MS Windows
briani 27239
Kør kommando ved program exit... hvordan?
Fra : Tonni Madsen

Dato : 15-03-08 17:18

Jeg har mine dvdfilm til at ligge i .ISO format på mediacenteret, mounter
dem med Daemon tool, og ser dem med mediaplayer classic.
Jeg vil gerne automatisere denne proces lidt...
Jeg har indtil videre lavet en "sendto" så jeg kan højreklikke på ISO filen
og vælge sendto Daemon.
Kan desværre ikke få det at virke som "default program" kun via sendto...
Så bliver den mounted, efterfølgende har jeg lavet et link til media player
classic som afspiller "disken" direkte...
Men jeg vil gerne ha lavet sådan så jeg bare kan dobbelt klikke på en ISO
fil, som så bliver mounted i daemon, startet i mediaplayer, og når
mediaplayer bliver afsluttet, unmounted fra daemon igen, og ISO filen evt
flyttet til en anden mappe... (flytningen er ikke så væsenligt, men kunne
være lidt nice, så jeg kan lave en "set fornyligt" mappe...)

Mounting klares med daemon.exe -mount 1
Afspilning med mplayerc.exe g:
Unmounting med daemon.exe -unmount 1

Det må kunne samles i en .Bat fil eller noget, men hvordan får jeg den til
at vente med at unmounte igen til jeg afslutter mplayer...

Nogen forslag??

På forhånd tak
Tonni Madsen

Ps.

Er ikke helt sikker på hvordan jeg får en filsti ind i kommando linien med
daemon... Med sendto muligheden virker det direkte, men ikke hvis jeg bare
skriver filnavnet bagefter kommandoen i en dospromt...

Fra : Mads

Dato : 15-03-08 17:34

On Sat, 15 Mar 2008 17:17:40 +0100, "Tonni Madsen"
<Tonnimadsen@privat.dk> wrote:

> [...]
>daemon... Med sendto muligheden virker det direkte, men ikke hvis jeg bare
>skriver filnavnet bagefter kommandoen i en dospromt...

Hvad med den gratis VLC Player ?

Den kan uden videre afspille ISO og IMG filer, uden brug af
Deamon Tools.

Nu kører jeg godtnok ikke Mediacenter, men jeg bruger ofte
VLC player til at se DVD iso'er med og jeg behøver netop bare
dobbeltklikke på iso filen, så starter VLC selv op og går igang.
Man kan så indstille VLC så den starter op i fuldskærm, så det
kan næsten ikke være nemmere.

mvh Mads

Fra : Tonni Madsen

Dato : 16-03-08 00:32

> Hvad med den gratis VLC Player ?
>
> Den kan uden videre afspille ISO og IMG filer, uden brug af
> Deamon Tools.

Tak for ideen, jeg har lige installeret den, og det er genialt... Jeg har
dog et problem... Jeg hiver lyden ud via spdif til min
snurrerundtforstærker, når spdif er aktiverei i instillingerne, så hakker
lyden helt vildt, og forstærkeren slår til og fra... hvis jeg skifter "lyd
enheden" over til stereo eller andet, så virker det fint...
Surround virker også fint i mediaplayer classic, så det undrer mig lidt...
Det er somom den ikke sender dataerne hurtigt nok når den skal sende dem
ukodet til forstærkeren, hvis I forstår hvad jeg mener...
Nogen forslag?

Mvh Tonni Madsen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 16-03-08 00:48

> [...]
> Det er somom den ikke sender dataerne hurtigt nok når den skal sende dem
> ukodet til forstærkeren, hvis I forstår hvad jeg mener...

Never minde, fandt følgende efter lidt googlen...

Norrah skrev:

"Gå ind i opsætning - prefferences
Vælg Lyd - UdgangsMuduler.
Click advanced Settings til.
Vælg udgangs Modulet: Win32 WaveOut Extension Output

Genstart Programmet. /* Desværre nødvendigt, eneste grund til jeg siger det.

Sæt filmen til at køre ved at bruge vlc.

Højre Click på billedet og vælg: "A/52 over SPDIF"."

Og det virkede...

Så det bliver nok VLC for fremtiden...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Mads

Dato : 16-03-08 01:26

On Sun, 16 Mar 2008 00:48:09 +0100, "Tonni Madsen"
<Tonnimadsen@privat.dk> wrote:

>Never minde, fandt følgende efter lidt googlen...

Jeg er glad for at du fandt ud af det med lyden selv, for
den del har jeg aldrig rodet med. Det har bare fungeret
fra dag 1.

God fornøjelse med mediacentret

mvh Mads

Fra : Edmund

Dato : 15-03-08 19:41

> Det må kunne samles i en .Bat fil eller noget, men hvordan får jeg den
> til
> at vente med at unmounte igen til jeg afslutter mplayer...
>
> Nogen forslag??

start /w C:\Programmer\bla bla bla

Så går den først til næste linje i batfilen når programmet afsluttes

--
Mvh Edmund

Fra : Tonni Madsen

Dato : 16-03-08 00:33

> start /w C:\Programmer\bla bla bla
>
> Så går den først til næste linje i batfilen når programmet afsluttes

Mange tak for svaret, hvis jeg går over til VLC, og ikke får brug for tippe
i denne omgang, så gør jeg nok senere...

Mvh Tonni Madsen