/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stille tomgang på honda cb 550f
Fra : bk


Dato : 10-03-08 15:51

Når min gamle honda bliver varm stiger tomgangstallet til ca.3000.Hvordan
stilles den ned?Det er muligt at blandingen er lidt for fed.Det er keihin
karburatorer.

takker for evt.hjælp.

Kjeldsen



 
 
Martin Wittrock (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Wittrock


Dato : 10-03-08 20:15

Ved ikke om det er den store hjælp, men der burde side en skrue på
kaburatoren til at justere tomgangshastigheden - sandsynligvis meget tæt på
gaskablet eller i forlængelse af denne, men jeg kender ikke en cb 550 f.
Varm maskinen godt op og stil derefter på tomgangen, det burde kunne gøres
uden af afmontere tanken. Principielt burde tomgangsskruen trække i
gaskablet eller slække på denne, men igen - kender ikke en cb 550 f (eller
nogen Honda :)

Hvis den ikke kan holde stabile omdrejninger (f.eks hvis tomgangen stiger
efter kraftig gasgivning) skal man kigge nærmere på hvorvidt benzin
blandingen er for mager/fed eller om der er noget galt med karburatorerne
eller ruten på gaskablet.

--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki GPZ 500 88 - en dejlig maskine


Futte & Co. (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 10-03-08 20:39

bk skrev:
> Når min gamle honda bliver varm stiger tomgangstallet til ca.3000.Hvordan
> stilles den ned?Det er muligt at blandingen er lidt for fed.Det er keihin
> karburatorer.

På højre side, over karburatorene, sidder en flad, stor stilleskrue. Det
er muligt at stille på stilleskruen under kørsel, endda med handsker på,
altså med lidt øvelse. Men prøv at skrue på stilleskruen i tomgang. Den
sidder så den virker som regulerbar nedre stop på hele batteriet af
karburatorer. Det er ganske normalt at man, ved koldstart, skruer lidt
op. Når man så har varmet cyklen op, stilles lidt ned igen. Dette gøres
typisk når man alligevel holder ved de kulørte lamper der hænger rundt
omkring
Naturligvis skal karburatorene være indstillet rigtigt. Dyser,
luftblanding og synkronisering.

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954
Triumph T120R Bonneville, 1969

Niels Wittrup (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Niels Wittrup


Dato : 18-03-08 15:10

Du har vist fået svar på det meste, men sidder lige med en manual i hånden,
så jeg kan lige fortælle dig at luftskruen skal være drejet 1 1/2 +/- 3/8
omgang fra helt lukket (skruet helt i bund) for at stå rigtigt på en CB550
efter manualen.

Du får lige et link, så du kan finde den officielle Shop Manual:
http://www.honda4fun.com/man_officina/man_officina.html

Det er ikke altid de bedste udgaver, men det meste kan da læses :).

God fornøjelse.
Mvh. Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste