Program til at tegne grafer og kurver
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 12-03-08 13:04

Hej

Jeg vil høre om nogen kender et godt program til at tegne kurver og
grafer med. Sigmaplot, der er et af de bedre af slagsen, findes jo
desværre ikke længere til Mac. Jeg har Microsoft Office 2008, men jeg er
ikke begejstret for den simple måde man kan tegne grafer på i Excel.
Dels bliver det meget enkelt uden gode muligheder for at styre hvad der
sker. Dels er muligheder for indtegning af usikkerheder,
confidensintervaller og fitted curves ikke tilstede. Grafikken er jeg
heller ikke tilfreds med, da det nemt bliver sådan lidt "tegneserie
figur" agtigt.

Kender nogen et godt program? Gerne et hvor grafer og kurver kan
indhentes uden videre til Microsoft Word 2008.

Hilsen Jesper

Fra : Morten Lind

Dato : 12-03-08 15:22

Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Kender nogen et godt program? Gerne et hvor grafer og kurver kan
> indhentes uden videre til Microsoft Word 2008.

I Mac OS X, 10.4.11 ligger der et lille grafplotterprogram:
Grafplotter.app - det ligger i Hjælpeprogrammer. Måske kan du bruge det?

M.