BootCamp, BIOS & ekstern skærm
Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-08 08:33

Jeg har netop igen installeret Windows XP Pro på en partition skabt med
BootCamp, og derefter installeret Oxford English Dictionary, der kører
med en C-dilla test, hvor man skal isætte den originale data CD-ROM hver
tredie måned for at kunne fortsætte, første gang naturligvis første gang
man starter programmet.

Tidligere virkede det ikke, men jeg kan nu konstatere, at min
henvendelse til Apple har båret frugt. Nu virker det - det betyder at
BIOS er rettet til.

Jeg går ud fra at det også betyder, at man nu kan bruge CD Cops, som OED
er gået over til [jeg bruger stadig version 3.0; 3.1 har bruger CD Cops,
som tilsyneladende ikke kan bruges med virtualCD].

Jeg konstaterer dog en anden fejl. I kontrolpanelet Skærm kan man sætte
en anden skærm op så også denne bruges; en indstilling der huskes ikke
fra opstart til opstart.

Og vælger man at bruge den eksterne skærm som 'primær skærm' mister man
helt adgangen til den, indtil man igen har bootet maskinen.

Det tyder på at der stadig er problemer med BIOSen.

Jeg bruger en MacBook med en 13.3" skærm, sammen med en ekstern 23"
Apple Cinema dvi-skærm. Naturligvis foretrækker jeg den store skærm som
primær skærm - og naturligvis tager jeg ikke den skærm med 'ud af
huset'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk