Deling med windows-computere
Fra : Troels Jensen

Dato : 22-03-08 05:01

Jeg har et par gange prøvet at koble en windows-pc (XP) og min Mac
(OSX 10.4) sammen i et netværk (begge computere er bag en router) ved
at åbne for windows-deling og så oprette et netværkssted på pc'en, der
hedder noget i retning af \\192.168.2.3\troels.

Når jeg gør det, får jeg via windows-pc'en adgang til alle mapper i
min profil på Mac'en. Jeg vil gerne kunne koble mig på, ligesom man
kan gøre det via et rent mac-netværk: at kun de offentlige mapper er
tilgængelige.

Findes der en løsning, hvor jeg ikke ligefrem logger ind på min
profil, men kun skaber et netværk, hvor de offentlige mapper er
tilgængelige? Eller skal jeg ind og gøre næsten alle mine mapper
private? Eller skal jeg ud i noget helt tredje?

Mvh Troels

Fra : Jesper

Dato : 22-03-08 13:11

Troels Jensen <news@troelsweb.dk> wrote:

> [...]
> tilgængelige? Eller skal jeg ind og gøre næsten alle mine mapper
> private? Eller skal jeg ud i noget helt tredje?

Hvis du logger på med din adgangskode får du adgang til alt. Hvis du
logger på som anonym får du kun adgang til mappen Offentlig (Public)
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Troels Jensen

Dato : 22-03-08 11:12

On Mar 22, 1:10 pm, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Hvis du logger på med din adgangskode får du adgang til alt. Hvis du
> logger på som anonym får du kun adgang til mappen Offentlig (Public)

Hvordan logger jeg på som anonym? Når jeg opretter et netværkssted får
jeg besked på at indtaste brugernavn og adgangskode. Jeg kan ikke få
lov at lade felterne stå tomme.

Troels