MS Windows
briani 27239
Højreklik --> Åbn med... (virker ikke på f~
Fra : Fly

Dato : 08-03-08 16:37

Hej!

OS: Vista Business

Når jeg markerer mere end én fil i min stifinder og derefter højreklikker,
så er funktionen "Åbn med..." forsvundet på listen over muligheder.
Hvis jeg kun markerer én fil kan jeg fint vælge hvilket program jeg vil åbne
filen med.

Er der en, der har en forklaring på at får "Åbn med..." frem igen når flere
filer er markeret?

-Fly

Fra : Per

Dato : 08-03-08 16:46

Fly wrote:
> [...]
> program jeg
> vil åbne filen med.
>
> Er der en, der har en forklaring på at får "Åbn med..." frem igen når

Jeg har også Vista - og oplever det samme som dig, så mon ikke det er
meningen, at det skal være sådan.

Det kan være at MS mener, at man ikke kan åbne flere fx. musikfiler på samme
tid samme program og derfor er det lavet sådan.

Man kan jo ikke høre 2 musiknumre på samme tid oven i hinanden.

/ Per

Fra : Fly

Dato : 08-03-08 17:04

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Det kan være at MS mener, at man ikke kan åbne flere fx. musikfiler på
> samme tid samme program og derfor er det lavet sådan.
>
> Man kan jo ikke høre 2 musiknumre på samme tid oven i hinanden.

Det kan du have ret i, men man har da kunne gøre det siden Win98 vil jeg
mene, og så kan man pludselig ikke længere. F.eks. synes jeg at det er smart
at kunne markere 4-5 word-filer eller regneark, og de så alle åbner i de
rette programmer. Det samme for fotos, at man vil se nogle udvalgte i f.eks.
windows' egen billedfremviser.

Vil stadig gerne have nogle bud!!!

-Fly

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 08-03-08 17:16

> [...]

> samme tid samme program og derfor er det lavet sådan.
>
> Man kan jo ikke høre 2 musiknumre på samme tid oven i hinanden.

Men man kan lægge flere musiknumre i kø på playlisten. Men det kræver
selvfølgelig, at Windows kender til programmets opbygning.

Fra : _

Dato : 08-03-08 18:00

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Men man kan lægge flere musiknumre i kø på playlisten. Men det kræver
> selvfølgelig, at Windows kender til programmets opbygning.

Eller ikke bruger Word.

Fra : Fly

Dato : 08-03-08 18:01

Hej igen!

Det her handler ikke om musiknumre, men f.eks. om at åbne 4-5 JGP-billeder
og derefter kunne vælge hvilket program de skal åbnes i.

Hvis jeg blot markerer og trykker på [ENTER] så åbnes de i
standardprogrammet, og det er for mig forskelligt hvilket program jeg vil
bruge afh. af hvad jeg skal lave med billederne.

-Fly

Fra : jens jensen

Dato : 08-03-08 19:31

"Fly" <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> standardprogrammet, og det er for mig forskelligt hvilket program jeg vil
> bruge afh. af hvad jeg skal lave med billederne.

jeg oplever det samme - og det er hammerirriterende......

mener dog at min vista ku da jeg fik den, men ikke ka nu. Så jeg ku osse
godt tænke mig en løsning