Dock på ekstern skærm
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 13-03-08 09:04

Hej

Jeg har sat en 22" skærm til min macbook pro. Kan jeg få docken vist på
denne skærm? Kan man evt. få docken vist på begge skærme?

mvh. Brian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-08 09:14

Brian Bendtsen <bb@bellevuevej.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg har sat en 22" skærm til min macbook pro. Kan jeg få docken vist på
> denne skærm?

Det kan du ændre under "skærme" i system indstillinger. (under
"arranger") Dvs. du kan bestemme hvilken skærm der skal have menu
linien, docken følger menulinien.

>Kan man evt. få docken vist på begge skærme?

Ikke så hvidt jeg ved .. ikke uden 3.parts hack ihvertfald.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 13-03-08 17:52

> [...]
> linien, docken følger menulinien.

> Ikke så hvidt jeg ved .. ikke uden 3.parts hack ihvertfald.

Sagtens. Gå ind i Systemindstillinger->Skærm, så kan man bestemme at den
eksterne harddisk skal vise det samme som den interne.

Især en fordel når den eksterne reelt er en projektor ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : tranebær

Dato : 13-03-08 02:22

On 13 Mar., 09:13, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> linien, docken følger menulinien.

> Ikke så hvidt jeg ved .. ikke uden 3.parts hack ihvertfald.

Hej Brian

som du ser her: /Users/iMac_tiger/Desktop/Billede 1.png skal du
"blot" flytte den hvide bjælke til den skærm du ønsker som
"hovedskærm" Håber dette hjælper dig.

Mvh
JA

Fra : tranebær

Dato : 13-03-08 02:27

On 13 Mar., 09:22, tranebær <gogj...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> som du ser her:  /Users/iMac_tiger/Desktop/Billede 1.png skal du
> "blot" flytte den hvide bjælke til den skærm du ønsker som

Nå det viker ikke med insætte screenshots...øv
JA

Fra : Henrik Enslev

Dato : 13-03-08 09:51

tranebær <gogjand@hotmail.com> wrote:

> [...]

Jo ved at dublikere skærmene, altså samme billede på begge.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-08 10:04

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Jo ved at dublikere skærmene, altså samme billede på begge.

klart ... men det er der jo normalt ingen fidus i ... m.m. du laver
presentationer f.eks.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-03-08 12:52

> klart ... men det er der jo normalt ingen fidus i ... m.m. du laver
> presentationer f.eks.

Der er det vel heller ikke for smart. Det er da bedre at have en skærm
med noter, tid og næste slide f.eks.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-08 12:55

> Der er det vel heller ikke for smart. Det er da bedre at have en skærm
> med noter, tid og næste slide f.eks.

Jeg mener her presentationer = #tilskuere skal se det samme som jeg ser"

F.eks. gennemgang og instruktion i systemet, programmer etc.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-03-08 17:12

> Jeg mener her presentationer = #tilskuere skal se det samme som jeg ser"
>
> F.eks. gennemgang og instruktion i systemet, programmer etc.

Nååh, jeg troede, du mente præsentationer ligesom med Keynote. Du tænker
mere på demonstrationer, hvor du viser folk, hvordan de betjener
computeren. Man løber vel ofte ind i det problem, at ens skærm har en
anden opløsning end projektorens. Mig bekendt er 1024 x 768 stadig den
mest brugte opløsning, og det er jo noget under, hvad en almindelig
computer normalt er sat til.
--
Henrik Münster
Esbjerg