MS Windows
briani 27239
Ugyldig boot.ini!
Fra : Jacob

Dato : 17-03-08 10:24

Hej gruppe,

I får min historie fra begyndelsen:

Har anskaffet mig en HP dv6550 laptop med Windows Vista. Ville installere XP
på den i stedet for, og var så forfærdeligt dum ikke at oprette
recovery-diske først.

Fandt drivere til XP på HP's hjemmeside og oprettede en "opdateret"
XP-installations-cd med nLite. Så vidt så godt.

Jeg smed WinXP-skiven i og formatterede maskinen. Da XP installationen havde
kopieret de første filer ind og skulle genstarte, begyndte den blot forfra
på Windows-installationen. Gjorde et forsøg igen og fjernede XP-cd'en, da
maskinen genstarter for at fortsætte installationen. Efter genstart kom
meddelelsen "Ugyldig boot-ini fil!" Og så genstarter maskinen bare igen og
igen....

Er der nogen, der har et tip til, hvordan jeg kommer videre? Har som sagt
ikke genoprettelsesdiske og heller ikke noget diskettedrev.

Mvh.
Jacob
HP Pavilion dv6550

Fra : Bjarne Chr

Dato : 17-03-08 12:39

"Jacob" <invalid@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen, der har et tip til, hvordan jeg kommer videre? Har som sagt
> ikke genoprettelsesdiske og heller ikke noget diskettedrev.

Ak ja - den er klassisk
Er du sikker på at der ikke ligger en recovery partion på disken?
hvis der gør skal det stå nede i bunden lige når du starter Pc'en.
Har du prøvet med den orginale XP Cd? håber den er med SP2?
Så kan du altid installere driverne bagefter
Ellers må du nok krybe til korset og ringe til HP
Dem du skal kontakte angående en recovery CD,/DVD
er dette nummer 70276643, der vil du kunne bestille en recovery CD
den koster nok omkring 500 Kr.

--
med venlig hilsen
Bc