/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Robinsonlisten - forvirringen er total
Fra : Henrik Madsen


Dato : 23-02-08 01:55

Hej

Meldte mig for et par år siden på robinsonlisten fordi jeg var træt af
at modtage al mulig skrammel med posten og sælgere der ringede..

Da jeg meldte mig til spurgte damen jeg ringede til om spærringen også
skulle gælde forskning og analyseinstitutter og det svarede jeg
bekræftende til.

Nu blev jeg så forleden dag ringet op af en eller anden trunte fra
gallup der lige ville stille mig nogle spørgsmål om aviser..

Jeg skrev så en klage til Gallup vedr. at jeg var blevet ringet op og
spurgte om det kunne passe at de ringede til totalt tilfældige numre
som damen jeg snakkede med havde angivet.

Nå men det korte af det lange er at dette er svaret fra gallup :

----

Tak for din mail.

Det er korrekt, at TNS Gallup gennemfører landsdækkende undersøgelser
via tilfældigt genererede telefonnumre for at sikre en helt vilkårlig
udvælgelse af deltagere.

Robinsonlisten sikrer, at man ikke bliver kontaktet med adresserede
reklamer og telefonopkald med henblik på salg, men som det også
fremgår af den side fra Forbrugerstyrelsen, du kan se via nedenstående
link, må analyseinstitutter og godgørende foreninger stadig gerne
kontakte dig - og dermed er vores metode til udvælgelse af
telefonnumre lovlig og samtidig den bedste til at sikre kvaliteten af
de undersøgelser, vi laver.

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/emner/spam/robinsonliste/

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at
kontakte mig.


Med venlig hilsen / Kind regards
TNS Gallup


----

Og så kommer 1000 kr's spørgsmålet.

Er jeg så alligevel ikke sikret mod at de her irriterende analyse
institutter ringer lige i min aftensmad selvom damen på kommunen
indikerede at jeg var det hvis jeg ville.

Henrik Madsen

 
 
Frøken Jensen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 23-02-08 03:00




On 23/02/08 1:54, in article n8rur35vgv8jg8dt37fmn0mh4e9p20tcmr@4ax.com,
"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> wrote:

> Hej
>
> Meldte mig for et par år siden på robinsonlisten fordi jeg var træt af
> at modtage al mulig skrammel med posten og sælgere der ringede..
>
> Da jeg meldte mig til spurgte damen jeg ringede til om spærringen også
> skulle gælde forskning og analyseinstitutter og det svarede jeg
> bekræftende til.
>
> Nu blev jeg så forleden dag ringet op af en eller anden trunte fra
> gallup der lige ville stille mig nogle spørgsmål om aviser..
>
> Jeg skrev så en klage til Gallup vedr. at jeg var blevet ringet op og
> spurgte om det kunne passe at de ringede til totalt tilfældige numre
> som damen jeg snakkede med havde angivet.
>
> Nå men det korte af det lange er at dette er svaret fra gallup :
>
> ----
>
> Tak for din mail.
>
> Det er korrekt, at TNS Gallup gennemfører landsdækkende undersøgelser
> via tilfældigt genererede telefonnumre for at sikre en helt vilkårlig
> udvælgelse af deltagere.
>
> Robinsonlisten sikrer, at man ikke bliver kontaktet med adresserede
> reklamer og telefonopkald med henblik på salg, men som det også
> fremgår af den side fra Forbrugerstyrelsen, du kan se via nedenstående
> link, må analyseinstitutter og godgørende foreninger stadig gerne
> kontakte dig - og dermed er vores metode til udvælgelse af
> telefonnumre lovlig og samtidig den bedste til at sikre kvaliteten af
> de undersøgelser, vi laver.
>
> http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/emner/spam/robinsonliste/
>
> Hvis du har yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at
> kontakte mig.
>
>
> Med venlig hilsen / Kind regards
> TNS Gallup
>
>
> ----
>
> Og så kommer 1000 kr's spørgsmålet.
>
> Er jeg så alligevel ikke sikret mod at de her irriterende analyse
> institutter ringer lige i min aftensmad selvom damen på kommunen
> indikerede at jeg var det hvis jeg ville.
>
> Henrik Madsen

Nej, analyseinstitutter bruger jo tilfældigt computergenererede numre - og
derfor kan de tilfældigvis også komme til at ringe til dig.
De så til gengæld også til rigtig mange ikke-eksisterende numre, men numrene
er helt tilfældige.


Henrik Stidsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-08 03:56

Frøken Jensen <ask@me.com> wrote in news:C3E53CC4.22321%ask@me.com:

> Nej, analyseinstitutter bruger jo tilfældigt computergenererede numre
> - og derfor kan de tilfældigvis også komme til at ringe til dig.
> De så til gengæld også til rigtig mange ikke-eksisterende numre, men
> numrene er helt tilfældige.

At de er tilfældige fritager ikke for kravet om at checke mod
robinsonlisten. Men robinsonlisten indeholder ikke telefonnumre, kun navne
og adresser...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

dotman (23-02-2008)
Kommentar
Fra : dotman


Dato : 23-02-08 09:00


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9A4D27FD9AF88henrikstidsendk@130.225.247.90...
> Frøken Jensen <ask@me.com> wrote in news:C3E53CC4.22321%ask@me.com:
>
>> Nej, analyseinstitutter bruger jo tilfældigt computergenererede numre
>> - og derfor kan de tilfældigvis også komme til at ringe til dig.
>> De så til gengæld også til rigtig mange ikke-eksisterende numre, men
>> numrene er helt tilfældige.
>
> At de er tilfældige fritager ikke for kravet om at checke mod
> robinsonlisten. Men robinsonlisten indeholder ikke telefonnumre, kun navne
> og adresser...

Mange mennesker har jo hemmeligt nummer og nogen skifter jo nummer som andre
skifter underbukser, så kommunen kan jo ikke holde sig opdateret med
borgernes telefon nummer, forståligt nok.


Henrik Madsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 23-02-08 14:00

On Sat, 23 Feb 2008 08:59:38 +0100, "dotman" <no@mail.thanks> wrote:

>Mange mennesker har jo hemmeligt nummer og nogen skifter jo nummer som andre
>skifter underbukser, så kommunen kan jo ikke holde sig opdateret med
>borgernes telefon nummer, forståligt nok.

Det er jo så heller ikke kommunens opgave.

Hvis der er sådan en liste her så må man jo sige at så må de nøjes med
at ringe til numre som IKKE er hemmelige og som de har verificeret
tilhører nogen som IKKE er på listen..

Alternativt kunne falck, aviser osv jo sige det samme for at undgå at
skulle overholde loven.

Jeg syntes ihvertfald ikke det er rimeligt at jeg skal ringes op på
min mobil på den måde bare fordi de syntes det er mest smart at
autogenerere en telefonliste.

Henrik Madsen

Henrik Madsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 23-02-08 13:58

On 23 Feb 2008 02:55:51 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>At de er tilfældige fritager ikke for kravet om at checke mod
>robinsonlisten. Men robinsonlisten indeholder ikke telefonnumre, kun navne
>og adresser...

Men iflg. det link som ham gutter fra gallup sendte så må de jo
åbenbart gerne ringe uanset om man er tilmeldt.

Det var så bare slet ikke det indtryk jeg fik da jeg meldte mig til

Henrik Madsen

Henrik Stidsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-08 17:00

Henrik Madsen <hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> wrote in
news:4260s3t533j64lmh6rprk29erm3gp1e4sn@4ax.com:

> Men iflg. det link som ham gutter fra gallup sendte så må de jo
> åbenbart gerne ringe uanset om man er tilmeldt.

> Det var så bare slet ikke det indtryk jeg fik da jeg meldte mig til

Jeg er ikke sikker på det men svjv har robinsonlisten kun med reklamer at
gøre. De andre beskyttelser (forskerbeskyttelse osv) er en anden liste.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Henrik Madsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 23-02-08 13:58

On Sat, 23 Feb 2008 03:00:20 +0100, Frøken Jensen <ask@me.com> wrote:

>Nej, analyseinstitutter bruger jo tilfældigt computergenererede numre - og
>derfor kan de tilfældigvis også komme til at ringe til dig.
>De så til gengæld også til rigtig mange ikke-eksisterende numre, men numrene
>er helt tilfældige.

Fatter så bare ikke hvorfor hende damen på kommunen specifikt spurgte
ind til det da jeg ringede for at melde mig til.

Henrik Madsen

Frøken Jensen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Frøken Jensen


Dato : 23-02-08 23:19




On 23/02/08 13:57, in article i060s3drs7ie4vdh2ke80uc9137l4r8hsh@4ax.com,
"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> wrote:

> On Sat, 23 Feb 2008 03:00:20 +0100, Frøken Jensen <ask@me.com> wrote:
>
>> Nej, analyseinstitutter bruger jo tilfældigt computergenererede numre - og
>> derfor kan de tilfældigvis også komme til at ringe til dig.
>> De så til gengæld også til rigtig mange ikke-eksisterende numre, men numrene
>> er helt tilfældige.
>
> Fatter så bare ikke hvorfor hende damen på kommunen specifikt spurgte
> ind til det da jeg ringede for at melde mig til.
>
> Henrik Madsen

Næ, det gør jeg egentlig heller ikke.


Henrik Madsen (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 24-02-08 11:00

On Sat, 23 Feb 2008 23:19:21 +0100, Frøken Jensen <ask@me.com> wrote:

>> Fatter så bare ikke hvorfor hende damen på kommunen specifikt spurgte
>> ind til det da jeg ringede for at melde mig til.
>>
>> Henrik Madsen
>
>Næ, det gør jeg egentlig heller ikke.

Nå men hvis det ikke er ulovligt så må jeg jo ty til den eneste metode
som hidtil har virket når man har forsøgt at blive "black-listet" hos
den her slags firmaer.

Det har virket hos andre firmaer der har ringet før.

Løsningen..

Når vedkommende ringer så giver du dem simpelthen verdens største
total-sviner...Er det en pige så bliver hun kaldt verdens største
sutte-l*der og bliver bedt om at smutte udenfor og hænge sig
istedetfor at ringe og genere mig midt i min aftensmad.

Man kan som regel nå at svine dem til i 10-20 sekunder før de kommer
sig over det første chok og får åndsnærværelse nok til at smide røret
på.

Dog har det i fortiden virket så de trods alt har fået spærret for ens
nummer så der ikke er nogen af deres kollegaer der ender op med samme
sviner..

Det er selvfølgelig synd for medarbejderen men på den anden side er
det efter min bedste erfaring det eneste der virker.

Henrik Madsen

Jubii (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 24-02-08 15:33

Henrik Madsen wrote:

> Løsningen..

Den slags har vi ABSOLUT ikke brug for i juragruppen.
Få dig et liv i stedet for at brokke dig over regler der er fastlagt ved lov.



Henrik Madsen (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 24-02-08 17:22

On Sun, 24 Feb 2008 15:32:36 +0100, "Jubii" <gruntsaver@jubii.dk>
wrote:

>Henrik Madsen wrote:
>
>> Løsningen..
>
>Den slags har vi ABSOLUT ikke brug for i juragruppen.
>Få dig et liv i stedet for at brokke dig over regler der er fastlagt ved lov.

Jeg har brug for at de her spader fatter at jeg har meldt mig på en
liste fordi jeg ikke gider at de ringer i tide og utide og som regel
altid når man sidder og spiser og gider de ikke fatte det og ringer
alligevel så er der jo kun den hårde måde tilbage.

Det har jeg selvfølgelig også tænkt mig at skrive til dem.

Det er ligesom de firmaer der før jeg kom på listen sendte tilbud om
at jeg kunne få et lån hos dem osv....De fik hele lortet tilbage
sammen med en stak skruer og søm i deres frankerede svarkuvert....Det
hjalp også på dem..

Bare sørgeligt at de kun kan finde ud af det på den hårde måde.

Henrik Madsen

Jubii (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 24-02-08 19:46

Henrik Madsen wrote:
> On Sun, 24 Feb 2008 15:32:36 +0100, "Jubii" <gruntsaver@jubii.dk>
> wrote:
>
>> Henrik Madsen wrote:
>>
>>> Løsningen..
>>
>> Den slags har vi ABSOLUT ikke brug for i juragruppen.
>> Få dig et liv i stedet for at brokke dig over regler der er fastlagt ved lov.
>
> Jeg har brug for at de her spader fatter at jeg har meldt mig på en
> liste fordi jeg ikke gider at de ringer i tide og utide og som regel
> altid når man sidder og spiser og gider de ikke fatte det og ringer
> alligevel så er der jo kun den hårde måde tilbage.
>
> Det har jeg selvfølgelig også tænkt mig at skrive til dem.
>
> Det er ligesom de firmaer der før jeg kom på listen sendte tilbud om
> at jeg kunne få et lån hos dem osv....De fik hele lortet tilbage
> sammen med en stak skruer og søm i deres frankerede svarkuvert....Det
> hjalp også på dem..
>
> Bare sørgeligt at de kun kan finde ud af det på den hårde måde.
>
> Henrik Madsen

Vi har *STADIG* ikke brug for dine svinerier over for mennesker der blot udnytter lovene.
Skriv den slags et andet sted.



Poul Christensen (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Poul Christensen


Dato : 24-02-08 20:25

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> wrote in
news:47c1bb78$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Vi har *STADIG* ikke brug for dine svinerier over for mennesker der
> blot udnytter lovene. Skriv den slags et andet sted.

Du kan kun tale på dine egne vegne.
Du har ikke noget ejerskab til gruppen.

mvh poul christensen

Jubii (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 25-02-08 11:33

Poul Christensen wrote:
> "Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> wrote in
> news:47c1bb78$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Vi har *STADIG* ikke brug for dine svinerier over for mennesker der
>> blot udnytter lovene. Skriv den slags et andet sted.
>
> Du kan kun tale på dine egne vegne.
> Du har ikke noget ejerskab til gruppen.

En markant modsigelse.
>
> mvh poul christensen

Det du der giver udtryk for kan kun være at du er tilhænger af at folk må skrive hvilke
svinestreger de vil lave over for folk der blot følger lovgivningen. Det udelukker dig fra at
være een af os.



Martin M. S. Pederse~ (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Martin M. S. Pederse~


Dato : 26-02-08 23:08

Jubii wrote:

> Vi har *STADIG* ikke brug for dine svinerier over for mennesker der blot udnytter lovene.
> Skriv den slags et andet sted.

Selvom man overholder lovene, kan man godt være et dumt svin.

/Martin

Jesper Laursen (24-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Laursen


Dato : 24-02-08 22:17


"Henrik Madsen" >
> Det er ligesom de firmaer der før jeg kom på listen sendte tilbud om
> at jeg kunne få et lån hos dem osv....De fik hele lortet tilbage
> sammen med en stak skruer og søm i deres frankerede svarkuvert....Det
> hjalp også på dem..
>
>

Hahahahha....... det var en af de bedre. :)
Den var værd at overveje.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste