MS Windows
briani 27239
Antivirus !
Fra : Ulla

Dato : 11-03-08 17:10

Hej i Gruppen

Jeg er løbet tør for Norton antivirus og har lyst til at prøve noget andet

Har nogen derude gode erfaringer med freeware programmer ?

VH Ulla

Fra : Hagar

Dato : 11-03-08 19:05

"Ulla" <ubirch@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i Gruppen
>
> Jeg er løbet tør for Norton antivirus og har lyst til at prøve noget andet
>
> Har nogen derude gode erfaringer med freeware programmer ?
>
> VH Ulla

Jeg vil helt klart anbefale AVG
http://free.grisoft.com/doc/5390/us/frt/0?prd=aff

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 19:57

> [...]
>
> Jeg er løbet tør for Norton antivirus og har lyst til at prøve noget andet
>
> Har nogen derude gode erfaringer med freeware programmer ?

Helt klart Avast, scroll lidt ned af siden til den danske vr.

Fra : Mads

Dato : 11-03-08 20:51

On Tue, 11 Mar 2008 17:10:02 +0100, "Ulla" <ubirch@webspeed.dk> wrote:

>Hej i Gruppen
>
>Jeg er løbet tør for Norton antivirus og har lyst til at prøve noget andet
>
>Har nogen derude gode erfaringer med freeware programmer ?
>
>VH Ulla

Jeg har brugt AVG i 5 år nu og kan kun sige at det er
mange gange bedre end Norton.
http://free.grisoft.com/doc/2/

mvh Mads

Fra : Ulla

Dato : 12-03-08 00:06

> [...]
>
> Har nogen derude gode erfaringer med freeware programmer ?
>
> VH Ulla
>
> Hej og tak for hjælpen - så skulle jeg være sikret

V H Ulla

Fra : reno

Dato : 12-03-08 08:51

eller avast.
mvh. reno

Fra : jama

Dato : 12-03-08 10:26

"Ulla" <ubirch@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Ulla" <ubirch@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> V H Ulla

Nu har du fået anvist lidt af hvert, så hvorfor ikke prøve noget nyt, og som
ikke er kendt af ret mange. Denne her kommer fra et kedt Firma, der er
experter i spy etc. Og det bruger ikke ret mange recurser, jeg køre med det,
jeg har også brugt begge de andre (AVG og Avast) og nu denne her "PC Tools
AntiVirus", som ikke fylder ret meget og som også er udemærket, det kommer
med de samme advarsler som de andre to. Jeg har nu kørt med det i 1 mdr.
ingen problemmer
http://www.pctools.com/
Mvh.jama

Fra : _

Dato : 12-03-08 10:27

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer med de samme advarsler som de andre to. Jeg har nu kørt med det i 1

Eller det allerbedste, som også er gratis: Sund fornuft.

Fra : jama

Dato : 12-03-08 10:59

"_" <_akadut@akadut.xx> skrev i en meddelelse

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Eller det allerbedste, som også er gratis: Sund fornuft.

Jeg vil give dig ret, det er nok det aller vigtigeste. Jeg har tænkt på, om
jeg evt. skulle prøve u. antivirus, jeg mener (Kim Ludvigsen) har talt om
dette emne , er dog ikke sikker på, om det var ham? Men der var en, der
engang i Virus gruppen sagde, at han ikke brugte det, men kun den Sunde
fornuft. Her må jeg dog indrømme, at der var flere, der fraråede dette
skridt? Så, men jeg tror jeg vil prøve, og så udvise endnu mere Sund
fornuft.
Mvh.Jama

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-08 11:56

Den 12-03-08 10.58 skrev jama følgende:

> jeg evt. skulle prøve u. antivirus, jeg mener (Kim Ludvigsen) har talt om
> dette emne , er dog ikke sikker på, om det var ham?

Det har det ikke været. Jeg vil klart anbefale den sunde fornuft som det
vigtigste, men det er en ganske god ting at have et anti-virusprogram
som bagstopper, hvis man selv eller en anden i husstanden skulle komme
til at lukke en virus ind.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : jens jensen

Dato : 12-03-08 22:11

"_" <_akadut@akadut.xx> skrev i meddelelsen

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Eller det allerbedste, som også er gratis: Sund fornuft.

men det er dumt at bruge alene........ og meget meget begrænsende.....

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-03-08 12:42

On Wed, 12 Mar 2008 10:26:09 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>med de samme advarsler som de andre to. Jeg har nu kørt med det i 1 mdr.

Det klarede sig ikke så godt i den sidste test her:

http://www.virusbtn.com/vb100/archive/results?display=summary

- man skal registreres for at kunne se siden.

February 2008 - PCTools Anti-Virus 3.6 for Windows
Failure reason: 3 wildlist misses

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : jama

Dato : 12-03-08 14:46

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> - man skal registreres for at kunne se siden.
>

> February 2008 - PCTools Anti-Virus 3.6 for Windows

Ja du har sikkert ret, nu er tester jo noget der kan variere, men man skal
selvfølgelig tage et af de programmer, som de kendte sikkerhedsfirmaerne
anbefalder. Og her er AVG og Avast jo somregel blandt de bedste, så jeg
trækker mig med PCTools Anti-Virus selvfølgelig.
Mvh.Jama

Fra : jama

Dato : 12-03-08 18:48

> [...]
>
> - man skal registreres for at kunne se siden.
>

> February 2008 - PCTools Anti-Virus 3.6 for Windows

Jeg må desværre sige dig imod, lige nu kæmper denne mod de andre om, at være
den bedste. Så jeg var lige hurtig nok ude før med, at gi dig ret.!!!!

Tre kendte og to nye produkter dyster om titlen som den bedste, gratis
antivirus til privatpersoner.

De tre kendte er avast!, AVG og AntiVir, og de to nye er PC-Tools og Comodo.

Ifølge PC World.

Mvh.Jama

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-03-08 19:25

On Wed, 12 Mar 2008 18:47:40 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>antivirus til privatpersoner.
>

>De tre kendte er avast!, AVG og AntiVir, og de to nye er PC-Tools og Comodo.

Har du læst artiklen i Pcworld? Jeg synes den udmærker ved IKKE at teste om programmerne kan finde virus. Jeg læser også
artiklen i PCworld som om de dumper AntiVir og PC-Tools

Virusbulletin tester trods alt om programmerne kan finde virus, og det var dér PC-Tools overså 3 virus.

PS. Jeg bruger selv CA eTrust - men på den bærbare bruger jeg Norman, fordi der fulgte 3 år gratis med computeren.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : jama

Dato : 12-03-08 19:58

> [...]
>
> PS. Jeg bruger selv CA eTrust - men på den bærbare bruger jeg Norman,
> fordi der fulgte 3 år gratis med computeren.

Nu så jeg ikke efter, hvem af dem der vandt, jeg vælger heller ikke efter
det. Men jeg syntes det var sjovt, at visse nogle nye.
Har selv brugt CAeTrust, en udemærket en, men såvit jeg husker er der kun
1år pr. gang.
jama