Fortvivl ej, moi se back!
Fra : Mr. D

Dato : 16-07-01 21:24

Her er det vist mig, der skal fortvivle. Så mange indlæg på så kort
tid!? Og gruppen var helt død, da jeg rejste til Norges land. Man aner
jo ikke, hvor man skal begynde og hvor man skal slutte.

I første omgang vil jeg prøve at finde de indlæg, jeg skylder et svar,
og resten må jeg tage på øjemål. jeg kan se Christina er kommet ud af
boksen. Hvad har mon formået at lokke hende frem! Så vidt jeg ved, er
der kun tre slags mennesker, der kan få hende til at blive så aktiv i
gruppen: En scientolog, Sløk eller en selvglad idiot. Det bliver
spændende at se, hvad og hvem...

Mr. D

Fra : Mr. D

Dato : 16-07-01 21:38

Mr. D <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b535645$0$338$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Iøvrigt havde vi en god tur til Norge...

Hvis jeg skriver nogle slåfejl, er det fordi jeg lige for tiden ikke har
briller. Mine børn ville lave en af de der practical jokes. Desad i
bilen, jeg var inde og handle et sted, og da jeg kom ud, havde de sat
mit sæde og ryglæn helt frem. Uanende om deres skumle forehavende, satte
jeg mig med favnen fuld ind, lige som jeg altid har gjort, med det
resultat, at "my behind" ramte ryglænet med en sådan kraft at hele mit
lille lyserøde luksuslegeme blev "bounchet" i en retning ud og op. Her
standsede fordørens øverste ruderamme mig, og da "my behind" var
nederst, kan alle gætte, at mit ansigt var øverst, og det var da også
dette, der først ramte metalrammen, samtidig med at alle varerne fløj
til alle sider. Heldigvis tog brillerne af for slaget... eller rettere
de forhenværende briller...

....dette var selvfølgelig smerteligt nok, og bedre blev det ikke af
børnenes højlydte fnisen og hustruens hylende latter. Nuvel, jeg er en
meget kærlig person, jeg er blot ikke så tålmodig, og det vil vel ikke
undre nogen, at "far til fire" efter et sådant nederdrægtigt anslag fra
sine egne børn, sit eget kød og blod (føler med dig, Cæsar) var godt
knotten og rimelig ond i sulet. De kære små var da også så ganske stille
og hengivne, som det sig hør og bør for børn resten af den dag, men
hjalp, det gjorde det absolut ikke.

Jeg begriber ikke, at erhvervsledere betaler i dyre domme for at komme
på diverse overlevelseskurser. De kan bare anskaffe sig en familie. De
kan låne min i en uge for det halve af prisen på sådan et kursus, og jeg
skal love, at de er rigtige mænd, når de kommer hjem.

Øh, hvor kom jeg til. Nåeh jow, det er altså derfor jeg ikke har nogle
briller, og derfor jeg kan kåmme tal et skå fegl.

Mr. D

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-07-01 09:06

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b535964$0$69654
> [...]
> kan låne min i en uge for det halve af prisen på sådan et kursus, og jeg
> skal love, at de er rigtige mænd, når de kommer hjem.

Jeg føler med dig, den var god!

Jeg kan tilbyde en lignende ordning, fem børn i en uge,
til kun en tredjedel af prisen! )))))

Med kærlig hilsen
Bodil.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-07-01 09:04

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b535645$0$338
> [...]
> der kun tre slags mennesker, der kan få hende til at blive så aktiv i
> gruppen: En scientolog, Sløk eller en selvglad idiot. Det bliver

Takker, takker, takker,
det lykkedes nemlig mig at få hende ud.
Gad vide, hvilken katagori(na) jeg passer i??

Kærlig hilsen Bodil.

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 17-07-01 14:48

Bodil Grove Christensen <grovebgc@post8.tele.dk> skrev...

> det lykkedes nemlig mig at få hende ud.
> Gad vide, hvilken katagori(na) jeg passer i??

Tænk, jeg mente ikke, du var en gammel overlærer af hankøn uden respekt for
andet end sig selv - hvis overhovedet dette...?

Men du må gerne "tage æren"

Christina

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-07-01 16:11

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9j1flp$a6g$1@sunsite.dk...
> [...]
respekt for
> andet end sig selv - hvis overhovedet dette...?

Tja, i sandhedens navn, så må jeg jo tage "æren", selvom jeg ikke
aner en kæft om, hvem du er, hvorfor du nødvendigvis skulle "lokkes
ud af busken" og hvorfor du ikke blot svarer, hvis du har noget på
hjertet.

Jeg er så indbildsk, at jeg ud fra dit indlæg ovenover må mene at
det er mig, du hentyder til: "en gammel overlærer af hankøn uden
respekt for andre end sig selv -hvis overhovedet dette"

Det er jo det piberi, jeg flere gange har påpeget: hvis de kristne
hyklere møder lidt kvalificeret modstand, så skal de altid himle op
om, at man ikke "respekterer" dem, medens de selv gerne må sværte
andre ikke-kristne til på alle mulige måder.

Man skal med andre ord "respektere" folks tro, siger etiketten, men
man skal åbenbart ikke respektere folk, der nærer lid til
videnskaben og som i øvrigt er ateister: disse mennesker må man
såmænd gerne håne og genere -også som kristen.

Og det var præcis det, jeg anførte i en tidligere tråd - hermed
har jeg bevist min påstand om det kristne hykleri. I rest my case!
Arne H. Wilstrup

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 17-07-01 17:54

Arne H. Wilstrup <ahw@ahw.dk> skrev...

> Jeg er så indbildsk, at jeg ud fra dit indlæg ovenover må mene at
> det er mig, du hentyder til: "en gammel overlærer af hankøn uden
> respekt for andre end sig selv -hvis overhovedet dette"

Jeg er overrasket! Du *kan* jo læse indenad.

> Det er jo det piberi, jeg flere gange har påpeget

Det er ikke piberi, nej.

> hvis de kristne
> hyklere møder lidt kvalificeret modstand, så skal de altid himle op
> om, at man ikke "respekterer" dem, medens de selv gerne må sværte
> andre ikke-kristne til på alle mulige måder.

Når jeg siger, at du ikke respekterer andre end dig selv (hvis overhovedet
dette), så er det det, jeg mener. Hermed også sagt, at du ikke respekterer
kristne - men det skrev jeg intet eksplicit om her. Og så er jeg i øvrigt
ikke en kristen hykler.

> Man skal med andre ord "respektere" folks tro, siger etiketten

Det skal man, ja. Det siger både netiketten (fundatsen for denne gruppe
siger det aldeles tydeligt - læs den engang ved lejlighed) og etiketten, der
gør, at vi kan omgås civiliseret iblandt hinanden. Den kunne du egentlig
også godt tåle at stifte nærmere bekendtskab med...

> men
> man skal åbenbart ikke respektere folk, der nærer lid til
> videnskaben og som i øvrigt er ateister

Vrøvl!
Adskillige ateister, der nærer lid til videnskaben, skriver fast i denne
gruppe, og de respekteres for deres synspunkter og diskussionlyst, uanset om
de kristne skribenter er enige. Flere af de nævnte kristne skribenter er i
øvrigt også særdeles videnskabeligt interesserede.

> I rest my case!

Please do.

Christina

Fra : Live4Him

Dato : 17-07-01 18:24

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om, at man ikke "respekterer" dem, medens de selv gerne må sværte
> andre ikke-kristne til på alle mulige måder.
~~~~~~~~~~~~
Hvad med at tage bjælken ud at dit eget øje før du forsøger at tage splinten
ud af vores. Jeg er med andre ord træt af alt dit brok - denne gruppe er til
for at diskutere emnet kristendom, noget du tilsyneladende ikke har fattet.,
så stik lige piben ind igen.

jørgen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-01 11:29

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gruppe er til
> for at diskutere emnet kristendom, noget du tilsyneladende ikke

Jeg er fuldkommen ligeglad med, hvad du mener om mine indlæg. Jeg
skriver som det passer mig -med eller uden din billigelse. Jeg
diskuterer kristendom, men jeg tillader mig den luksus at bestemme
om jeg bevidstløs vil hyle med de ulve jeg er iblandt og falde på
knæ over for de såkaldte "frelste" eller om jeg vil fortsætte at
udfordre kristendommen, sådan som jeg på almindelige ateistisk
facon har gjort det. Jeg vælger det sidste.
Arne H. Wilstrup

Fra : Live4Him

Dato : 18-07-01 13:03

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er fuldkommen ligeglad med, hvad du mener om mine indlæg. Jeg
> skriver som det passer mig -med eller uden din billigelse.
^^^^^^^^^^^^^^^^
Ja, det kan jeg så sandelig høre - du er drøn uforskammet og tager intet
hensyn til usenet etikette, eller hvad formålet med denne gruppe iøvrigt er.
Du skider højt og flot på alle her i gruppen, bare du kan komme af med din
vrede og din surhed. Jeg glæder mig til du får andet at lave end spamme
denne gruppe med dit bræk.

Over and out !

jørgen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-01 14:07

> [...]
af med din
> vrede og din surhed. Jeg glæder mig til du får andet at lave end

Jeg synes nu, at du er godt med hvad angår uforskammethed - at du
ikke kan tåle modstand, ser jeg klart, men at du helt misvisende
tager alle debattører her til indtægt for, hvad du tror og mener,
er ikke alene en uforskammethed, men også en løgnagtighed af de
store. "Du må ikke gøre falsk vidnesbyrd mod din næste" - og du
skal elske dine fjender

Hvordan synes du selv, det går?
Arne H. Wilstrup

Fra : Mr. D

Dato : 18-07-01 13:42

Arne H. Wilstrup <ahw@ahw.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b558a09$0$882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> er ikke alene en uforskammethed, men også en løgnagtighed af de
> store. "Du må ikke gøre falsk vidnesbyrd mod din næste" - og du

1) Jeg tror nok, Jørgen kan tåle modstand. Du skriver, at Jørgens
henvisning til andre debatører i denne gruppe er misvisende. Hvordan ved
du det? Du er jo lige kommet. Den reaktion, der er kommet fra mange
sider viser vel netop, at Jørgens påstand ikke er så helt misvisende,
men at du derimod tolker dine omgivelser ganske ukorrekt.

2) Jørgen tog heller ikke alle debatører til indtægt for sin mening og
sin tro, blot for at de - til forskel fra dig - når de deltager i denne
gruppe, optræder korrekt

3) Jørgen henviste også til almen netikkette. Noget du åbenbart ikke
kender til og ikke har sat dig ind i.

4) Hvori består det falske vidnesbyrd. Du har jo fået det samme
vidnesbyrd af mange andre efterhånden, som du her har fået af Jørgen.

> Hvordan synes du selv, det går?

Ud over, at jeg nok ikke ville bruge de samme ord, som Jørgen gjorde,
synes jeg hans vurdering af situationen rammer romeligt nøjagtigt

Mr. D

Simon Griis

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-01 17:26

> [...]
misvisende,
> men at du derimod tolker dine omgivelser ganske ukorrekt.

Vås - jeg hævder ikke at samtlige debattører er med mig, men heller
ikke at de alle er imod mig. Og der er noget, der tyder på at
Jørgen ikke kan tåle modstand ud fra de hadske udfald mod min
person, som jo er evident her i gruppen.

> [...]
mening og
> sin tro, blot for at de - til forskel fra dig - når de deltager i

Jeg optræder også "korrekt" -jeg er blot ikke af samme opfattelse
som dig eller Jørgen eller visse andre debattører her i gruppen,
men det gør ikke mine synspunkter mindre korrekte. Hvem skal i
øvrigt bedømme "korrektheden" af indlæggende? dig?

> 3) Jørgen henviste også til almen netikkette. Noget du åbenbart
ikke
> kender til og ikke har sat dig ind i.

Jeg har ikke overtrådt "almen netikette", men blot skrevet indlæg,
hvor jeg fremhæver min uenighed med Jørgen og dig blandt andet. At
komme med det patetiske om "netiketten" tager jeg derfor ganske
roligt.

> 4) Hvori består det falske vidnesbyrd. Du har jo fået det samme
> vidnesbyrd af mange andre efterhånden, som du her har fået af
Jørgen.

At alle skulle være uenige med mig -både ateister, liberale m.v.
Det er en infam løgn, og han ved det.

> Ud over, at jeg nok ikke ville bruge de samme ord, som Jørgen
gjorde,
> synes jeg hans vurdering af situationen rammer romeligt nøjagtigt

Nåeh, du ville ikke bruge de samme ord som Jørgen gjorde- jamen,
hvis de er så forfærdelige, hvorfor går du så ikke i rette med ham?
Naturligvis mener du at han rammer nøjagtig i sin vurdering af
situationen - jeg ville have været mere overrasket, hvis det
modsatte havde været tilfældet.
Arne H. Wilstrup

Fra : Live4Him

Dato : 18-07-01 16:18

> [...]
> er ikke alene en uforskammethed, men også en løgnagtighed af de
> store. "Du må ikke gøre falsk vidnesbyrd mod din næste" - og du

~~~~~~~~~~~~~~
Nu har Gud ikke indsat dig som dommer over mig, selvom du tilsyneladende
tror det og ynder at optræde som en sådan. Eller måske nærmere som en
anklager. Måske skulle vi omdøbe gruppen til dk.livssyn.kristendom.retssal ?

Forskellen på dig og mig, Arne, er ikke at jeg aldrig synder eller mister
besindelsen, men forskellen er jeg har et sted at gå hen med mine synder,
fejl og svagheder. Et sted hvor jeg kan få tilgivelse og blive renset igen,
og hvor min egen godhed eller retfærdighed intet betyder, men hvor *Hans*
godhed og retfærdighed betyder alt - Men du, hvor går du hen med dine
synder, Arne ? Du famler i blinde fordi du ikke har fundet Gud, du lever med
dine fejl som en lænke om halsen du ikke kan få af, en lænke der snerre,
kvæler og tynger - vidste du iøvrigt at ordet frelse betyder noget i stil
med "halsfri" ? Fri hals, til fordel fra en fange der er ufri.

Så hvis du har fanget mig i en synd - so what ? Gud ved det jo alligevel og
kender mig bedre end noget menneske. At være kristen er ikke at være syndfri
eller at være specielt god. At være kristen er at forlade sig helt og
aldeles på den eneste som fortjener betegnelsen god og som aldrig syndede.

Du minder mig om en sten der kaster sig i vandet, og bagefter undrer sig
over de bølger der opstår. Hvad havde du forventet, Arne ? Når du kommer med
en masse angreb, kritik og "rokker båden" så er der vel en eller anden form
for reaktion. Aktion = reaktion, er det ikke Newtons anden lov ?

jørgen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-01 17:35

> [...]
> Nu har Gud ikke indsat dig som dommer over mig, selvom du
tilsyneladende
> tror det og ynder at optræde som en sådan.

Hvad???? Jeg er ikke indsat af nogen gud, og jeg er heller ikke
dommer. Det ville være rart at du undlod at tale i gåder.

Eller måske nærmere som en
> anklager. Måske skulle vi omdøbe gruppen til
dk.livssyn.kristendom.retssal ?

Hvem går i rette med hvem? Så vidt jeg kan se er det dig og visse
andre, der har travlt med at "dømme" mig.

> [...]
noget i stil
> med "halsfri" ? Fri hals, til fordel fra en fange der er ufri.

For min skyld må du tro hvad du vil -jeg er hverken en synder eller
ufri. Jeg har det egentlig meget godt, og jeg har ikke brug for
nogen "frelse". Jeg konstaterer dog med en vis tilfredshed denne
hykleriske tone og det hykleriske udfald mod folk, der ikke deler
jeres tro. Hyklerisk fordi I hævder at ville følge bibelen og
Jesus, men i stedet bliver forarget over at ikke alle tror som I
tror, at ikke alle falder på halen for det evindelige
"synder"-pjat.

> [...]
helt og
> aldeles på den eneste som fortjener betegnelsen god og som aldrig

Det er menneskeligt at fejle -men hæsligt at fremture.

> [...]
anden form
> for reaktion. Aktion = reaktion, er det ikke Newtons anden lov ?

Deri har du helt ret - når jeg kommer med nogle indlæg, der ryster
dig og andre kristne, så er det da på tide, det sker -ellers
fortsætter I jo med at sovse jer og andre ind i denne
selvtilstrækkelighed, der kendetegner mange kristne garneret med
hadfulde udfald mod de formastelige, der ikke deler jeres snæversyn
og jeres overtro.

I kaster med sten, selvom I bor i et glashus -det er ikke klogt.
Hvis jeres overtro var noget værd, hvis jeres forlæg, Bibelen, var
noget værd, så ville I i højere grad følge dens budskab i stedet
for først at overfalde ikke-troende og derefter undskylde jer med
at I er "syndere". Det er i høj grad patetisk.

For min skyld må I tro på at Jellingestenen er en guddom -det er
jeg for så vidt fuldkommen ligeglad med - men når I begynder at gå
i rette med mig´, fordi jeg ikke deler jeres overtro, jeres
snæversyn og ´jeres patetiske syn på alle, der ikke deler jeres
opfattelse i øvrigt, så reagerer jeg naturligvis i samme ånd som
den I svarer med - det kan ikke være anderledes.

Hvis I er så sarte at I ikke kan tåle mosten, så lad være med at
svare i gruppen her, eller tag, hvad der kommer.
Arne H. Wilstrup

Fra : Live4Him

Dato : 18-07-01 18:55

> Hvem går i rette med hvem? Så vidt jeg kan se er det dig og visse
> andre, der har travlt med at "dømme" mig.
~~~~~~~~~~~~
Hverken din holdning, indholdet i dine indlæg, eller din stil, lægger op til
nogen som helst form for fornuftig debat omkring emnet kristendom. Hvis
denne gruppe handlede om skændsmål mellem kristne og ikke-kristne ville du
sandsynligvis hurtigt blive tilfreds stamgæst i dette ydmyge hjørne af
cyberspace. Men da både de kristne og kristendom i sig selv, tydeligvis
giver dig kvalme, vil du sikkert bare være en døgnflue herinde, der på
pseudo-maskulin vis strinter sit territorie af, for hurtigt at forsvinde
igen.

S.....A......

jørgen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-01 19:05

> [...]
der på
> pseudo-maskulin vis strinter sit territorie af, for hurtigt at

Tja- deri kan du sikkert have en del ret - jeg har ikke til sinds
at fortsætte i gruppen, men fra begyndelsen af har det været min
agt at udæske kristne svar på en række centrale spørgsmål, som jeg
også kunne benytte i min daglige undervisning, således at jeg havde
skyts til at svare både for og imod kristendommen. Da det
imidlertid ser ud til at mine værste anelser er blevet bekræftet,
at kristne ser ud til at være lige så ubøjelige, fanatiske og
fordømmende som nogle af dem mener at muslimer er, så kan jeg på et
tidspunkt forlade denne gruppe med bevidstheden om at jeg desværre
havde alt for ret.
Trist - men sandt!
Arne H. Wilstrup

Fra : Erik Larsen

Dato : 18-07-01 19:21

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> [...]
> fordømmende som nogle af dem mener at muslimer er, så kan jeg på et
> tidspunkt forlade denne gruppe med bevidstheden om at jeg desværre

Der er retningslinier i både Kristendommen, Muhamedanisnen og Grundloven
Kristne kan ikke forlade deres tro for at tilfredsstille en ateist, det vil
Muhamedanerne heller ikke, Grundloven kan heller ikke bøjes og strækkes
for at det tillades dig at bryde offentligt orden.

Vi er alle ubøjeligt, også du i din tro på Ateismen.

Erik

Fra : Lyrik

Dato : 18-07-01 23:18

> [...]

> fordømmende som nogle af dem mener at muslimer er, så kan jeg på et
> tidspunkt forlade denne gruppe med bevidstheden om at jeg desværre
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Der var engang en mand som startede kristendommen. Han sagde:"Når jeg
kommer, mon jeg da vil finde troen på jorden?"

Hvad hvis Du var den der kunne gøre, at han fandt den tro ved sin
tilbagekomst, og ellers ingen?

Der var en rytter der gik meget op i heste og altid talte stolt om dem.
Skulle nogen have forstand på heste, så måtte det være ham. Han talte jo
aldrig om andet.
Men en tilskuer som en dag observerede hans ridt, opdagede at han brugte
sporerne flittigt for at drive hesten frem.
Når han fik en hest, så skulle den først brækkes. Han var måske nok
hesteelsker, men hesten-den elskede ham ikke.

Jens

Fra : Erik Larsen

Dato : 18-07-01 19:14

"Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message

> [...]
> giver dig kvalme, vil du sikkert bare være en døgnflue herinde, der på
> pseudo-maskulin vis strinter sit territorie af, for hurtigt at forsvinde

Der står nok " skrup af ", gør der ikke ?

Erik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-01 19:21

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Der står nok " skrup af ", gør der ikke ?

Det gør der sikkert - og sådan noget er nok til at jeg nók skal
blive hængende et godt stykke tid. Jeg lader mig nemlig ikke sådan
koste rundt med- og bestemt ikke af "de hellige".
Arne H. Wilstrup

Fra : Live4Him

Dato : 18-07-01 19:48

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message

> Der står nok " skrup af ", gør der ikke ?
~~~~~~~~
Nej, men noget lignende. Iøvrigt stopper jeg min udveksling af
uforskammetheder med Hr.Wilstrup da jeg får det dårligt af at skændes med
mennesker. Desuden er det off-topic. Jeg benytter gruppen med det formål at
diskutere kristendom og for at få en opmuntring i troen af en eller anden.

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 18-07-01 19:12

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> Hvis I er så sarte at I ikke kan tåle mosten, så lad være med at
> svare i gruppen her, eller tag, hvad der kommer.

Jeg syntes du er meget underholdende, skønt du er en "debatbølle"
og en "oprører" mener jeg det ville være lige så stort et tab for
dk.livssyn.kristendom som det var for jorden da dinoerne døde,
hvis du ikke var her.

Men igen er dinoerne egentligt savnet ???

Erik

Fra : /arcana

Dato : 20-07-01 11:45

"Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message

> vrede og din surhed. Jeg glæder mig til du får andet at lave end spamme
> denne gruppe med dit bræk.

Jeg kan se at du bruger Outlook Express. Gå op i "Message" og markér "Block
Sender" (jeg bruger en engelsk version - kan ikke lige huske hvad det hedder
på dansk).

/arcana

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-07-01 11:56

"/arcana" <noemail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
markér "Block
> Sender" (jeg bruger en engelsk version - kan ikke lige huske hvad

Gå op i Meddelelser, blokér afsender idet du markerer mit indlæg,
så vil det virke.
Arne H. Wilstrup

Fra : Lyrik

Dato : 17-07-01 18:45

> [...]
> andre ikke-kristne til på alle mulige måder.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det er jo nok sådan at kristne kvinder ikke holder af at tale i
forsamlinger, med mindre de bliver nødet til det, inviteret og pirret.
Måske endda kurtiseret lidt i al underfundighed.))
Så kommer de pligtskyldigt på banen og foretager deres lille feminine
piruette, ganske som det forventes af dem.
Efter således at have tilfredsstillet "Ahasverus", fortrækker de til deres
duftende bade af æselmælk og parfume.)

Til det sidste vil jeg give dig ret for størstedelen. Kristne, som beviser
deres kristendom ved at prøve at efterleve kærlighed i uselviskhed, har
selvfølgelig fået læst og påskrevet, at de skal elske deres fjender.
Han skal overøse fjenden med godhed, og således vise at den kærlighed han
nærer, er rettet mod fjendens evige ve og vel.
Fjenden kan man selvfølgelig ikke forvente sig noget af, andet end at han
lever op til sin rang som fjende og overfuser, mistænkeliggør og plager den
kristne, som heller ikke forventer andet.
Den kristnes eneste våben mod fjenden er at overøse ham med kærlighed.
Derved blødgøres fjenden og bliver blød om hjertet. Og hjertets blødgørelse
er den bedste grobund for at Kristus' frø kan plantes og opspire.

Selvfølgelig kan det slå fejl og fjenden vise sig som en antikrist der ikke
alene ønsker den kristne død, men ønsker at dræbe selve kærlighedens
fodfæste i verden.
Først der kommer det til konfrontation. Men denne konfrontation retter sig
altid mod antikrist og hans militære tropper, aldrig mod den enkelte.

Kom og få en kop kaffe en dag du får tid, lyst og lejlighed. Send en
mail.

Hilsen
Jens

Fra : Erik Larsen

Dato : 17-07-01 23:34

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> Det er jo det piberi, jeg flere gange har påpeget: hvis de kristne
> hyklere møder lidt kvalificeret modstand,

Du kalder da ikke din oprør mod Gud, for kvalificeret modstand

HA-HA-HA nu må jeg le

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 17-07-01 23:41

> "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> Du kalder da ikke din oprør mod Gud, for kvalificeret modstand
>
> HA-HA-HA nu må jeg le
~~~~~~~~~~~~
Arne ser og fatter ikke at det jo er HAM SELV som piber og skaber sig som et
lille barn der har fået stjålet sin slikkepind af de "grimme" kristne. Til
det kan jeg bare sige BUUUUUUUUUUH hvor er det synd for ham...

jørgen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-01 11:36

> [...]
kristne. Til
> det kan jeg bare sige BUUUUUUUUUUH hvor er det synd for ham...

I modsætning til dette, har jeg nu ikke ondt af dig: du dyrker din
gedigne overtro med en navlebeskuende naivitet, som man vist skal
være religiøs anfægtet, hvis man skal følge med på dette LSD-trip.
Arne H. Wilstrup

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-01 11:34

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> Du kalder da ikke din oprør mod Gud, for kvalificeret modstand
>
> HA-HA-HA nu må jeg le

Sådan forestillede Kierkegaard sig det også: en flok tilskuere
sidder i en teatersal og ser til deres overraskelse en klovn komme
ind på scenen. Han fortæller publikum at de må forlade salen, da
teatret er i brand. Men folk ler ad klovnen, og denne bliver mere
og mere fortvivlet og forsøger på alle mulige måder med
gestikulation at forklare publikum at teatret virkelig brænder, men
publikum ler endnu mere indtil de til sidst brænder inde. Og
således forestiller han sig verden gå under: i et stort latterbrøl
medens klovnen forgæves forsøger at redde folk.

Jeg gør ikke "oprør mod Gud" - det ville være besynderligt,
eftersom "han" er en ikke eksiterende "ånd", der kun er fostret af
overtroiske indfødtes fantasifulde tankegange.
Arne H. Wilstrup

Fra : Erik Larsen

Dato : 18-07-01 14:28

> [...]
> således forestiller han sig verden gå under: i et stort latterbrøl
> medens klovnen forgæves forsøger at redde folk.

Søren var ikke dum, hvad han forestillede sig er nok mere sandt end
du kan forestille dig, og det er forsøget vært hvis jeg kan stoppe dig
i at gå hen, hvor der ingen brændtrappe eksistere.

> Jeg gør ikke "oprør mod Gud" - det ville være besynderligt,
> eftersom "han" er en ikke eksiterende "ånd", der kun er fostret af
> overtroiske indfødtes fantasifulde tankegange.

Havde Gud gjort dig fortræd ville jeg forstå dit oprør, men et oprør
over ingen ting, det er svært at forstå ??

Erik

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-07-01 23:49

> [...]
for
> andet end sig selv - hvis overhovedet dette...?

I så fald måtte jeg da være sen verdenssensation,
eftersom jeg har født fem børn!

))))))))))))

Nej, jeg mente bare, at det også på et tidspunkt
var lykkedes mig at få Christina ud af "buret".

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Mr. D

Dato : 18-07-01 23:12

Bodil Grove Christensen <grovebgc@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b561277$0$323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nej, jeg mente bare, at det også på et tidspunkt
> var lykkedes mig at få Christina ud af "buret".

Du må jo ha´lidt "Sløk" i dig

Mr. D

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 19-07-01 10:44

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b561775$0$956> >
Nej, jeg mente bare, at det også på et tidspunkt

> Du må jo ha´lidt "Sløk" i dig

Så længe det ikke er "Sløv!"

Jeg havde iøvrigt æren af at have bemeldte
professor som censor på seminariet for mange
år siden, det gik rigtigt godt!

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 19-07-01 13:28

Bodil Grove Christensen <grovebgc@post8.tele.dk> skrev...

> Jeg havde iøvrigt æren af at have bemeldte
> professor som censor på seminariet for mange
> år siden, det gik rigtigt godt!

Nu dør jeg af misundelse, ja jeg gør.
Som uofficiel formand af den uofficielle Sløk-fanklub er det med beklagelse,
at jeg må sige, at den eneste gang, jeg har været i samme lokale som min
helt, var d. 5. juli ved hans begravelse.

Om ikke andet har jeg stadig hans brev til mig fra år tilbage, hvor han
kaldte mig "Ærede fru Egholm" og sluttede af med "Deres Johs Sløk".

Christina

Fra : Mr. D

Dato : 19-07-01 13:03

Christina Puhakka Egholm <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9j6jl6$grq$1@sunsite.dk...
> [...]
min
> helt, var d. 5. juli ved hans begravelse.

Se, det var jo det, jeg sagde! Hun kan simpelthen ikke holde sig væk,
når nogen nævner ordet "Sløk". Som trold af en æske...

Jeg foreslår, at vi vedtager, at ingen her i gruppen igen nævner S...!

Mr. D

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 19-07-01 19:27

HIHIHI - det lykkedes igen!