Ejendomsvurderingen
Fra : Carsten

Dato : 11-03-08 10:23

Andre end mig som har tænkt sig at klage over SKATs vildskud for de
guldmursten som de mener ens hus er bygget med ?
Jeg har tilfældigvis lige haft nykredit til at vurdere huset for 3 uger
siden og deres vurdering ligger 250-300.000 kr. under det som SKAT mener at
hytten er værd. Det må da være basis for en klage - mon ikke SKAT kommer på
arbejde her frem til klagefristen (som vist er 1. maj ??).

Carsten

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-03-08 10:27

"Carsten" <carsten@noexists.dk> writes:

> Andre end mig som har tænkt sig at klage over SKATs vildskud for de
> guldmursten som de mener ens hus er bygget med ?

Man har i hvert fald overvejet det. Vi har oplevet en stigning på 35%.

> [...]
> hytten er værd. Det må da være basis for en klage - mon ikke SKAT kommer på
> arbejde her frem til klagefristen (som vist er 1. maj ??).

Klagefristen er 1. juli og det du skal huske på i forbindelse med den
nylige vurdering er at SKATs ejendomsvurdering modsvarer ejendommens
værdi 1. oktober 2007, ikke værdien i dag.

Mvh Trine

Fra : Carsten

Dato : 11-03-08 11:22

> Klagefristen er 1. juli og det du skal huske på i forbindelse med den
> nylige vurdering er at SKATs ejendomsvurdering modsvarer ejendommens
> værdi 1. oktober 2007, ikke værdien i dag.

Jeg er sådan set ligeglad med hvilken dato de har som "deadline". Jeg skal
leve med prissætningen hele 2008/09, og selvom de selvsagt har muligheden
for at rette prisen tilbage næste år, så vil jeg nu personligt tvivle på at
de gør det...

Carsten

P.S. Ja, jeg ved godt at der er skatteværdiloft, men det bliver der ikke
nødvendigvis ved med at være...

Fra : Carsten

Dato : 11-03-08 11:33

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg er sådan set ligeglad med hvilken dato de har som "deadline"

Ja, hov - fik lige læst min posting igen. Det var absolut ikke et
"angrebsmodsvar" på din posting Trine. Din post var aldeles oplysende...
sorry hvis den kunne opfattes som angreb

Carsten

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-03-08 11:51

"Carsten" <carsten@noexists.dk> writes:

> Ja, hov - fik lige læst min posting igen. Det var absolut ikke et
> "angrebsmodsvar" på din posting Trine. Din post var aldeles oplysende...
> sorry hvis den kunne opfattes som angreb

Helt i orden. :) Jeg opfattede det godt nok som et angreb. Men det
viser jo bare endnu engang at man mangler noget i kommunikationen på
usenet.

Men du kan tro vi også er trætte af den ejendomsvurdering! Og jeg tror
der er MANGE andre...

Mvh Trine

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-03-08 19:51

> Men du kan tro vi også er trætte af den ejendomsvurdering! Og jeg tror
> der er MANGE andre...

Men vi var slet ikke spor trætte af den sidst år, forrige år, året før - da
den var alt for lav, vel?

Mvh Maria

Fra : Carsten

Dato : 11-03-08 22:31

> Men vi var slet ikke spor trætte af den sidst år, forrige år, året før -
> da den var alt for lav, vel?

Min har nu aldig været "alt for lav". Den har ligget 1-200 tkr. under
salgspriserne. Det synes jeg er en rimelig vurderingssum eftersom offentlig
vurdering (historisk) ikke skal afspejle de nyeste opgejlede tal fra diverse
bolighungrende danskere, men mere hvad husene "i et normalt marked" vil
kunne bære.

Carsten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-03-08 19:58

> [...]
> fra diverse bolighungrende danskere, men mere hvad husene "i et normalt

Den skal afspejle den aktuelle værdi på vurderingstidspunktet, så 1-200tkr
er altså noget for lavt

Mvh Maria

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-03-08 11:35

> [...]

> for at rette prisen tilbage næste år, så vil jeg nu personligt tvivle på at

Hvis ejendomsværdien modsvarer den værdi ejendommen havde 1. oktober
2007 får du intet ud af at klage. En klage skal være begrundet, så med
mindre du kan vise at huset var mindre værd 1. oktober 2007, så kommer
du ingen vegne. Altså med mindre du kan få ændret selve lovgivningen.

Og næste ejendomsværdifastsættelse sker først om to år, ikke om et år.

Mvh Trine

Fra : Carsten

Dato : 11-03-08 11:51

> [...]
> 2007 får du intet ud af at klage. En klage skal være begrundet, så med
> mindre du kan vise at huset var mindre værd 1. oktober 2007, så kommer

Well, lige i min situation (mit hus og mit område) kan jeg nu ikke lige se
at prisen skulle have ændret sig væsentligt i det sidste halve års tid...

Går klage-"retten" ikke begge veje foresten ? altså at de på samme vis skal
"bevise" at mit hus rent faktisk var det værd pr. 1. okt ?

> Altså med mindre du kan få ændret selve lovgivningen.

Ja, det er måske den vej man skulle gå

Carsten