/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Er Bibelen haram?
Fra : Per Rønne


Dato : 27-01-08 07:22

I dagens Kristeligt Dagblad kan man på:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/275969:Kirke---tro--Muslimsk-m
edarbejder-afviste-at-roere-ved-bog-med-bibelhistorier>

se hvordan en islamisk ekspedient kan finde på at behandle kristne. Jeg
citerer:

=
69-årige Sally Friday har lovet sig selv, at hun aldrig mere vil nærme
sig en ekspedient med hovedtørklæde. Det løfte er afgivet, efter at den
kvinde, der ekspederede hende i Marks & Spencers bogafdeling i den
engelske by Reading, nægtede at røre den bog med bibelhistorier, som
Sally Friday ville give sit barnebarn.

- Kvinden sagde, at hunikke ville røre bogen, fordi den var uren, siger
Sally Friday til netmagasinet booktrade.info.
=

Jeg er ikke tidligere stødt på, at muslimer skulle opfatte Bibelen som
/haram/ ...

FUT dk.politik {kan overrules}
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Henrik V Blunck (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Henrik V Blunck


Dato : 27-01-08 11:24

Den 27.01.2008 kl. 07:21 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:
> I dagens Kristeligt Dagblad kan man på:
> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/275969:Kirke---tro--Muslimsk-m
> edarbejder-afviste-at-roere-ved-bog-med-bibelhistorier>
> se hvordan en islamisk ekspedient kan finde på at behandle kristne. Jeg
> citerer:
> =
> 69-årige Sally Friday har lovet sig selv, at hun aldrig mere vil nærme
> sig en ekspedient med hovedtørklæde. Det løfte er afgivet, efter at den
> kvinde, der ekspederede hende i Marks & Spencers bogafdeling i den
> engelske by Reading, nægtede at røre den bog med bibelhistorier, som
> Sally Friday ville give sit barnebarn.
> - Kvinden sagde, at hunikke ville røre bogen, fordi den var uren, siger
> Sally Friday til netmagasinet booktrade.info.
> =
> Jeg er ikke tidligere stødt på, at muslimer skulle opfatte Bibelen som
> /haram/ ...

Velkommen til virkeligheden.

Takija (retten til som muslim at lyve overfor vantro [læs: alle
ikke-muslimer] er ej heller ukendt.
Se bl.a. http://www.uni-protokolle.de/foren/viewt/69796,30.html

Der *er* gode grunde til, at dobbelttale også var del af Muhammed-krisen.
Der blev sagt to meget forskellige ting til dansk og arabisk presse,
hvilket jo var med til at eskalere krisen.

--
Med venlig hilsen
Henrik Blunck - Dianalund
Den politiske blog *uden* spin ==> http://www.polblog.dk
Oversigt over blogs ==> http://blunckmeister.googlepages.com/home

Wilstrup (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 27-01-08 12:09


"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i meddelelsen
news.t5k26zcbn1el4e@macintosh.local...
> Takija (retten til som muslim at lyve overfor vantro [læs:
alle
> ikke-muslimer] er ej heller ukendt.
> Se bl.a.
> http://www.uni-protokolle.de/foren/viewt/69796,30.html
>
> Der *er* gode grunde til, at dobbelttale også var del af
> Muhammed-krisen. Der blev sagt to meget forskellige ting
> til dansk og arabisk presse, hvilket jo var med til at
> eskalere krisen.

Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg
for at det er i orden at lyve over for vantro - Det link du
henviser til står der ikke noget om det, og selv med en
grundig afsøgning af koranen kan jeg i hvert fald ikke finde
det - så jeg venter spændt på din dokumentation.




Martin Larsen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 27-01-08 12:27

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen
news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i meddelelsen
> news.t5k26zcbn1el4e@macintosh.local...
> > Takija (retten til som muslim at lyve overfor vantro [læs:
> alle
>> ikke-muslimer] er ej heller ukendt.
>> Se bl.a. http://www.uni-protokolle.de/foren/viewt/69796,30.html
>>
>> Der *er* gode grunde til, at dobbelttale også var del af
>> Muhammed-krisen. Der blev sagt to meget forskellige ting til dansk og
>> arabisk presse, hvilket jo var med til at eskalere krisen.
>
> Jeg formoder at du gætter her?

Stalinist AHW, du er sgu en kæmpenar når du udøver din røde taqiyya.

Mvh
Martin


Kert Rats (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 27-01-08 12:34


"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:479c6a6c$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen
> news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i meddelelsen
>> news.t5k26zcbn1el4e@macintosh.local...
>> > Takija (retten til som muslim at lyve overfor vantro [læs:
>> alle
>>> ikke-muslimer] er ej heller ukendt.
>>> Se bl.a. http://www.uni-protokolle.de/foren/viewt/69796,30.html
>>>
>>> Der *er* gode grunde til, at dobbelttale også var del af
>>> Muhammed-krisen. Der blev sagt to meget forskellige ting til dansk og
>>> arabisk presse, hvilket jo var med til at eskalere krisen.
>>
>> Jeg formoder at du gætter her?
>
> Stalinist AHW, du er sgu en kæmpenar når du udøver din røde taqiyya.
>

AHT - undskyld: AHW - lever og tænker i et alternativt univers og er
således uden for rækkevidde, i en hver henseende.
Men han er da underholdende - det må man sige.


Venligst

Kert Rats



Wilstrup (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 27-01-08 13:28


"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen
news:X_Zmj.17$6x5.12@news.get2net.dk...
>>> Jeg formoder at du gætter her?
>>
>> Stalinist AHW, du er sgu en kæmpenar når du udøver din røde
>> taqiyya.

>
> AHT - undskyld: AHW - lever og tænker i et alternativt
> univers og er således uden for rækkevidde, i en hver
> henseende.
> Men han er da underholdende - det må man sige.
>
>

Jeg ser at du har det bedre med at forholde dig til
personangreb fremfor at svare på spørgsmålene. Når noget ikke
passer dig, så tyr du blot til dine sædvanlige løgne og
personangreb.

Du er ren tidsspilde. Derfor PLONK!



S. A. Thomsen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 27-01-08 13:54

On Sun, 27 Jan 2008 13:27:48 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>> AHT - undskyld: AHW - lever og tænker i et alternativt
>> univers og er således uden for rækkevidde, i en hver
>> henseende.
>> Men han er da underholdende - det må man sige.
>
>Jeg ser at du har det bedre med at forholde dig til
>personangreb fremfor at svare på spørgsmålene. Når noget ikke
>passer dig, så tyr du blot til dine sædvanlige løgne og
>personangreb.
>
>Du er ren tidsspilde. Derfor PLONK!

ROTFL....

Endnu en der kom i sandhedsfilteret.... )

Kert Rats (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 27-01-08 14:02


"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:olvop358pnmd2vjg357jge8ugai1nor8hg@4ax.com...
> On Sun, 27 Jan 2008 13:27:48 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
> wrote:
>
>>> AHT - undskyld: AHW - lever og tænker i et alternativt
>>> univers og er således uden for rækkevidde, i en hver
>>> henseende.
>>> Men han er da underholdende - det må man sige.
>>
>>Jeg ser at du har det bedre med at forholde dig til
>>personangreb fremfor at svare på spørgsmålene. Når noget ikke
>>passer dig, så tyr du blot til dine sædvanlige løgne og
>>personangreb.
>>
>>Du er ren tidsspilde. Derfor PLONK!
>
> ROTFL....
>
> Endnu en der kom i sandhedsfilteret.... )

Jeg troede, at jeg havde ligget der længe. Men OK, bedre sent end aldrig.

AHW - I guder .....


Venligst

Kert Rats



Martin Larsen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 27-01-08 14:16

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:olvop358pnmd2vjg357jge8ugai1nor8hg@4ax.com...
> On Sun, 27 Jan 2008 13:27:48 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
> wrote:
>
>>> AHT - undskyld: AHW - lever og tænker i et alternativt
>>> univers og er således uden for rækkevidde, i en hver
>>> henseende.
>>> Men han er da underholdende - det må man sige.
>>
>>Jeg ser at du har det bedre med at forholde dig til
>>personangreb fremfor at svare på spørgsmålene. Når noget ikke
>>passer dig, så tyr du blot til dine sædvanlige løgne og
>>personangreb.
>>
>>Du er ren tidsspilde. Derfor PLONK!
>
> ROTFL....
>
> Endnu en der kom i sandhedsfilteret.... )


Ja, man griner.
Men AHW's løgnagtighed (mod bedre viden) og efterfølgende nærtagenhed, er
dog mere absurd, grovkornet og sindssyg end sædvanlig.

Mvh
Martin


Ludvig Nielsen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 27-01-08 16:52

Wilstrup kom med denne ide:
> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen
> news:X_Zmj.17$6x5.12@news.get2net.dk...
> >>> Jeg formoder at du gætter her?
>>>
>>> Stalinist AHW, du er sgu en kæmpenar når du udøver din røde taqiyya.
>
> >
>> AHT - undskyld: AHW - lever og tænker i et alternativt univers og er
>> således uden for rækkevidde, i en hver henseende.
>> Men han er da underholdende - det må man sige.
>>
>>
>
> Jeg ser at du har det bedre med at forholde dig til personangreb fremfor at
> svare på spørgsmålene. Når noget ikke passer dig, så tyr du blot til dine
> sædvanlige løgne og personangreb.
>
> Du er ren tidsspilde. Derfor PLONK!

Kert ramte en nerve kan jeg se, du hader når folk siger sandheden.

--
mvh.



Knud Larsen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 27-01-08 17:17

Ludvig Nielsen wrote:
> Wilstrup kom med denne ide:
>> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen
>> news:X_Zmj.17$6x5.12@news.get2net.dk...
>> >>> Jeg formoder at du gætter her?
>>>>
>>>> Stalinist AHW, du er sgu en kæmpenar når du udøver din røde
>>>> taqiyya.
>>
>> >
>>> AHT - undskyld: AHW - lever og tænker i et alternativt univers
>>> og er således uden for rækkevidde, i en hver henseende.
>>> Men han er da underholdende - det må man sige.
>>>
>>>
>>
>> Jeg ser at du har det bedre med at forholde dig til personangreb
>> fremfor at svare på spørgsmålene. Når noget ikke passer dig, så tyr
>> du blot til dine sædvanlige løgne og personangreb.
>>
>> Du er ren tidsspilde. Derfor PLONK!
>
> Kert ramte en nerve kan jeg se, du hader når folk siger sandheden.

AHW skriver efterhånden kun til sig selv




@ (27-01-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-01-08 14:45

On Sun, 27 Jan 2008 12:08:45 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>
>"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i meddelelsen
>news.t5k26zcbn1el4e@macintosh.local...
> > Takija (retten til som muslim at lyve overfor vantro [læs:
>alle
>> ikke-muslimer] er ej heller ukendt.
>> Se bl.a.
>> http://www.uni-protokolle.de/foren/viewt/69796,30.html
>>
>> Der *er* gode grunde til, at dobbelttale også var del af
>> Muhammed-krisen. Der blev sagt to meget forskellige ting
>> til dansk og arabisk presse, hvilket jo var med til at
>> eskalere krisen.
>
>Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg
>for at det er i orden at lyve over for vantro



muhamedanisme er meget mere end blot koranen

og du kunne jo prøve at søge på ordet


taqija


men det tør du garanteret ikke, da det vil rokke ved den forestillng
du har om at din overtro er lig viden




<<<<<<
http://danmark.wordpress.com/2006/05/29/begrebet-taqija-i-islam-den-lovlige-l%C3%B8gn/
Taqija er islams lovlige dispensation for at lyve overfor "vantro",
dvs. ikke-muslimer og myndigheder, kontorer, politi og domstole.
Ideen er at skabe forvirring, sløre sandheden og få modstandere til at
argumentere imod hinanden, således at islams sag fremmes og personens
ære reddes.

Teologisk rækker ideen om taqija tilbage i tiden. "Islams bevis", den
store teolog Al Ghazali (1056-1111) udtrykte det sådan: "Af og til er
det din pligt at lyve…. vi må lyve, dersom sandheden fører til
ubehagelige resultater, men sige sandheden, når den fører til gode
resultater".

Muhammad lærte os at lyve (taqija i shia-islam) "Folk siger, ´Lyv
ikke´. Men dette gælder ikke, når vi tjener Allah. Han lærte
menne-sket at lyve, således at vi kan redde os i vanskelige øjeblikke
og forvirre vore fjender. Skulle vi holde os til sandheden med den
konsekvens, at troen udsættes for fare eller nederlag? Nej. Folk
siger: `Slå ikke ihjel`. Men den Almægtige lærte os, hvordan man slår
ihjel. Hvorfor skulle vi ikke slå ihjel, når det er nødvendigt for at
sikre troens sejr?…Bedrag, svindel, konspiration, snyd, tyveri og mord
er ikke andet end midler. I sig selv er det hverken godt eller
dårligt, uden de hensigter, der lå bag. Se på en køkkenkniv. Er den
god eller dårlig? En husmoder kan skære kød med den. Og en af islams
soldater kan gennembore hjertet på et skadedyr" (Teologen M.
Navab-Safavi i A. Taheri:"Holy Terror").

Han gav os taqujia for at forvirre de vantro og fremme islam. En af
islams doktriner er læren om "taqiya", den religiøse dispen-sation,
som muslimer har til midlertidig at fornægte troen for eks. i en
forhandlingssituation, således at denne kan spille et fordækt spil,
når det et gavnligt for sagen og for at forvirre en modpart af anden
religiøs observans. Det kan gå så vidt, at en muslim, hvis det kræves
af situationen, kan sværge falsk med hånden på Koranen. (Et kendt
eksempel findes i dokumentarromanen: "Ikke uden min datter"). Dette
kan endog gøres overfor en ikke-mus-limsk ægtefælle. Denne
dispensation har alvorlige følger, når man skal vurdere værdien af
aftaler, samtaler og forlig, da "taqiya" har en direkte nedbrydende
virkning for troværdigheden. Den bruges desværre i mange sammenhænge:
asylansøgninger, tilladelser, skat, ansøgninger, og især i
forhandlings-situationer med "vantro systemer" eller såkaldte
"illegitime systemer" (offentlige myndig-heder).

Kun sjældent indrømmes brugen af taqija, som i et indlæg af formanden
for muslimske studerende i Danmark ("Islamic Student Organisation")
Jahamir F. Abdallah i et indlæg i Ekstra Bladet 6.4.97: "..vi er
stolte af at være muslimer og finder os ikke i at blive hundset med af
ikke-troende. Vi er ingens kulier mere…den tid er forbi.. At muslimer
får flere børn end danskerne, at det sociale system bliver udnyttet,
osv. kan I kun takke jer selv for. Den kloge narrer den mindre kloge".
At indrømme brugen af taqija er egentlig imod selve metoden, da det
netop er den narrede parts mang-lende viden om brugen af taqija, som
forvirrer. Den tyske muslim-ske forfatter og filosof M.A. Rassoul
anbefaler i sin bog "Allahs letzte Botschaft, Argumente für den Dialog
mit Christen", at forvirre dialogpartneren ved at føre ham bag lyset.
Argumentet henter han i Sura 4,142: "Sandelig, hyklerne forsøger at
overliste Allah, men han vil overliste dem".
Undertiden møder man hos blandt sunnimuslimer den påstand, at taqija
kun findes i Shia-islam (f.eks. imam Leon Soudari i "Kommentar",
Kristl. Dagblad juli 98). Forskellen mellem shia- og sunnimuslimer er
i denne sam-menhæng, at taqija er udbredt blandt sunnimusli-mer, men
påbudt blandt shiamuslimer.

Især når en muslim befinder sig i en uheldig eller umulig situation,
hvor det gælder om at opnå fordele for islam eller sig selv. Taqija er
et strategisk middel for at forvirre omgivelserne. Taqija kan også
oversættes og tolkes med ordet "forsigtighed", hvilket bety-der, at
den sande muslim i vanskelige situationer bør skjule sine egentlige
hensigter. Dette at "skjule sandheden" har "forstillelsen" som
konsekvens.
Dette gælder f. eks. Korantolkningen, hvor man overfor den uvidende
vantro fremhæver de blide Koranvers fra Muhammads tidlige år. Men
disse vers er i modstrid med de senere Koranvers, hvor profeten
fremhæver, hvordan den fromme muslim med hårdhed skal underkaste de
vantro og udrydde dem, hvis de nægter underkastelse. (Sura 4.92 Islams
fuldmagt over de vantro: Sura 47.4, Sura 8 og 9. Overfor de vantro
skal muslimen henvise til et korancitat, som er sat ud af kraft
(abrogeret): "Der er ikke tvang i religionen" og således snyde den
vantro og vække hans interesse).

Begrundelsen for taqija er, at Allah snød sine fjender. Han snød dem
ved ikke at lade Jesus dø. Islam nægter derfor, at Jesus blev
korsfæstet ("det så kun sådan ud, det forekom dem sådan"). Denne lære
overtog profeten fra sekten "doketisterne". Muhammed praktiserede
taqija, han snød sine modstandere, siger islamiske teologer som
begrundelse for metoden. Her henvises til "Freden ved Al-Hudabija",
hvor Muham-mad narrede sine mod-standere. Overenskomsten ved Hudabija
havde kun som formål ved forstillel-se at få modstanderne til at tro,
at han havde gode hensigter. Fredsaftalen var dog kun beregnet på at
samle kræfter til den endelige underkastelse af modstanderne i Mekka,
hvilket lykkedes. Med aftalen fik han afgang til byens hjerte, hvor
han boede til han og hans tilhænger kunne tage magten indefra.

Sunnimuslimer i Vesten fornægter overfor ikke-muslimer eksistensen af
taqija. Den konsekvente fornægtelse af, at man anvender forstillelse
overfor enkeltpersoner og "vantro" myndig-heder er en del af selve
metoden i taqija. Ofte medfører det grænseløs forvirring hos
modstanderen eller de forhandlende myndigheder, når de ofte langt
senere opdager det. Det har endog medført, at enkelte bøger og leksika
om islam fejlagtig anfører at taqija kun bruges af shiamuslimer.
Anbefalingen af løgn i form af taqija, som fandt sted på "The 4.
Conference of Islamic Research" som en god og brugbar metode blandt
sunnimuslimer, er yderst betydningsfuld, idet sådanne udtalelser fra
Kairos Al Azar univer-sitet må anses som normgivende for
sunnimuslimer.

Et kendt eksempel for aktiv anvendelse af taqija, for at forvirre
modstanderen ved løgn, kendes fra det overvejende sunnimus-limske land
Tyrkiet, hvor Erbakan, politisk leder for den tredjedel af vælgerne,
der stemmer fundamentalistisk i Tyrkiet, aldrig har fortiet brugen af
taqija. (Søsterbevægelsen i Danmark er Milli Görüs, DMGT).

Assia Harwazinski (tysk islamforsker) henviser til, at brugen af
taqija er så almindelig for mange muslimer, at det er en "slags
overlevelseskunst", en måde at leve på, både på det personlige plan,
men også i islamiske bevægelser, der både har en skjult dagsorden og
en åben dagsorden. De mest yderliggående er undertiden de mest ærlige,
da de ofte af lutter iver ikke kan holde sig tilbage. Pudsigt nok
bruges taqija ofte mere bevidst blandt personer, som man i Vesten
anser som moderate. Evnen til at bruge taqija ved at udnytte den
"vantros" naivitet, forplumrer samtalen og forståelsen i den grad, at
det undertiden kan være yderst svært at se, hvem der har ret. Metoden
har som et vigtigt mål, at få ikkemuslimer til indbyrdes at blive
uenige! Derfor indledes ofte med et af følgende påstande:

1.a)"Taqija findes ikke", b) "det bruges kun af shiamuslimer", c) "Det
bruges kun af yderliggående".
2."Ikke muslimer har det godt, hvor muslimer har flertallet".
3. Jihad skal kun forstås som anstrengelse for freden og troen.
4. Islam er et eksempel på verdens mest tolerante religion.
5. Ordet "islam" skal oversættes med fred, hvilket viser islams sande
indhold (slm= salama= fred ). Problemet er blot, at ordet "islam"
faktisk betyder "underkastelse".

Tager en muslim udgangspunkt i et af disse sætninger ved man, at der
bruges "forstillelse", for at forvirre eller skabe interesse hos
modparten. Derudover kan ofte forventes taqija, hvis en muslim gør et
stort nummer ud af de abrogerede (ophævede) Koranvers, for eks.
verset: "Der er ingen tvang i religionen".

Taqija overfor vantro indledes gennemgående med Koranverset:
"Tvang findes ikke i Koranen", og påstanden: "islam er en tolerant
religion", "andre religioner har det godt, hvor islams system
hersker". At Koranverset er ugyldigt for ortodokse muslimer forties. I
de muslimske lande bruges i stedet de voldsomt diskriminerende vers,
der forvandler slamiske lande til gennemførte apartheid-systemer.
Prof. Spuler Stegeman giver eksempler på, hvordan taqija i Tyskland
bruges overfor tyske myndigheder, offentlige kontorer også af sunnier.
Kilder for sunniislams brug af taqija er A. Harwazinski, Gibb og
Kramer og "Zentrum für Türkei-studien".

Taqija anvendes især overfor såkaldte vantro myndigheder, dvs. politi,
domstole og myndigheder af enhver art, som ikke accep-terer eller
underordner sig islamisk lov. Nogle gange kan myndig-heder forbløffes
over de utrolige og helt usandsynlige historier, som bruges blot med
det formål at forvirre. Da flertallet aldrig har hørt om taqija,
tolkes det som sygelig tilbøjelighed til løgn, da det sjældent
forbindes med noget religiøst.
Reaktionen er derfor undren og opgiven. Netop det sidste, at
myndigheden eller personen opgiver, er et tilsigtet mål for taqija.
Accepterer myndigheden islamisk dominans og underordner sig alle krav,
dæmpes brugen af taqija. "Folk siger, ´Lyv ikke´. Men dette gælder
ikke, når vi tjener Allah."
(Muhammad Navab-Safavi).

Amir Taheri ,tidligere redaktør i Teheran, peger i sin bog "Holy
Terror" på "Skridt for skridt-metoden" i taqija:
"Hvis den rettroende ikke har tilstrækkelig magt til at gennemføre
islam her og nu, må han gå gennem flere stadier. Han må starte med at
fremme islam gennem propaganda. Men midlerne kan i øvrigt omfatte alt
lige fra etableringen af koranskoler og til snigmord (Det engelske ord
for snigmorder "assassin" er direkte overtaget fra arabisk). Løgn er
acceptabel, når det er nødvendigt for at beskytte troens højere
interesser…. Midlertidige tilbagetog i taktisk øjemed for at vildlede
fjenden eller som forberedelse til næste slag ("negira") er
tilladelige."
<<<<<<<<<








- Det link du
>henviser til står der ikke noget om det, og selv med en
>grundig afsøgning af koranen kan jeg i hvert fald ikke finde
>det - så jeg venter spændt på din dokumentation.
>
>

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Knud Larsen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 27-01-08 14:57

@ wrote:
> On Sun, 27 Jan 2008 12:08:45 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
> wrote:
>
>>
>> "Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i meddelelsen
>> news.t5k26zcbn1el4e@macintosh.local...
>>
>> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg
>> for at det er i orden at lyve over for vantro
>
>
>
> muhamedanisme er meget mere end blot koranen
>
>
>
>
> - Det link du
>> henviser til står der ikke noget om det, og selv med en
>> grundig afsøgning af koranen kan jeg i hvert fald ikke finde
>> det - så jeg venter spændt på din dokumentation.



Arne lader altid som om han ikke ved, at islam er bygget på koran - sira -
og haditter.

Han tror, - eller lader som om han tror, at hvis noget ikke står i Koranen,
så er det ikke islam, - til trods for at 95% af islams regler ikke stammer
fra Koranen.

Men det er vel klart hvorfor han forsøger at kaste sand i øjnene på folk?







Ukendt (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-01-08 12:24


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:479c8db5$0$89173$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
>
> Arne lader altid som om han ikke ved, at islam er bygget på koran - sira -
> og haditter.
>
> Han tror, - eller lader som om han tror, at hvis noget ikke står i
> Koranen, så er det ikke islam, - til trods for at 95% af islams regler
> ikke stammer fra Koranen.
>
> Men det er vel klart hvorfor han forsøger at kaste sand i øjnene på folk?
>

Klart nok.
Hans opfattelser bygger alene på en helt fantastisk form for uvidenhen.
Vi har jo også, til ulidelighed, oplevet religionslærerens helt ude i hampen
liggende opfattelser af, at det gamle testamente, med alle
umenneskelighederne, efterleves af kristne.

Ligeledes genkender man den form for taqiyya, som man på nogle
partiskolingsforløb oplevede.


Egon


Vidal (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-01-08 13:24

Egon Stich skrev:

> Vi har jo også, til ulidelighed, oplevet religionslærerens helt ude i
> hampen liggende opfattelser af, at det gamle testamente, med alle
> umenneskelighederne, efterleves af kristne.

Det er vist meget længe siden, du gik i skole.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Per Rønne (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-08 13:40

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Egon Stich skrev:
>
> > Vi har jo også, til ulidelighed, oplevet religionslærerens helt ude i
> > hampen liggende opfattelser af, at det gamle testamente, med alle
> > umenneskelighederne, efterleves af kristne.
>
> Det er vist meget længe siden, du gik i skole.

Noget i retning af 60 år ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Larsen (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 28-01-08 14:18

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ibfhen.1r7n081t7wpnqN%per@RQNNE.invalid...
> Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> Egon Stich skrev:
>>
>> > Vi har jo også, til ulidelighed, oplevet religionslærerens helt ude i
>> > hampen liggende opfattelser af, at det gamle testamente, med alle
>> > umenneskelighederne, efterleves af kristne.
>>
>> Det er vist meget længe siden, du gik i skole.
>
> Noget i retning af 60 år ...
>

Tillad mig dette bidrag til Alzheimersymposiet:

Men AHW går desværre i skole hver dag.

Mvh
Martin


Per Rønne (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-08 14:29

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ibfhen.1r7n081t7wpnqN%per@RQNNE.invalid...
> > Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
> >
> >> Egon Stich skrev:
> >>
> >> > Vi har jo også, til ulidelighed, oplevet religionslærerens helt ude i
> >> > hampen liggende opfattelser af, at det gamle testamente, med alle
> >> > umenneskelighederne, efterleves af kristne.
> >>
> >> Det er vist meget længe siden, du gik i skole.
> >
> > Noget i retning af 60 år ...
>
> Tillad mig dette bidrag til Alzheimersymposiet:
>
> Men AHW går desværre i skole hver dag.

Ikke længe, ikke længe - han nærmer sig efterlønsalderen med raske fjed
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Wilstrup (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 28-01-08 21:20


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ibfk7l.hkabrfh5019hN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ibfhen.1r7n081t7wpnqN%per@RQNNE.invalid...
>> > Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>> >
>> >> Egon Stich skrev:
>> >>
>> >> > Vi har jo også, til ulidelighed, oplevet
>> >> > religionslærerens helt ude i
>> >> > hampen liggende opfattelser af, at det gamle
>> >> > testamente, med alle
>> >> > umenneskelighederne, efterleves af kristne.
>> >>
>> >> Det er vist meget længe siden, du gik i skole.
>> >
>> > Noget i retning af 60 år ...
>>
>> Tillad mig dette bidrag til Alzheimersymposiet:
>>
>> Men AHW går desværre i skole hver dag.
>
> Ikke længe, ikke længe - han nærmer sig efterlønsalderen med
> raske fjed
> .

Når jeg ikke svarer Egon Stich så skyldes det mange grunde. En
af dem står at læse i hans sidste indlæg: Neill skriver en
løgn om en sura. Jeg tilbageviser den, men inden det sker så
er Egon hurtig på aftrækkeren og kommer med endnu en svada mod
mig. Jeg er nu pludselig ude i hampen førend han overhovedet
har givet sig tid til at læse mine argumenter.

Der står INTET i den pågældende sura, uanset oversættelse, om
at det er i orden for en muslim at lyve over for en
ikke-muslim, og det var det sagen drejede sig om.

Men i stedet for at E.S. forholder sig til det spørgsmål,
vælger han atter at svine mig til - men skidt med det.
Pensionisten Egon Stich går heldigvis ikke i skole hver dag,
for så ve den stakkels lærer der skulle forsøge at få banket
blot den mindste smule kultur og kundskaber ind i hans
betonklods af en knold.

Og du tager fejl , Per- jeg har valgt at gå på efterløn når
jeg er omkring de 62-63 år, så jeg har forhåbentlig mange gode
år endnu - blot skal de ikke gå med at udslynge personlige
angreb ud på fjolser som E.S. der slet ikke ulejliger sig med
at undersøge sagen før han sviner folk til endnu en gang.

Jeg kan kun sige til ham: Egon Stich -plejehjemmet kalder!



Per Rønne (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-01-08 06:11

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Der står INTET i den pågældende sura, uanset oversættelse, om
> at det er i orden for en muslim at lyve over for en
> ikke-muslim, og det var det sagen drejede sig om.

Sura 4 vers 142 lyder:

=
142
Hyklerne sorsøger at bedrage Gud; men det er Ham der bedrager dem. Når
de stiller sig op til bøn, stiller de sig trevent op og blot for syns
skyld. De tænker kun lidt på Gud.

143
De svinger frem og tilbage og hører hverken til en ene eller anden side.
For den, som Gud leder vild, finder du ingen vej.

144
I, der tror! Tag ikke de vantro til venner i stedet for de troende!
Ønsker I at give Gud en åbenlys magt over jer?

145
Hyklerne vil være i Ildens nederste bund, og du vil ikke finde nogen
hjælper for dem.
=

I islam betragtes vers 142 som tilladelse til at lyve over for 'vantro',
i det omfang det gavner islams sag. Det klareste tilfælde var Karthago,
som beboerne i 698 'frivilligt' åbnede portene for, efter at være blevet
garanteret sikkerhed og trosfrihed af den arabiske belejringshær. I
stedet blev byen brændt af, og alle beboere myrdet.

Af det romerske Karthago er der i dag ruiner tilbage, men området udgør
i dag en rigmands-forstad til det arabiske Tunis.

Men det er da rigtigt at selve teksten kun siger, at Allah vil lyve over
for den 'vantro', til han sidder vel forvaret i Helvede ...

> Og du tager fejl , Per- jeg har valgt at gå på efterløn når
> jeg er omkring de 62-63 år, så jeg har forhåbentlig mange gode
> år endnu - blot skal de ikke gå med at udslynge personlige
> angreb ud på fjolser som E.S. der slet ikke ulejliger sig med
> at undersøge sagen før han sviner folk til endnu en gang.

Ja, jeg tror næsten at jeg vil benytte lejligheden, når jeg kommer op i
efterlønsalderen, til at læse astronomi ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 29-01-08 07:49

"Per Rønne" wrote:
> Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
>
>> Der står INTET i den pågældende sura, uanset oversættelse, om
>> at det er i orden for en muslim at lyve over for en
>> ikke-muslim, og det var det sagen drejede sig om.
>
> Sura 4 vers 142 lyder:
>
> =
> 142
> Hyklerne sorsøger at bedrage Gud; men det er Ham der bedrager dem. Når
> de stiller sig op til bøn, stiller de sig trevent op og blot for syns
> skyld. De tænker kun lidt på Gud.
>
> 143
> De svinger frem og tilbage og hører hverken til en ene eller anden
> side. For den, som Gud leder vild, finder du ingen vej.
>
> 144
> I, der tror! Tag ikke de vantro til venner i stedet for de troende!
> Ønsker I at give Gud en åbenlys magt over jer?
>
> 145
> Hyklerne vil være i Ildens nederste bund, og du vil ikke finde nogen
> hjælper for dem.
> =
>
> I islam betragtes vers 142 som tilladelse til at lyve over for
> 'vantro', i det omfang det gavner islams sag. Det klareste tilfælde
> var Karthago, som beboerne i 698 'frivilligt' åbnede portene for,
> efter at være blevet garanteret sikkerhed og trosfrihed af den
> arabiske belejringshær. I stedet blev byen brændt af, og alle beboere
> myrdet.


Ja, det ser da sandsynligt ud, at versene kan bruges sådan, idet selveste
Gud bedrager de vantro, - OG man skal ikke tage dem til venner.

Disse to facts direkte fra Gud, må tilsammen sikkert kunne give en frihed
til at lyve, når det gælder trosspørgsmål, - jeg var for hurtigt ude og give
Wilstrup ret. Jeg *prøver* jo, at yde manden retfærdighed, men det ER ikke
ofte, man griber ham i at have ret i det materielle i noget som helst
spørgsmål, jeg KAN faktisk godt forstå, at han må gribe til sin bugnende
killfil







Ukendt (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-01-08 10:09


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ibfhen.1r7n081t7wpnqN%per@RQNNE.invalid...
> Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> Egon Stich skrev:
>>
>> > Vi har jo også, til ulidelighed, oplevet religionslærerens helt ude i
>> > hampen liggende opfattelser af, at det gamle testamente, med alle
>> > umenneskelighederne, efterleves af kristne.
>>
>> Det er vist meget længe siden, du gik i skole.
>
> Noget i retning af 60 år ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Jeg forstår ikke rigtig, hvad min skolegang har med omtalte religionslærers
vrangforestillinger om GT at gøre?
Med mindre, naturligvis, man tænker på brugen af ordet: Religionslærer?


Egon


Per Rønne (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-01-08 11:41

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ibfhen.1r7n081t7wpnqN%per@RQNNE.invalid...
> > Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
> >
> >> Egon Stich skrev:
> >>
> >> > Vi har jo også, til ulidelighed, oplevet religionslærerens helt ude i
> >> > hampen liggende opfattelser af, at det gamle testamente, med alle
> >> > umenneskelighederne, efterleves af kristne.
> >>
> >> Det er vist meget længe siden, du gik i skole.
> >
> > Noget i retning af 60 år ...

> Jeg forstår ikke rigtig, hvad min skolegang har med omtalte religionslærers
> vrangforestillinger om GT at gøre?
> Med mindre, naturligvis, man tænker på brugen af ordet: Religionslærer?

Nå, du tænker ikke på din egen kristendomslærer i mellemskolen?

I øvrigt findes faget religion nok i gymnasieskolen, men stadig ikke i
grundskolen. Dér har man kristendom.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Ukendt (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-01-08 20:32


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ibh64m.17i9wn318gq38bN%per@RQNNE.invalid...
> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
>
>> Jeg forstår ikke rigtig, hvad min skolegang har med omtalte
>> religionslærers
>> vrangforestillinger om GT at gøre?
>> Med mindre, naturligvis, man tænker på brugen af ordet: Religionslærer?
>
> Nå, du tænker ikke på din egen kristendomslærer i mellemskolen?
>
> I øvrigt findes faget religion nok i gymnasieskolen, men stadig ikke i
> grundskolen. Dér har man kristendom.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk


De der vil, kan sandelig misopfatte meget--


Egon


Knud Larsen (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 28-01-08 14:05

Vidal wrote:
> Egon Stich skrev:
>
>> Vi har jo også, til ulidelighed, oplevet religionslærerens helt ude i
>> hampen liggende opfattelser af, at det gamle testamente, med alle
>> umenneskelighederne, efterleves af kristne.
>
> Det er vist meget længe siden, du gik i skole.


Jeg tror han henviste til ÉN bestemt religionslærer, du kan selv gætte hvem






Per Rønne (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-01-08 15:52

@ <1@invalid.net> wrote:

> <<<<<<
http://danmark.wordpress.com/2006/05/29/begrebet-taqija-i-islam-den-lovl
ige-l%C3%B8gn/

> Taqija er islams lovlige dispensation for at lyve overfor "vantro",
> dvs. ikke-muslimer og myndigheder, kontorer, politi og domstole.
> Ideen er at skabe forvirring, sløre sandheden og få modstandere til at
> argumentere imod hinanden, således at islams sag fremmes og personens
> ære reddes.
>
> Teologisk rækker ideen om taqija tilbage i tiden. "Islams bevis", den
> store teolog Al Ghazali (1056-1111) udtrykte det sådan: "Af og til er
> det din pligt at lyve. vi må lyve, dersom sandheden fører til
> ubehagelige resultater, men sige sandheden, når den fører til gode
> resultater".
>
> Muhammad lærte os at lyve (taqija i shia-islam) "Folk siger, 'Lyv
> ikke'. Men dette gælder ikke, når vi tjener Allah. Han lærte
> menne-sket at lyve, således at vi kan redde os i vanskelige øjeblikke
> og forvirre vore fjender. Skulle vi holde os til sandheden med den
> konsekvens, at troen udsættes for fare eller nederlag? Nej. Folk
> siger: `Slå ikke ihjel`. Men den Almægtige lærte os, hvordan man slår
> ihjel. Hvorfor skulle vi ikke slå ihjel, når det er nødvendigt for at
> sikre troens sejr? Bedrag, svindel, konspiration, snyd, tyveri og mord
> er ikke andet end midler. I sig selv er det hverken godt eller
> dårligt, uden de hensigter, der lå bag. Se på en køkkenkniv. Er den
> god eller dårlig? En husmoder kan skære kød med den. Og en af islams
> soldater kan gennembore hjertet på et skadedyr" (Teologen M.
> Navab-Safavi i A. Taheri:"Holy Terror").
>
> Han gav os taqujia for at forvirre de vantro og fremme islam. En af
> islams doktriner er læren om "taqiya", den religiøse dispen-sation,
> som muslimer har til midlertidig at fornægte troen for eks. i en
> forhandlingssituation, således at denne kan spille et fordækt spil,
> når det et gavnligt for sagen og for at forvirre en modpart af anden
> religiøs observans. Det kan gå så vidt, at en muslim, hvis det kræves
> af situationen, kan sværge falsk med hånden på Koranen. (Et kendt
> eksempel findes i dokumentarromanen: "Ikke uden min datter"). Dette
> kan endog gøres overfor en ikke-mus-limsk ægtefælle. Denne
> dispensation har alvorlige følger, når man skal vurdere værdien af
> aftaler, samtaler og forlig, da "taqiya" har en direkte nedbrydende
> virkning for troværdigheden. Den bruges desværre i mange sammenhænge:
> asylansøgninger, tilladelser, skat, ansøgninger, og især i
> forhandlings-situationer med "vantro systemer" eller såkaldte
> "illegitime systemer" (offentlige myndig-heder).
>
> Kun sjældent indrømmes brugen af taqija, som i et indlæg af formanden
> for muslimske studerende i Danmark ("Islamic Student Organisation")
> Jahamir F. Abdallah i et indlæg i Ekstra Bladet 6.4.97: "..vi er
> stolte af at være muslimer og finder os ikke i at blive hundset med af
> ikke-troende. Vi er ingens kulier mere den tid er forbi.. At muslimer
> får flere børn end danskerne, at det sociale system bliver udnyttet,
> osv. kan I kun takke jer selv for. Den kloge narrer den mindre kloge".
> At indrømme brugen af taqija er egentlig imod selve metoden, da det
> netop er den narrede parts mang-lende viden om brugen af taqija, som
> forvirrer. Den tyske muslim-ske forfatter og filosof M.A. Rassoul
> anbefaler i sin bog "Allahs letzte Botschaft, Argumente für den Dialog
> mit Christen", at forvirre dialogpartneren ved at føre ham bag lyset.
> Argumentet henter han i Sura 4,142: "Sandelig, hyklerne forsøger at
> overliste Allah, men han vil overliste dem".
> Undertiden møder man hos blandt sunnimuslimer den påstand, at taqija
> kun findes i Shia-islam (f.eks. imam Leon Soudari i "Kommentar",
> Kristl. Dagblad juli 98). Forskellen mellem shia- og sunnimuslimer er
> i denne sam-menhæng, at taqija er udbredt blandt sunnimusli-mer, men
> påbudt blandt shiamuslimer.
>
> Især når en muslim befinder sig i en uheldig eller umulig situation,
> hvor det gælder om at opnå fordele for islam eller sig selv. Taqija er
> et strategisk middel for at forvirre omgivelserne. Taqija kan også
> oversættes og tolkes med ordet "forsigtighed", hvilket bety-der, at
> den sande muslim i vanskelige situationer bør skjule sine egentlige
> hensigter. Dette at "skjule sandheden" har "forstillelsen" som
> konsekvens.
> Dette gælder f. eks. Korantolkningen, hvor man overfor den uvidende
> vantro fremhæver de blide Koranvers fra Muhammads tidlige år. Men
> disse vers er i modstrid med de senere Koranvers, hvor profeten
> fremhæver, hvordan den fromme muslim med hårdhed skal underkaste de
> vantro og udrydde dem, hvis de nægter underkastelse. (Sura 4.92 Islams
> fuldmagt over de vantro: Sura 47.4, Sura 8 og 9. Overfor de vantro
> skal muslimen henvise til et korancitat, som er sat ud af kraft
> (abrogeret): "Der er ikke tvang i religionen" og således snyde den
> vantro og vække hans interesse).
>
> Begrundelsen for taqija er, at Allah snød sine fjender. Han snød dem
> ved ikke at lade Jesus dø. Islam nægter derfor, at Jesus blev
> korsfæstet ("det så kun sådan ud, det forekom dem sådan"). Denne lære
> overtog profeten fra sekten "doketisterne". Muhammed praktiserede
> taqija, han snød sine modstandere, siger islamiske teologer som
> begrundelse for metoden. Her henvises til "Freden ved Al-Hudabija",
> hvor Muham-mad narrede sine mod-standere. Overenskomsten ved Hudabija
> havde kun som formål ved forstillel-se at få modstanderne til at tro,
> at han havde gode hensigter. Fredsaftalen var dog kun beregnet på at
> samle kræfter til den endelige underkastelse af modstanderne i Mekka,
> hvilket lykkedes. Med aftalen fik han afgang til byens hjerte, hvor
> han boede til han og hans tilhænger kunne tage magten indefra.
>
> Sunnimuslimer i Vesten fornægter overfor ikke-muslimer eksistensen af
> taqija. Den konsekvente fornægtelse af, at man anvender forstillelse
> overfor enkeltpersoner og "vantro" myndig-heder er en del af selve
> metoden i taqija. Ofte medfører det grænseløs forvirring hos
> modstanderen eller de forhandlende myndigheder, når de ofte langt
> senere opdager det. Det har endog medført, at enkelte bøger og leksika
> om islam fejlagtig anfører at taqija kun bruges af shiamuslimer.
> Anbefalingen af løgn i form af taqija, som fandt sted på "The 4.
> Conference of Islamic Research" som en god og brugbar metode blandt
> sunnimuslimer, er yderst betydningsfuld, idet sådanne udtalelser fra
> Kairos Al Azar univer-sitet må anses som normgivende for
> sunnimuslimer.
>
> Et kendt eksempel for aktiv anvendelse af taqija, for at forvirre
> modstanderen ved løgn, kendes fra det overvejende sunnimus-limske land
> Tyrkiet, hvor Erbakan, politisk leder for den tredjedel af vælgerne,
> der stemmer fundamentalistisk i Tyrkiet, aldrig har fortiet brugen af
> taqija. (Søsterbevægelsen i Danmark er Milli Görüs, DMGT).
>
> Assia Harwazinski (tysk islamforsker) henviser til, at brugen af
> taqija er så almindelig for mange muslimer, at det er en "slags
> overlevelseskunst", en måde at leve på, både på det personlige plan,
> men også i islamiske bevægelser, der både har en skjult dagsorden og
> en åben dagsorden. De mest yderliggående er undertiden de mest ærlige,
> da de ofte af lutter iver ikke kan holde sig tilbage. Pudsigt nok
> bruges taqija ofte mere bevidst blandt personer, som man i Vesten
> anser som moderate. Evnen til at bruge taqija ved at udnytte den
> "vantros" naivitet, forplumrer samtalen og forståelsen i den grad, at
> det undertiden kan være yderst svært at se, hvem der har ret. Metoden
> har som et vigtigt mål, at få ikkemuslimer til indbyrdes at blive
> uenige! Derfor indledes ofte med et af følgende påstande:
>
> 1.a)"Taqija findes ikke", b) "det bruges kun af shiamuslimer", c) "Det
> bruges kun af yderliggående".
> 2."Ikke muslimer har det godt, hvor muslimer har flertallet".
> 3. Jihad skal kun forstås som anstrengelse for freden og troen.
> 4. Islam er et eksempel på verdens mest tolerante religion.
> 5. Ordet "islam" skal oversættes med fred, hvilket viser islams sande
> indhold (slm= salama= fred ). Problemet er blot, at ordet "islam"
> faktisk betyder "underkastelse".
>
> Tager en muslim udgangspunkt i et af disse sætninger ved man, at der
> bruges "forstillelse", for at forvirre eller skabe interesse hos
> modparten. Derudover kan ofte forventes taqija, hvis en muslim gør et
> stort nummer ud af de abrogerede (ophævede) Koranvers, for eks.
> verset: "Der er ingen tvang i religionen".
>
> Taqija overfor vantro indledes gennemgående med Koranverset:
> "Tvang findes ikke i Koranen", og påstanden: "islam er en tolerant
> religion", "andre religioner har det godt, hvor islams system
> hersker". At Koranverset er ugyldigt for ortodokse muslimer forties. I
> de muslimske lande bruges i stedet de voldsomt diskriminerende vers,
> der forvandler slamiske lande til gennemførte apartheid-systemer.
> Prof. Spuler Stegeman giver eksempler på, hvordan taqija i Tyskland
> bruges overfor tyske myndigheder, offentlige kontorer også af sunnier.
> Kilder for sunniislams brug af taqija er A. Harwazinski, Gibb og
> Kramer og "Zentrum für Türkei-studien".
>
> Taqija anvendes især overfor såkaldte vantro myndigheder, dvs. politi,
> domstole og myndigheder af enhver art, som ikke accep-terer eller
> underordner sig islamisk lov. Nogle gange kan myndig-heder forbløffes
> over de utrolige og helt usandsynlige historier, som bruges blot med
> det formål at forvirre. Da flertallet aldrig har hørt om taqija,
> tolkes det som sygelig tilbøjelighed til løgn, da det sjældent
> forbindes med noget religiøst.
> Reaktionen er derfor undren og opgiven. Netop det sidste, at
> myndigheden eller personen opgiver, er et tilsigtet mål for taqija.
> Accepterer myndigheden islamisk dominans og underordner sig alle krav,
> dæmpes brugen af taqija. "Folk siger, 'Lyv ikke'. Men dette gælder
> ikke, når vi tjener Allah."
> (Muhammad Navab-Safavi).
>
> Amir Taheri ,tidligere redaktør i Teheran, peger i sin bog "Holy
> Terror" på "Skridt for skridt-metoden" i taqija:
> "Hvis den rettroende ikke har tilstrækkelig magt til at gennemføre
> islam her og nu, må han gå gennem flere stadier. Han må starte med at
> fremme islam gennem propaganda. Men midlerne kan i øvrigt omfatte alt
> lige fra etableringen af koranskoler og til snigmord (Det engelske ord
> for snigmorder "assassin" er direkte overtaget fra arabisk). Løgn er
> acceptabel, når det er nødvendigt for at beskytte troens højere
> interesser. Midlertidige tilbagetog i taktisk øjemed for at vildlede
> fjenden eller som forberedelse til næste slag ("negira") er
> tilladelige."
> <<<<<<<<<

Man kunne vel vælge erobringen af Karthago i 698 eKr som et eksempel på
taqiyah - erobringen blev muliggjort eller i hvert fald lettet ved at
araberne fortalte, at de ville sikre indbyggernes ejendom, liv og
trosfrihed.

Efter erobringen blev hele befolkningen, kristne og jøder, nedslagtet,
og byen blev brændt af. I stedet grundlagde i nærheden en arabisk by,
Tunis. Karthagos er i dag en velstående forstad til Tunis, fyldt af
ruiner fra romertiden.

Det er karakteristisk for SDEs forhold til islam, at artiklen om
Karthago slutter på følgende måde:

=
Efter romernes ødelæggelse lå Karthago ubeboet hen i mere end hundrede
år, indtil byen blev gengrundlagt af Augustus. Den bymæssige udvikling
tog fart i 100-t. e.Kr. På Byrsahøjen, den romerske bys centrum, har man
fundet rester af et forum med en basilika til retshandlinger, der i
størrelse kun overgås af to tilsvarende bygninger i Rom. Karthagos
offentlige badeanlæg var den største bygning af sin art i Nordafrika, og
det samme gjaldt byens cirkus, ligeledes opført i 100-t. e.Kr. Karthagos
betydning i den tidlige kristendom fremgår bl.a. af de mange basilikaer,
der blev opført.
=

Men Karthago blev i folkevandringstiden hovedstad for Vandalerriget, og
i den egenskab havde byen fornøjelsen af at erobre og plyndre Rom. Efter
den romerske generobring under kejser Justinian I af det nordvestlige
Afrika, og barbarinvasionen fra den arabiske halvø, blev Karthago i
lighed med Ravenna i Norditalien til et romersk exarchat, inden det
altså blev erobret og ødelagt af araberne.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Carthago#Roman_Carthage>

Men i det hele taget kan SDE kun være et supplement til andre
oversigtsværker, hvor wikipedia må siges at udgøre det største.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

John (27-01-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 27-01-08 16:13

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>>Hvor i koranen finder du belæg
>>for at det er i orden at lyve over for vantro
>
> muhamedanisme er meget mere end blot koranen
> og du kunne jo prøve at søge på ordet
> taqija

Der findes åbenbart forskellige stavemåder, der giver forskellige hits, bl a
disse:

Den sjove forklaring:
"taqiyya The Islamic practice of being ungrateful to and cheating on
non-Muslims"
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=taqiyya

Den seriøse:
"Taqiyya
Arabic: 'at-taqiyya
Other spelling: taqiyah...

.... the two Koran verses above (læs artiklen) seem to allow acts of taqiyya;
they even seem to allow it indiscriminately, meaning that it is up to the
individual to decide when it is fit to conceal all or parts of his/her
faith"
http://i-cias.com/e.o/taqiyya.htm

John



@ (27-01-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-01-08 17:21

On Sun, 27 Jan 2008 16:12:54 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>
>>>Hvor i koranen finder du belæg
>>>for at det er i orden at lyve over for vantro
>>
>> muhamedanisme er meget mere end blot koranen
>> og du kunne jo prøve at søge på ordet
>> taqija
>
>Der findes åbenbart forskellige stavemåder

sikkert,

tænkende mennesker(hvortil AHW ikke hører) kan da sagtens regne ud at
selvfølgelig må en muhamedaner da lyve og bedrage når det gælder
kampen mod de ikke-muhamedanske undermennsker, de ser det nærmest som
at fortælle en ged en løgn


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Poul Nielsen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Poul Nielsen


Dato : 27-01-08 14:58


"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i meddelelsen
> news.t5k26zcbn1el4e@macintosh.local...
>
> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg for at det
> er i orden at lyve over for vantro - Det link du henviser til står der
> ikke noget om det, og selv med en grundig afsøgning af koranen kan jeg i
> hvert fald ikke finde det - så jeg venter spændt på din dokumentation.
>
>
>

Et godt råd. Lad være med at svare ham, der kommer alligevel intet
konstruktivt ud af dine anstrengelser.



Knud Larsen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 27-01-08 15:23

Poul Nielsen wrote:
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i meddelelsen
>> news.t5k26zcbn1el4e@macintosh.local...
>>
>> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg for at
>> det er i orden at lyve over for vantro - Det link du henviser til
>> står der ikke noget om det, og selv med en grundig afsøgning af
>> koranen kan jeg i hvert fald ikke finde det - så jeg venter spændt
>> på din dokumentation.
>
> Et godt råd. Lad være med at svare ham, der kommer alligevel intet
> konstruktivt ud af dine anstrengelser.

Wilstrup *burde* skrive: - "hvor i Koranen står det" - "jeg kan ikke finde
min Koran" - "for at være ærlig, så HAR jeg ikke nogen Koran" "men hvis det
er noget negativt om islams syn på mennesker, så KAN det jo naturligvis ikke
findes i Koranen"

"islam er en smuk og fin religion, modsat kristendommen som er grim og dum"


Sådan burde han skrive hver gang, i stedet for vrøvlet med, hvad han ikke
kan finde, - han kunne heller ikke finde noget om håndsafhugninger fx, selv
om det jo ikke burde være så svært, - men sådan arbejder troende apologeter
vist nok?










-=* NEiL DANELAW *=- (27-01-2008)
Kommentar
Fra : -=* NEiL DANELAW *=-


Dato : 27-01-08 18:54

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg for at det
> er i orden at lyve over for vantro - Det link du henviser til står der
> ikke noget om det, og selv med en grundig afsøgning af koranen kan jeg i
> hvert fald ikke finde det - så jeg venter spændt på din dokumentation.

Sura 4.142


Kim2000 (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 27-01-08 21:16


"-=* NEiL DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
en meddelelse news:hPmdnR2taZrOWAHanZ2dnUVZ8sidnZ2d@giganews.com...
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg for at det
>> er i orden at lyve over for vantro - Det link du henviser til står der
>> ikke noget om det, og selv med en grundig afsøgning af koranen kan jeg i
>> hvert fald ikke finde det - så jeg venter spændt på din dokumentation.
>
> Sura 4.142

Jeg spørger udvidende spørger lige om det skal læses
firetusindeethundredeogtolv eller som 4. del vers 142 eller hvordan?



Knud Larsen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 27-01-08 22:07

Kim2000 wrote:
> "-=* NEiL DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:hPmdnR2taZrOWAHanZ2dnUVZ8sidnZ2d@giganews.com...
>> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
>> news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg for
>>> at det er i orden at lyve over for vantro - Det link du henviser
>>> til står der ikke noget om det, og selv med en grundig afsøgning af
>>> koranen kan jeg i hvert fald ikke finde det - så jeg venter spændt
>>> på din dokumentation.
>>
>> Sura 4.142
>
> Jeg spørger udvidende spørger lige om det skal læses
> firetusindeethundredeogtolv eller som 4. del vers 142 eller hvordan?

Oftest vil man skrive 4:142, men det andet må betyde det samme, dvs kapitel
4 vers 142




Bo Warming (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 28-01-08 08:42

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:479cf296$0$99020$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Kim2000 wrote:
>> "-=* NEiL DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk>
>> skrev i en meddelelse
>> news:hPmdnR2taZrOWAHanZ2dnUVZ8sidnZ2d@giganews.com...
>>> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
>>> news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg for
>>>> at det er i orden at lyve over for vantro - Det link du henviser
>>>> til står der ikke noget om det, og selv med en grundig afsøgning af
>>>> koranen kan jeg i hvert fald ikke finde det - så jeg venter spændt
>>>> på din dokumentation.
>>>
>>> Sura 4.142
>>
>> Jeg spørger udvidende spørger lige om det skal læses
>> firetusindeethundredeogtolv eller som 4. del vers 142 eller hvordan?
>
> Oftest vil man skrive 4:142, men det andet må betyde det samme, dvs
> kapitel 4 vers 142

Koranen er ikke eneste hellige skrift for muslimer

DAnskere var stolte når tyske soldater 1940-45 spurgte om vej og man angav
en forkert rute

Hvad skulle give muslimer en anderledes etik?

Men Naser Khader er eksempel på at taquis er sat godt i system af muslimerne
og de har 1300 års tradition for at lyve mod fjender - kun er jøder for
kloge til at bruge andet end vold mod disse barbarer. Gaza-raketter siger
alt.

Hadid og efterfølgende fatwa kendelser har cirka samme vægt og roser
taquialøgn der bekæmper vantro.
Ånden er overalt at alle kneb gælder mod vantro - incl tortur og langvarige
helvedsstraffe.



Per Rønne (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-08 06:44

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> "-=* NEiL DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
> en meddelelse news:hPmdnR2taZrOWAHanZ2dnUVZ8sidnZ2d@giganews.com...
> > "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> > news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> >> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du belæg for at det
> >> er i orden at lyve over for vantro - Det link du henviser til står der
> >> ikke noget om det, og selv med en grundig afsøgning af koranen kan jeg i
> >> hvert fald ikke finde det - så jeg venter spændt på din dokumentation.
> >
> > Sura 4.142
>
> Jeg spørger udvidende spørger lige om det skal læses
> firetusindeethundredeogtolv eller som 4. del vers 142 eller hvordan?

Sura 4 vers 142.

Sura 4 hedder al-Nasa', på dansk 'Kvinderne'. Den er fra Medina, og hvor
der er modstrid med tidligere sura'er, fra Mekka, har den altså forrang.

I Mekka var Muhamed nemlig den svage, og måtte derfor plædere for
tolerance. Det var der ikke brug for i Medina, hvor han var den stærke,
og bl.a. begik folkemord på de derboende jøder. Alle mænd, og drenge der
havde fået de første dun på kinderne, blev halshugget, og resten solgt
på slavemarkedet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 28-01-08 10:25

"Per Rønne" wrote:
> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:
>
>> "-=* NEiL DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk>
>> skrev i en meddelelse
>> news:hPmdnR2taZrOWAHanZ2dnUVZ8sidnZ2d@giganews.com...
>>> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
>>> news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sura 4 hedder al-Nasa', på dansk 'Kvinderne'. Den er fra Medina, og
> hvor der er modstrid med tidligere sura'er, fra Mekka, har den altså
> forrang.
>
> I Mekka var Muhamed nemlig den svage, og måtte derfor plædere for
> tolerance. Det var der ikke brug for i Medina, hvor han var den
> stærke, og bl.a. begik folkemord på de derboende jøder. Alle mænd, og
> drenge der havde fået de første dun på kinderne, blev halshugget, og
> resten solgt på slavemarkedet.


Hvilket minder mig om et andet vers fra al-Nasa, som Zeki brugte som "bevis"
på, at man ikke må begå selvmord inden for islam:

Sura 4 (Kvinderne) vers 29
I, der tror! I skal ikke fortære jeres ejendom ved falskhed indbyrdes, men
det skal være handel til jeres gensidige tilfredshed! I må ikke slå jeres
egne ihjel! Gud er barmhjertig imod jer.


Jeg har ikke set ham kommentere, hvordan han kan få det til noget med
selvmord, ELLER til at man ikke må slå ikke-muslimer ihjel. Det kan bruges
som eksempel på, at hvis man er "forstående" nok, så kan man se ting, som
ikke findes.

Jeg har set Wilstrup være blind på samme måde, ikke for at sammenligne de
to, - Zeki er ellers afbalanceret og argumenterer for sine standpunkter.





Wilstrup (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 28-01-08 21:13


"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
meddelelsen
news:hPmdnR2taZrOWAHanZ2dnUVZ8sidnZ2d@giganews.com...
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du
>> belæg for at det er i orden at lyve over for vantro - Det
>> link du henviser til står der ikke noget om det, og selv
>> med en grundig afsøgning af koranen kan jeg i hvert fald
>> ikke finde det - så jeg venter spændt på din dokumentation.
>
> Sura 4.142

Der står intet af det du hævder i den sura. Tværtimod.

Koranen - en oversættelse: sura 4.142:

Hyklerne forsøger at bedrage Gud; men det er ham der bedrager
dem. Når de stiller sig op til bøn, stiller de sig trevent op
og blot for syns skyld. De tænker kun lidt på Gud.

En anden oversættelse af koranen, men dog lidt forskudt til
sura 4.143:. Sandelig, hyklerne søger at bedrage Allah, men
han vil straffe dem for deres bedrag, og når de rejser sig til
bøn, rejser de sig dovent, for at lade sig se af mennesker, og
de ihukommer kun Allah lidt.


Igen af de to oversættelser siger noget om at man skal lyve
for de vantro eller de ikke-troende.

Altså atter en løgn.
>



@ (28-01-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-01-08 22:03

On Mon, 28 Jan 2008 21:13:26 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Altså atter en løgn.

som sædvanlig fra Wilstrup


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Bo Warming (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 28-01-08 23:13

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:vngsp3pgns7hbmjpq3sjup67ibccna2r4a@4ax.com...
> On Mon, 28 Jan 2008 21:13:26 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
> wrote:
>
>>Altså atter en løgn.

Der gælder total ytringsfrihed vedr bibelens ord

At Det Gamle Testamente roser at kong David holocaustede titusinder af
filistre er ikke hverken haram eller halal og hvis det var så var det
ligegyldigt



Knud Larsen (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 28-01-08 22:35

Wilstrup wrote:
> "-=* NEiL DANELAW *=-"
> <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
> meddelelsen
> news:hPmdnR2taZrOWAHanZ2dnUVZ8sidnZ2d@giganews.com...
>> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
>> news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du
>>> belæg for at det er i orden at lyve over for vantro - Det
>>> link du henviser til står der ikke noget om det, og selv
>>> med en grundig afsøgning af koranen kan jeg i hvert fald
>>> ikke finde det - så jeg venter spændt på din dokumentation.
>>
>> Sura 4.142
>
> Der står intet af det du hævder i den sura. Tværtimod.
>
> Koranen - en oversættelse: sura 4.142:
>
> Hyklerne forsøger at bedrage Gud; men det er ham der bedrager
> dem. Når de stiller sig op til bøn, stiller de sig trevent op
> og blot for syns skyld. De tænker kun lidt på Gud.
>
> En anden oversættelse af koranen, men dog lidt forskudt til
> sura 4.143:. Sandelig, hyklerne søger at bedrage Allah, men
> han vil straffe dem for deres bedrag, og når de rejser sig til
> bøn, rejser de sig dovent, for at lade sig se af mennesker, og
> de ihukommer kun Allah lidt.

Ved gud, for en gangs skyld har Wilstrup læst et vers rigtigt - måtte det
fortsætte.





>
>
> Igen af de to oversættelser siger noget om at man skal lyve
> for de vantro eller de ikke-troende.
>
> Altså atter en løgn.



Henrik V Blunck (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Henrik V Blunck


Dato : 28-01-08 23:03

Den 28.01.2008 kl. 21:13 skrev Wilstrup <nix@invalid.com>:
>>> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du
>>> belæg for at det er i orden at lyve over for vantro - Det
>>> link du henviser til står der ikke noget om det, og selv
>>> med en grundig afsøgning af koranen kan jeg i hvert fald
>>> ikke finde det - så jeg venter spændt på din dokumentation.
[...]
> Igen af de to oversættelser siger noget om at man skal lyve
> for de vantro eller de ikke-troende.
> Altså atter en løgn.

Hvis Wilstrup *påstår* det, skulle man tro det.

De som kender Wilstrup vëd, at det forholder sig ganske anderledes.

http://www.geocities.com/evigdk/teqija.html er sikkert også kun "en løgn"
i Wilstrups perspektiv....

Plonk!

--
Med venlig hilsen
Henrik Blunck - Dianalund
Den politiske blog *uden* spin ==> http://www.polblog.dk
Oversigt over blogs ==> http://blunckmeister.googlepages.com/home

Per Rønne (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-01-08 06:11

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> "-=* NEiL DANELAW *=-"
> <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
> meddelelsen
> news:hPmdnR2taZrOWAHanZ2dnUVZ8sidnZ2d@giganews.com...
> > "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> > news:479c663b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> >> Jeg formoder at du gætter her? Hvor i koranen finder du
> >> belæg for at det er i orden at lyve over for vantro - Det
> >> link du henviser til står der ikke noget om det, og selv
> >> med en grundig afsøgning af koranen kan jeg i hvert fald
> >> ikke finde det - så jeg venter spændt på din dokumentation.
> >
> > Sura 4.142
>
> Der står intet af det du hævder i den sura. Tværtimod.
>
> Koranen - en oversættelse: sura 4.142:
>
> Hyklerne forsøger at bedrage Gud; men det er ham der bedrager
> dem. Når de stiller sig op til bøn, stiller de sig trevent op
> og blot for syns skyld. De tænker kun lidt på Gud.

Den nye »tro« oversættelse.

> En anden oversættelse af koranen, men dog lidt forskudt til
> sura 4.143:. Sandelig, hyklerne søger at bedrage Allah, men
> han vil straffe dem for deres bedrag, og når de rejser sig til
> bøn, rejser de sig dovent, for at lade sig se af mennesker, og
> de ihukommer kun Allah lidt.

Den gamle ahmadiyyah-oversættelse, formoder jeg. Ahmadiyyaherne
betragtes som kætterske, ikke mindst som følge af deres alt for store
tolerance, og forfølges følgelig også i hele den islamiske verden. Og en
20 år siden myrdedes et par hundrede ahmadiyyah'er da også i Tyrkiet ved
en påsat hotelbrand.

> Igen af de to oversættelser siger noget om at man skal lyve
> for de vantro eller de ikke-troende.

Nej, kun om at Allah vil lyve, bedrage, de 'vantro'. Hvilket så
fortolkes til at de 'rettroende' har ret til at lyve over for disse
'vantro', hvis det gavner islams udbredelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Bo Warming (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 29-01-08 07:54

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ibgr4s.1xn6lhl77kpjrN%mper@RQNNE.invalid...

Og en
> 20 år siden myrdedes et par hundrede ahmadiyyah'er da også i Tyrkiet ved
> en påsat hotelbrand.

Nogle forlagsfolk der i Tyrkiet havde arbejdet på at udgive Salman Rusdies
"De sataniske vers" blev også aflivet ved en hotelbrand i de år.
Allt kristne symboler er IKKE HALAL altså haram

Jeg havde på mit tag udspændt i sommers et meget stort dannebrogsflag med
korset nedad.
Det provokerede muslimer til fire rudeknusninger og en tæt bølge af sådant
hærværk ophørte for en tid da jeg lod mig censurere og fjernede al
kristen-symbolik



Martin Andersen (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 27-01-08 12:52

Per Rønne wrote:
> I dagens Kristeligt Dagblad kan man på:
>
> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/275969:Kirke---tro--Muslimsk-m
> edarbejder-afviste-at-roere-ved-bog-med-bibelhistorier>
>
> se hvordan en islamisk ekspedient kan finde på at behandle kristne. Jeg
> citerer:
>
> =
> 69-årige Sally Friday har lovet sig selv, at hun aldrig mere vil nærme
> sig en ekspedient med hovedtørklæde. Det løfte er afgivet, efter at den
> kvinde, der ekspederede hende i Marks & Spencers bogafdeling i den
> engelske by Reading, nægtede at røre den bog med bibelhistorier, som
> Sally Friday ville give sit barnebarn.
>
> - Kvinden sagde, at hunikke ville røre bogen, fordi den var uren, siger
> Sally Friday til netmagasinet booktrade.info.
> =
>
> Jeg er ikke tidligere stødt på, at muslimer skulle opfatte Bibelen som
> /haram/ ...
>
For det første er Sally tydeligvis racistisk (i den moderne "negativt
generaliserende" forstand), når hun efter et møde med en ekspedient med
tørklæde boycotter dem totalt. For det andet er hun heller ikke for
kløgtig. Selv med den generalisering er hun da ikke sikker på at en
anden muslim, uden tørklæde, ville behandle hende anderledes en gang i
fremtiden. Det eneste hun har gjort er afskåret sig selv fra dialog, men
der skal selvfølgelig også to til en sådan.

Det korrekte havde selvfølgelig været at snakke med hendes chef så
hendes arbejdsnedlæggelse fik konsekvenser. Hvis det da overhoved har
fundet sted.

> FUT dk.politik {kan overrules}

Gjort. Gider ikke den gøgerede.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste