/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Hvis ærinde går IT- og Telestyrelsen?
Fra : --


Dato : 10-03-08 23:25

http://www.mobilsiden.dk/?aId=5764

Det er vist næppe kundernes. At styrelsen på den måde ønsker højere
priser for kunderne er lidt af en gåde.


 
 
Asbjorn Hojmark (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-03-08 00:10

On Mon, 10 Mar 2008 22:24:55 GMT, -- <-@-.dk> wrote:

> Det er vist næppe kundernes.

De forsøger at få TDC til at følge lovgivningen...

Hvis TDC følger lovgivningen, fungerer konkurrencen bedre, og hvis
konkurrencen fungerer bedre, giver det (samlet set og i det lange løb)
lavere priser.

> At styrelsen på den måde ønsker højere priser for kunderne er lidt
> af en gåde.

Det er ikke rabatterne, der er ulovlige. TDC har udvekslet oplysninger
ulovligt og er efterfølgende ikke stoppet med at bruge de oplysninger,
selvom de godt vidste, at de havde fået dem ulovligt.

.... Og hvis kunderne ønsker et billigere produkt, kan de jo bare gå
til en af TDCs mange konkurrenter, der kan levere Internet-forbindelse
og telefoni billigere.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

-- (11-03-2008)
Kommentar
Fra : --


Dato : 11-03-08 01:04

On Tue, 11 Mar 2008 00:10:08 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>On Mon, 10 Mar 2008 22:24:55 GMT, -- <-@-.dk> wrote:
>
>> Det er vist næppe kundernes.
>
>De forsøger at få TDC til at følge lovgivningen...
>
>Hvis TDC følger lovgivningen, fungerer konkurrencen bedre, og hvis
>konkurrencen fungerer bedre, giver det (samlet set og i det lange løb)
>lavere priser.
>
>> At styrelsen på den måde ønsker højere priser for kunderne er lidt
>> af en gåde.
>
>Det er ikke rabatterne, der er ulovlige. TDC har udvekslet oplysninger
>ulovligt og er efterfølgende ikke stoppet med at bruge de oplysninger,
>selvom de godt vidste, at de havde fået dem ulovligt.
>
>... Og hvis kunderne ønsker et billigere produkt, kan de jo bare gå
>til en af TDCs mange konkurrenter, der kan levere Internet-forbindelse
>og telefoni billigere.
>
>-A

Ja, billigere men overhovedet ikke i samme kvalitet. Det er yderst
svært for mig at forstå, at det skulle være forkert at TDC benytter de
oplysninger, man jo selv har afgivet, da man indgik kundeforholdet.
TDC giver blot en ganske simpel mængderabat, og det har da ikke noget
med misbrug af oplysninger at gøre, det er bare belønning af loyale
kunder. Og loyale kunder er der vist ikke for mange af på teleområdet.



Asbjorn Hojmark (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-03-08 07:53

On Tue, 11 Mar 2008 00:03:35 GMT, -- <-@-.dk> wrote:

> Ja, billigere men overhovedet ikke i samme kvalitet. Det er yderst
> svært for mig at forstå, at det skulle være forkert at TDC benytter de
> oplysninger, man jo selv har afgivet, da man indgik kundeforholdet.

Det her er en gruppe om Internet-udbydere. Hvis du vil diskutere
lovgivning, er der en gruppe til det formål, og tilsvarende, hvis det
er politikken, du vil diskutere.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

-- (11-03-2008)
Kommentar
Fra : --


Dato : 11-03-08 19:06

On Tue, 11 Mar 2008 07:53:08 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>On Tue, 11 Mar 2008 00:03:35 GMT, -- <-@-.dk> wrote:
>
>> Ja, billigere men overhovedet ikke i samme kvalitet. Det er yderst
>> svært for mig at forstå, at det skulle være forkert at TDC benytter de
>> oplysninger, man jo selv har afgivet, da man indgik kundeforholdet.
>
>Det her er en gruppe om Internet-udbydere. Hvis du vil diskutere
>lovgivning, er der en gruppe til det formål, og tilsvarende, hvis det
>er politikken, du vil diskutere.
>
>-A

Jamen jeg er nu slet ikke interesseret i juraen. Jeg ser i sagens
natur udelukkende sagen fra forbrugerens side. For mig handler det om
det fuldstændig tåbelige i, at en statslig myndighed vil tvinge
telepriserne i vejret til skade for kunderne. Hvis det virkelig bliver
enden på det hele, så er der for alvor noget galt med det danske
telemarked.


Asbjorn Hojmark (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-03-08 20:11

On Tue, 11 Mar 2008 18:06:22 GMT, -- <-@-.dk> wrote:

> Jamen jeg er nu slet ikke interesseret i juraen. Jeg ser i sagens
> natur udelukkende sagen fra forbrugerens side.

Så er den rigtige gruppe dk.forbruger.

> For mig handler det om det fuldstændig tåbelige i, at en statslig
> myndighed vil tvinge telepriserne i vejret til skade for kunderne.

Det er jo et politisk spørgsmål. Så er gruppen som sagt dk.politik.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

-- (11-03-2008)
Kommentar
Fra : --


Dato : 11-03-08 21:53

On Tue, 11 Mar 2008 20:11:15 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>On Tue, 11 Mar 2008 18:06:22 GMT, -- <-@-.dk> wrote:
>
>> Jamen jeg er nu slet ikke interesseret i juraen. Jeg ser i sagens
>> natur udelukkende sagen fra forbrugerens side.
>
>Så er den rigtige gruppe dk.forbruger.
>
>> For mig handler det om det fuldstændig tåbelige i, at en statslig
>> myndighed vil tvinge telepriserne i vejret til skade for kunderne.
>
>Det er jo et politisk spørgsmål. Så er gruppen som sagt dk.politik.
>
>-A

Emnet begynder måske at skride lidt, eller også er jeg i al min iver
bare noget uklar i mine formuleringer. Denne gruppe handler om
internetudbydere, og deri ligger det også, at det er set fra vores,
altså fra forbrugernes, synspunkt. Og nu er vi altså i den situation,
at vi forbrugere bliver tvunget af en statslig myndighed til at betale
mere for en internetforbindelse, som udbyderen rent faktisk gerne vil
sælge billigere til os. Det er kernen i sagen.

Det handler altså ikke om, at man som kunde blot kunne vælge sig en
anden udbyder, for hvis udbyderen nu ikke længere må fastsætte prisen
selv, så er vi jo på herrens mark.



Allan Willems Joerge~ (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Allan Willems Joerge~


Dato : 11-03-08 22:05

-- <-@-.dk> wrote:

> altså fra forbrugernes, synspunkt. Og nu er vi altså i den situation,
> at vi forbrugere bliver tvunget af en statslig myndighed til at betale
> mere for en internetforbindelse, som udbyderen rent faktisk gerne vil
> sælge billigere til os. Det er kernen i sagen.

Jeg troede sagen handlede om at man skal følge loven, uanset hvem det
måtte give fordele for at lade være.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I think that's a lot of buffalo-bagels." -- Col. Potter

Rune (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 12-03-08 00:48

-- skrev:
> On Tue, 11 Mar 2008 07:53:08 +0100, Asbjorn Hojmark

>
> Jamen jeg er nu slet ikke interesseret i juraen. Jeg ser i sagens
> natur udelukkende sagen fra forbrugerens side. For mig handler det om
> det fuldstændig tåbelige i, at en statslig myndighed vil tvinge
> telepriserne i vejret til skade for kunderne. Hvis det virkelig bliver
> enden på det hele, så er der for alvor noget galt med det danske
> telemarked.

I mine øjne ser du alt for snævert på problemstillingen.

Hvis ikke der var en lovgivning, der stillede alle udbydere lige, ville
TDC have mere eller mindre monopol på markedet og vi ville alle have en
56kbit modemforbindelse til 25 måske 50 øre/min.

Rune


Michael Tinding (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Michael Tinding


Dato : 25-03-08 15:47


"--" <-@-.dk> skrev i en meddelelse
news:s4dbt3tclvb3nhls7pg8gnsj8tuobmb0qa@4ax.com...
> http://www.mobilsiden.dk/?aId=5764
>
> Det er vist næppe kundernes. At styrelsen på den måde ønsker højere
> priser for kunderne er lidt af en gåde.
>

Hvor søren er alle de gode gamle TDC forkæmpere henne?
For blot et par år siden var der mindst 3 der hele tiden forsvarede TDC,
næsten uanset hvad det måtte være. Der er blevet længere mellem deres, til
tider gode, indlæg syntes jeg.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste