4 pc på nette
Fra : KSK

Dato : 16-07-01 13:44

er der ikke en der kan forklare mig hvordan jeg sætte mit netværk op ip og
dchc og lign for at jeg kan komme på nette med alle maskinen jeg har
montret en switch med de 4 pc og kan komme på nette med de 2 men jeg kan
ikke se din andre maskine

hvor dan skal netværk i kontrol panal instal
pft
KSK

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 16-07-01 17:10

"KSK" <ksk@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> dchc og lign for at jeg kan komme på nette med alle maskinen jeg har
> montret en switch med de 4 pc og kan komme på nette med de 2 men jeg kan

Hvilken internet-forbindelse har du? Det lyder som en Bredbånd|ADSL fra TDC
hvor du kun har købt 2 dynamiske IP-adresser. Hvis det er det, er løsningen
at bestille 2 mere til den nette sum af 10 kr/måned ekstra. Man kan også
rode sig ud i noget router-sjov, men det bliver hurtigt ret kompliceret.
Er det ikke en Bredbånd|ADSL, så må du lige fortælle lidt mere om dit udstyr
og de 4 computere.

--
Jimmy Nielsen

Fra : KSK

Dato : 16-07-01 20:23

ja det er BB hvor jeg har koblet 4 pc til en switch og købt to ekstra dyn.
ip adresse

ksk

Fra : JK

Dato : 17-07-01 16:56

Hej. Har samme problem. Jeg har bare 2 computere der skal kobles på foruden min
egen. Er der et sted man kan se en tegning af hvad man skal gøre eller er der
en der
kan forklare det logisk. Har også en Switch fra TDC.

JK

KSK skriver:

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 20-07-01 00:18

> ja det er BB hvor jeg har koblet 4 pc til en switch og købt to ekstra dyn.
> ip adresse

Så skal du bare lade alle computerne selv hente en IP-adresse.
Under TCP/IP indstillingerne i kontrolpanelet netværk, vælger du "Hent
automatisk IP-adresse" og det samme nedenunder ved DNS.
Hvis ikke det virker - så tyder det på at dine 2 ekstra ip-adresser ikke er
i funktion. Prøv at snakke med TDC.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Henning

Dato : 28-09-01 14:06

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> wrote in message
> [...]
> automatisk IP-adresse" og det samme nedenunder ved DNS.
> Hvis ikke det virker - så tyder det på at dine 2 ekstra ip-adresser ikke

Jeg har 4 PCére kørende på nettet gennem en swits og henter
automatisk IP-adresse, de kan køre samtidig på nettet alle 4
og jeg har ingen fast IP- adresse med netexpress (2GB opkobling)
300 meter fra centralen, så det går rimeligt hurtigt alligevel.
Men jeg kan ikke få de 4 PCére til at fungere sammen som
et netværk, jeg kan "se" dem og læse på drevene, men ikke flytte
filer mellem dem, selv om de er sat op til fuld deling af resurser,
der kommer meddelelser om fyldt disk, skønt der er 30GB fri?
Nogle forslag til resursedeling de 4 PCére imellem uden fejl
meldinger/blokeringer?
Nogle siger det burde køre som det er sat op nu, andre, at
jeg skal smække 2 netværkskort i den ene PC og lave den om til
en server? de 3 andre skal på nettet igennem. for at løse problemet
med kommunikationen de 4 PCére imellem?

MVH
Henning