvad kan den tjeneste mon ellers bruges til? Nogen bud?
> (på en pc med XP home + media player 11)

Du undrer dig for meget nu
Er du sluppet af med den meddelelse VMS idle?
-'Media player network sharing device.'
" Dele medier på et netværk ved hjælp af Windows Media Player"
Hvis din computer starter og lukker uden fejl nu.
Så lad den være i fred.
Men Acrobat reader kan du nu godt slå fra.
--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Lone

Dato : 26-03-08 18:08

"Bjarne Chr" <Yes@and_No> skrev i en meddelelse

> Du undrer dig for meget nu

Man kan _kun_ blive klogere af det

> Er du sluppet af med den meddelelse VMS idle?

Ja og nej.

På adm kontoen virker det fint nok, der kommer den
ikke mere. Men ved logoff af brugerkonto: der kommer
meddelelsen stadig!

Ret underligt syns jeg. Brugerkontoen har jo netop ikke
adgang til at ændre fx. i msconfig. Så der må være en
'brist' et sted ift. at det grundlæggende bestemmes på
adm.kontoen, og skal gælde 'over hele linjen'.

Lurer lidt på om jeg skal vove pelsen og deaktivere
gendannelsespunkt så alle punkter slettes. (absolut ikke vild
med dén ide´!) Men jeg havde for kort tid siden (i forb med
isætning af dvd-drev og nogle opdateringer) pludselig det
problem at brugerkonto var svær at få adgang til,
og da den endelig lod sig åbne - så var den helt som 'ny' uden
alle indstillinger. Derfor prøvede jeg at oprette en ekstra bruger
(lad os kalde den bruger 2) for at sammenligne funktioner og
hastighed. Bøvl og ballade m andre ting gjorde så at jeg valgte
at prøve et gendannelsespunkt langt tilbage i tiden (inden dvd-
drev mv) - og vupti var den gl brugerkonto tilbage.

Men men: når pc'en åbnes er bruger 2 _ikke_ mere en valgmulighed.
Alligevel står den nok så fint linet op sammen med de andre konti
i Dokuments and settings!?
Så - måske er der kuk i noget med konti som pc'en ikke har
været i stand til at 'fixe tilbage' ved gendannelsen. Hmmm...

Kunne også være den ekstra konto kan fjernes i reg.databasen,
men jeg ved ikke lige hvodden. Ved jo heller ikke om det ville
hjælpe noget på den alm . adminkontos 'autoritet' mere gernerelt.

Eller måske skal jeg lade det være, og så måske ændre i msconfig
vedr VMS idle via den administrator der er i fejlsikret tilstand.............

Måske, måske...

> -'Media player network sharing device.'
> " Dele medier på et netværk ved hjælp af Windows Media Player"
> Hvis din computer starter og lukker uden fejl nu.
> Så lad den være i fred.

JOw - men jeg har _ikke_ deling sat til i WMP og jeg har
_ikke_ et netværk af pcër. (har kun en alm pc.)

> Men Acrobat reader kan du nu godt slå fra.

Nåeh..........dér nok forskel hva Oki :)

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 24-03-08 00:04

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> "Bjarne Chr" <Second_To@None> skrev i en meddelelse

> Joh.........ku' jeg måske godt, men jeg ville jo godt vide
> hvad det egentlig er jeg ændrer på.........

Nu prøver jeg med det flueben - kan vel altid vende tilbage
til 'normal start' i msconfig hvis det er.

Tak for hjælpen!

--
vh Lone