/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Med dette vejr..
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 10-02-08 10:59

....ER bimmeren hentet.
Var ude at trille i går, skal ud og trille lige om lidt - seeeeeees!
*vinke.exe*

Venlig hilsen

Aragorn.

--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================

 
 
Ukendt (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-08 11:49

Har selv lige været ude at trille en lille tur, da jeg hentede bimmeren fra
værksted. Den er blevet malet og nu skal den gerne sælges.
Men fedt med en lille forårstur c",)

--
Venlig hilsen
Bo Stange

> Var ude at trille i går, skal ud og trille lige om lidt - seeeeeees!
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.
>
> --
> ========================
> www.bmwmc.dk
> www.politimotorcykler.dk
> ========================



Søren Høyer Hansen (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Søren Høyer Hansen


Dato : 10-02-08 12:18

Ja, jeg har jo kørt "vinteren" over, men glæder mig umådeligt over tørre
veje og solskin, så jeg for alvor kan køre lidt race og ikke skal liste mig
gennem svingene, FEEEDT!
- Mon der er nogle ved Karoline idag?
Vi ses derude, men vær opmærksom, der ligger stadig grus i svingene.
Vh
Søren

"Bo S." <hanbo(snabelA)tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:47aed683$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har selv lige været ude at trille en lille tur, da jeg hentede bimmeren
> fra værksted. Den er blevet malet og nu skal den gerne sælges.
> Men fedt med en lille forårstur c",)
>
> --
> Venlig hilsen
> Bo Stange
>
>> Var ude at trille i går, skal ud og trille lige om lidt - seeeeeees!
>> Venlig hilsen
>>
>> Aragorn.
>>
>> --
>> ========================
>> www.bmwmc.dk
>> www.politimotorcykler.dk
>> ========================
>
>


Rasmus (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 10-02-08 14:09

Søren Høyer Hansen <siren@post.tele.dk> wrote in
news:47aedd95$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ja, jeg har jo kørt "vinteren" over, men glæder mig umådeligt over
> tørre veje og solskin, så jeg for alvor kan køre lidt race og ikke
> skal liste mig gennem svingene, FEEEDT!
> - Mon der er nogle ved Karoline idag?
> Vi ses derude, men vær opmærksom, der ligger stadig grus i svingene.
> Vh
> Søren
>

Jeg køre også helårs, på en yamaha TDR125 (motard efart af DT125r), men
købte i vinters en Yamaha XJ600s Diversion, og den fik vi så luftet i går.
70 km blev det til, med kæresten bagpå. Hvilket nok var godt, da tempoet så
var tilpas lavt . Og i dag er det. om muligt, endnu bedre vejr. Men
tdr´ern skal ahve nye baghjulslejer/tætninger, nyt kædekit og nye
bremseklodser. Men fedt med de lune vejr, mere af det tak!

Per (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 10-02-08 15:05

Rasmus wrote:
> Søren Høyer Hansen <siren@post.tele.dk> wrote in
> news:47aedd95$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Ja, jeg har jo kørt "vinteren" over, men glæder mig umådeligt over
>> tørre veje og solskin, så jeg for alvor kan køre lidt race og ikke
>> skal liste mig gennem svingene, FEEEDT!
>> - Mon der er nogle ved Karoline idag?
>> Vi ses derude, men vær opmærksom, der ligger stadig grus i svingene.
>> Vh
>> Søren
>>
>
> Jeg køre også helårs, på en yamaha TDR125 (motard efart af DT125r),


Hej Rasmus !

Jeg har lige lavet en DT125R i stand og kunne godt lide at vide hvor hurtigt
en TDR kan køre ?

Hvad går den på literen ?

Og kan du huske hvor mange omdr/min den ligger på ved fx. 100 km/t ?

Jeg kan oplyse at DT125R´en havde jeg oppe omkring 130 km/t

mvh. Per....




Rasmus (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 11-02-08 05:38

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in
news:47af050b$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Rasmus wrote:
>> Søren Høyer Hansen <siren@post.tele.dk> wrote in
>> news:47aedd95$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
>>> Ja, jeg har jo kørt "vinteren" over, men glæder mig umådeligt over
>>> tørre veje og solskin, så jeg for alvor kan køre lidt race og ikke
>>> skal liste mig gennem svingene, FEEEDT!
>>> - Mon der er nogle ved Karoline idag?
>>> Vi ses derude, men vær opmærksom, der ligger stadig grus i svingene.
>>> Vh
>>> Søren
>>>
>>
>> Jeg køre også helårs, på en yamaha TDR125 (motard efart af DT125r),
>
>
> Hej Rasmus !
>
> Jeg har lige lavet en DT125R i stand og kunne godt lide at vide hvor
> hurtigt en TDR kan køre ?
>
> Hvad går den på literen ?
>
> Og kan du huske hvor mange omdr/min den ligger på ved fx. 100 km/t ?
>
> Jeg kan oplyse at DT125R´en havde jeg oppe omkring 130 km/t
>
> mvh. Per....
>
>
>
>

Det er samme motor som ligger i. Topfarten, med standart gearing er 130-
135. Den er oplyst til at gå 18 km/l, men jeg ligger oftest omkring 22.
Og har været helt oppe og vende 24
Jeg havde smidt et 15-tands på foran, det gjorde at den blev meget mere
smidig smidig, at have med at gøre i byen. Samtidig med at jeg ikke
skulle geare ned hele tiden, hvis der var modvind på landevejen. Dette
sænker dog topfarten en del, men det er underordnet for mig.
Dog var det et 16-tands, der var med i det kædekit jeg lige har skiftet
Men da den skal sælges, gider jeg ikke købe nyt hjem og skifte igen.

Per (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 11-02-08 07:40

Rasmus wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in
> news:47af050b$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Rasmus wrote:
>>> Søren Høyer Hansen <siren@post.tele.dk> wrote in
>>> news:47aedd95$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>>
>>>> Ja, jeg har jo kørt "vinteren" over, men glæder mig umådeligt over
>>>> tørre veje og solskin, så jeg for alvor kan køre lidt race og ikke
>>>> skal liste mig gennem svingene, FEEEDT!
>>>> - Mon der er nogle ved Karoline idag?
>>>> Vi ses derude, men vær opmærksom, der ligger stadig grus i
>>>> svingene. Vh
>>>> Søren
>>>>
>>>
>>> Jeg køre også helårs, på en yamaha TDR125 (motard efart af DT125r),
>>
>>
>> Hej Rasmus !
>>
>> Jeg har lige lavet en DT125R i stand og kunne godt lide at vide hvor
>> hurtigt en TDR kan køre ?
>>
>> Hvad går den på literen ?
>>
>> Og kan du huske hvor mange omdr/min den ligger på ved fx. 100 km/t ?
>>
>> Jeg kan oplyse at DT125R´en havde jeg oppe omkring 130 km/t
>>
>> mvh. Per....
>>
>>
>>
>>
>
> Det er samme motor som ligger i. Topfarten, med standart gearing er
> 130- 135. Den er oplyst til at gå 18 km/l, men jeg ligger oftest
> omkring 22. Og har været helt oppe og vende 24
> Jeg havde smidt et 15-tands på foran, det gjorde at den blev meget
> mere smidig smidig, at have med at gøre i byen. Samtidig med at jeg
> ikke skulle geare ned hele tiden, hvis der var modvind på landevejen.
> Dette sænker dog topfarten en del, men det er underordnet for mig.
> Dog var det et 16-tands, der var med i det kædekit jeg lige har
> skiftet Men da den skal sælges, gider jeg ikke købe nyt hjem og
> skifte igen.

1000 tak for svar.....

mvh. Per


kim.svensson@tdcadsl~ (10-02-2008)
Kommentar
Fra : kim.svensson@tdcadsl~


Dato : 10-02-08 12:44

Smag lige på forlygten efter en tur, der er masser af salt

MVH

Kim der osse kører hele året

BMW R100RS
MZ ETZ 300 Saxon - Velorex
MZ ETS 250
MZ ES 150/1



On Sun, 10 Feb 2008 10:58:57 +0100, Aragorn Elessar
<Vasco1963@passagen.se> wrote:

>...ER bimmeren hentet.
>Var ude at trille i går, skal ud og trille lige om lidt - seeeeeees!
>*vinke.exe*
>
>Venlig hilsen
>
>Aragorn.


Ukendt (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-08 14:01

Den er blevet skyllet og vasket, for der var kørt salt ud igår morges

--
Venlig hilsen
Bo Stange


> Smag lige på forlygten efter en tur, der er masser af salt
>



l a r s (10-02-2008)
Kommentar
Fra : l a r s


Dato : 10-02-08 19:35

Jeg er ikke forsikret i vintermånederne, men hvad nu hvis jeg finder på at
trille en lille tur alligevel?
Jeg kan nok regne ud jeg ikke skal regne med kaskodækning og vel heller ikke
ansvarsdækning. Hvis forsikringen ikke dækker ansvar er det så lige frem
ulovligt at tage en tur?

//Lars

> ...ER bimmeren hentet.
> Var ude at trille i går, skal ud og trille lige om lidt - seeeeeees!
> *vinke.exe*
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.
>
> --
> ========================
> www.bmwmc.dk
> www.politimotorcykler.dk
> ========================



BJ (10-02-2008)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-02-08 19:39


"l a r s" <lars@ducati.dk> skrev i en meddelelse
news:47af43d2$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>Hvis forsikringen ikke dækker ansvar er det så lige frem ulovligt at tage
>en tur?

En ansvarsforsikring er lovpligtig.

Hvis den ikke dækker, så har du ingen lovpligtig ansvarsforsikring.

Det er ulovligt at køre MC uden lovpligtig ansvarsforsikring.

Men ikke mindst, du kan blive ruineret for livstid.

mvh
Bjørn J.



l a r s (10-02-2008)
Kommentar
Fra : l a r s


Dato : 10-02-08 19:46

Klart. Det er vist meget godt at maskinen er til service i disse dage.
Ellers havde den nok stået og hvisket et og andet uimodståeligt til mig...

//Lars

> En ansvarsforsikring er lovpligtig.
>
> Hvis den ikke dækker, så har du ingen lovpligtig ansvarsforsikring.
>
> Det er ulovligt at køre MC uden lovpligtig ansvarsforsikring.
>
> Men ikke mindst, du kan blive ruineret for livstid.
>
> mvh
> Bjørn J.
>



dw (10-02-2008)
Kommentar
Fra : dw


Dato : 10-02-08 22:38

BJ skrev:
> "l a r s" <lars@ducati.dk> skrev i en meddelelse
> news:47af43d2$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Hvis forsikringen ikke dækker ansvar er det så lige frem ulovligt at tage
>> en tur?
>
> En ansvarsforsikring er lovpligtig.
>
> Hvis den ikke dækker, så har du ingen lovpligtig ansvarsforsikring.
>
> Det er ulovligt at køre MC uden lovpligtig ansvarsforsikring.
>
> Men ikke mindst, du kan blive ruineret for livstid.
>

Plejer vidst at være konstrueret så du har ansvar hele året (ellers skal
pladerne afleveres i vintermånederne), men du hæfter selv for
ansvarsskader i vinter delen.
Forsikringen betaler og sender så dig regningen.

BJ (10-02-2008)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-02-08 23:07


"dw" <dw@invalidespammerdyr.dk> skrev i en meddelelse
news:47af6eb6$0$99015$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>>> Hvis forsikringen ikke dækker ansvar er det så lige frem ulovligt at
>>> tage en tur?
>>
>> En ansvarsforsikring er lovpligtig.
>>
>> Hvis den ikke dækker, så har du ingen lovpligtig ansvarsforsikring.
>>
>> Det er ulovligt at køre MC uden lovpligtig ansvarsforsikring.
>>
>> Men ikke mindst, du kan blive ruineret for livstid.
>>
>
> Plejer vidst at være konstrueret så du har ansvar hele året (ellers skal
> pladerne afleveres i vintermånederne), men du hæfter selv for
> ansvarsskader i vinter delen.
> Forsikringen betaler og sender så dig regningen.

Lyder for så vidt lidt underligt, for sæt nu skadevolder ingen mulighed har
for at betale skadeslidte.

Så skal alle andre, der har helårsforsikring jo dække omkostninger?

mvh
Bjørn J.



stupmail@gmail.com (10-02-2008)
Kommentar
Fra : stupmail@gmail.com


Dato : 10-02-08 15:39

On 10 Feb., 19:38, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "l a r s" <l...@ducati.dk> skrev i en meddelelsenews:47af43d2$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> >Hvis forsikringen ikke dækker ansvar er det så lige frem ulovligt at tage
> >en tur?
>
> En ansvarsforsikring er lovpligtig.
>
> Hvis den ikke dækker, så har du ingen lovpligtig ansvarsforsikring.
>
> Det er ulovligt at køre MC uden lovpligtig ansvarsforsikring.
>
> Men ikke mindst, du kan blive ruineret for livstid.
>
> mvh
> Bjørn J.

Hej

Så vidt jeg ved, så kan man ikke have en nummerplade i sin besiddelse
uden der er en ansvarsforsikring, men man kan godt have en uden
kaskoen er i kraft. Men måske har selskaberne "lusket" denne særhed
ind i deres system uden nogen har opdaget det. Det sku' ikke undre
mig.....

Mvh

Niels Hansen (Stup)
XS1100S, der dog ikke skal ud at køre endnu før den har fået renoveret
sine karburatormembraner

Torben Scheel (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 11-02-08 09:10

stupmail@gmail.com wrote:
>
> Så vidt jeg ved, så kan man ikke have en nummerplade i sin besiddelse
> uden der er en ansvarsforsikring, men man kan godt have en uden
> kaskoen er i kraft. Men måske har selskaberne "lusket" denne særhed
> ind i deres system uden nogen har opdaget det. Det sku' ikke undre
> mig.....
>
Det er nok mest dig der ikke har opdaget det - det har været vendt til
hudløshed her i gruppen.

Jeg har ansvar med vinterpause - laver jeg en skade mellem 1/12 og 29/2
lægger de ud og sagsøger mig bagefter ind i helvede resten af mine dage.
Nogle tolker det som at man er dækket forsikringsmæssigt :-/

Et åbent stridspunkt er dog om politiet vil interessere sig for ens
betingelser hvis de fik mistanke om at man kørte på en pauseforsikring.

--
vh
Torben

N/A (11-02-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-02-08 14:28



N/A (11-02-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-02-08 09:10



stupmail@gmail.com (11-02-2008)
Kommentar
Fra : stupmail@gmail.com


Dato : 11-02-08 05:27

On 11 Feb., 09:09, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> stupm...@gmail.com wrote:
>
> > Så vidt jeg ved, så kan man ikke have en nummerplade i sin besiddelse
> > uden der er en ansvarsforsikring, men man kan godt have en uden
> > kaskoen er i kraft. Men måske har selskaberne "lusket" denne særhed
> > ind i deres system uden nogen har opdaget det. Det sku' ikke undre
> > mig.....
>
> Det er nok mest dig der ikke har opdaget det - det har været vendt til
> hudløshed her i gruppen.
>
> Jeg har ansvar med vinterpause - laver jeg en skade mellem 1/12 og 29/2
> lægger de ud og sagsøger mig bagefter ind i helvede resten af mine dage.
> Nogle tolker det som at man er dækket forsikringsmæssigt :-/
>
> Et åbent stridspunkt er dog om politiet vil interessere sig for ens
> betingelser hvis de fik mistanke om at man kørte på en pauseforsikring..
>
> --
> vh
> Torben

Hej

Beklager, at jeg har holdt så længe "vinterpause" i gruppen, at jeg
har misset det!

Men et eller andet sted, så klør min næse over det faktum, at Politiet
tillader folk at være i besiddelse af en nummerplade UDEN gyldig
ansvarsforsikring. Du kan jo ikke få lov til at få et køretøj
indregistreret uden du står med en aftale fra et forsikringsselskab.

Men jeg vil søge lidt på gruppen og andre steder, inden jeg blander
mig igen....

Bukker og træder baglæns ud af denne tråd...

Mvh

Niels Hansen (Stup)

XS1100S

Torben Scheel (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 11-02-08 14:28

stupmail@gmail.com wrote:

> Beklager, at jeg har holdt så længe "vinterpause" i gruppen, at jeg
> har misset det!
>
> Men et eller andet sted, så klør min næse over det faktum, at Politiet
> tillader folk at være i besiddelse af en nummerplade UDEN gyldig
> ansvarsforsikring. Du kan jo ikke få lov til at få et køretøj
> indregistreret uden du står med en aftale fra et forsikringsselskab.

Det er vel op til selskaberne at tillade det - forstået på den måde at
de dækker i føste omgang hvis der sker uheld. Deres aftale med kunden
afgør hvad der derefter sker. I forhold til en evt. modpart er der altså
ingen forskel.

> Men jeg vil søge lidt på gruppen og andre steder, inden jeg blander
> mig igen....
>
> Bukker og træder baglæns ud af denne tråd...
>
Nåh, nej - jeg glemte vist en smiley. Det er naturligvis helt i orden
ikke at sidde med næsen i PC'en konstant

--
vh
Torben

Ukendt (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-08 17:02

On Mon, 11 Feb 2008 04:27:29 -0800 (PST), stupmail@gmail.com wrote:

>Du kan jo ikke få lov til at få et køretøj
>indregistreret uden du står med en aftale fra et forsikringsselskab.

Sludder.
Man skal bare have et forsikringsbevis, og det sender de hvemsomhelst
der ringer.

Jim Andersen (12-02-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 12-02-08 09:57

Bt wrote:
> On Mon, 11 Feb 2008 04:27:29 -0800 (PST), stupmail@gmail.com wrote:
>
>> Du kan jo ikke få lov til at få et køretøj
>> indregistreret uden du står med en aftale fra et forsikringsselskab.
>
> Sludder.
> Man skal bare have et forsikringsbevis, og det sender de hvemsomhelst
> der ringer.

Ja. Man ringer og laver en aftale. Hvori består sludderet?

/jim



KentBM (11-02-2008)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 11-02-08 20:25

stupmail@gmail.com skrev:
> Men et eller andet sted, så klør min næse over det faktum, at Politiet
> tillader folk at være i besiddelse af en nummerplade UDEN gyldig
> ansvarsforsikring. Du kan jo ikke få lov til at få et køretøj
> indregistreret uden du står med en aftale fra et forsikringsselskab.
>
Tja. Politiet tillader også at du har et kørekort og køretøj selvom du
er stang stiv. Det er først når du forsøger at bruge en eller begge
dele, at du får problemer

--

Kent

Harald Blaatand (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 16-02-08 18:21


"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote in message
news:47b0a10b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> stupmail@gmail.com skrev:
>> Men et eller andet sted, så klør min næse over det faktum, at Politiet
>> tillader folk at være i besiddelse af en nummerplade UDEN gyldig
>> ansvarsforsikring. Du kan jo ikke få lov til at få et køretøj
>> indregistreret uden du står med en aftale fra et forsikringsselskab.
>>
> Tja. Politiet tillader også at du har et kørekort og køretøj selvom du
> er stang stiv. Det er først når du forsøger at bruge en eller begge
> dele, at du får problemer
>
> --
>
> Kent

Politiet tillader også at voldtægtsforbrydere har en pik og en hjerne .
Det er først når de forsøger at bruge en eller begge
> dele samtidig , at de får problemer


- -

>Steen



Jacob (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 11-02-08 07:08

> > > Så vidt jeg ved, så kan man ikke have en nummerplade i sin besiddelse
> > > uden der er en ansvarsforsikring, men man kan godt have en uden
> > > kaskoen er i kraft. Men måske har selskaberne "lusket" denne særhed
> > > ind i deres system uden nogen har opdaget det. Det sku' ikke undre
> > > mig.....
>
> > Det er nok mest dig der ikke har opdaget det - det har været vendt til
> > hudløshed her i gruppen.
>
> > Jeg har ansvar med vinterpause - laver jeg en skade mellem 1/12 og 29/2
> > lægger de ud og sagsøger mig bagefter ind i helvede resten af mine dage.
> > Nogle tolker det som at man er dækket forsikringsmæssigt :-/
>
> > Et åbent stridspunkt er dog om politiet vil interessere sig for ens
> > betingelser hvis de fik mistanke om at man kørte på en pauseforsikring.

Her er lige et snip fra Trygs betingelser:

4. Hvornår dækker forsikringen?
4.1. Forsikringen dækker i perioden

a. 1. marts til 30. november (begge dage inklusive)
I perioden 1. december til 29. februar dækkes skader på motorcyklen i
forbindelse med dennes opmagasinering/stilstand, fx brand og tyveri.

Kørselsskader, d.v.s. enhver skade, der kan henføres til kørsel på
motorcyklen, er ikke dækket.

b. Hele året
Er forsikringen udvidet til at dække hele året fremgår det af policen.

....og en forklaring fra deres hjemmeside:

Vinterkørsel
For at gøre det nemt og billigt for alle, der ikke kører om vinteren,
har vi indrettet forsikringen sådan, at den ikke dækker kørsel i
december, januar og februar. Du sparer penge og slipper for besværet
med at skulle hente og bringe nummerpladerne.

Vi har naturligvis også en forsikring til de få, der kører motorcykel
hele året.

--
Jacob
Kawasaki Er6f '06

BJ (11-02-2008)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-02-08 15:14


"Jacob" <aulbjerg@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:f334ba96-645f-4bb3-92f3-a0e73d090b18@c4g2000hsg.googlegroups.com...

KLIP


>Her er lige et snip fra Trygs betingelser:
>
>4. Hvornår dækker forsikringen?
>4.1. Forsikringen dækker i perioden
>
>a. 1. marts til 30. november (begge dage inklusive)
>I perioden 1. december til 29. februar dækkes skader på motorcyklen i
>forbindelse med dennes opmagasinering/stilstand, fx brand og tyveri.
>
>Kørselsskader, d.v.s. enhver skade, der kan henføres til kørsel på
>motorcyklen, er ikke dækket.
>
>b. Hele året
>Er forsikringen udvidet til at dække hele året fremgår det af policen.
>
>....og en forklaring fra deres hjemmeside:
>
>Vinterkørsel
>For at gøre det nemt og billigt for alle, der ikke kører om vinteren,
>har vi indrettet forsikringen sådan, at den ikke dækker kørsel i
>december, januar og februar. Du sparer penge og slipper for besværet
>med at skulle hente og bringe nummerpladerne.
>
>Vi har naturligvis også en forsikring til de få, der kører motorcykel
>hele året.

Egentlig ganske utroligt, men man stoler nok mere på MC-folket end på
madkasse-folket, for her skal pladerne afleveres.

Nu, hvor vi har grøn vinter, synes det temmelig naivt at have denne
ordning..

mvh
Bjørn J.



Torben Scheel (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 11-02-08 15:20

BJ wrote:

> Egentlig ganske utroligt, men man stoler nok mere på MC-folket end på
> madkasse-folket, for her skal pladerne afleveres.
>
> Nu, hvor vi har grøn vinter, synes det temmelig naivt at have denne
> ordning..
>
Det er bare dine fordomme der driver gæk med dig igen.

--
vh
Torben

BJ (11-02-2008)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-02-08 15:22


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47b05982$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Egentlig ganske utroligt, men man stoler nok mere på MC-folket end på
>> madkasse-folket, for her skal pladerne afleveres.
>>
>> Nu, hvor vi har grøn vinter, synes det temmelig naivt at have denne
>> ordning..
>>
> Det er bare dine fordomme der driver gæk med dig igen.

Hvilke fordomme?

mvh
Bjørn J.



Jacob (12-02-2008)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 12-02-08 02:49


> Ja. Man ringer og laver en aftale. Hvori består sludderet?

Enhver forhandler har forsikringsbeviser til de gængse
forsikringsselskaber. Når forhandleren har skrevet det under, har du
en gyldig forsikring uden nogensinde at have talt med
forsikringsselskabet.

--
Jacob

Aragorn Elessar (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 10-02-08 20:39

Aragorn Elessar skrev:
> ...ER bimmeren hentet.
> Var ude at trille i går, skal ud og trille lige om lidt - seeeeeees!
> *vinke.exe*
>
-kåt-

Uha det var en dejlig tur.
To BMW R1200RT på tur sammen - ØJ det var tiltrængt!
Vi skal lige have fotografen med også, så er vi tre.
Vi endte i Gilleleje, hvor den stod på hhv. friske, lune
fiskefrikadeller og hjemmelavet burger, og bagefter blev der STORtrillet
i det nordsjællandske.

- to bimmere i Gilleleje:
http://www.bmwmc.dk/2008/Gilleleje/0020_web.jpg

- den sølvfarvede med redderen kører forrest:
http://www.bmwmc.dk/2008/Gilleleje/0064_web.jpg

Og Dennis?
Den nye køredragt er bare kanon.
Lun, behagelig, praktisk og nem at have med at gøre.
Det eneste jeg skal have tjekket er den vandtætte membran, der danner en
fold der sidder og gnaver på halsen.
Der skal jeg have fat i forhandleren og have jakken tjekket efter, for
det gør nas i længden og er møgirriterende - også selv om jeg brugte en
halsedisse.
Ellers har der ikke været nogle problemer de sidste to dage, hvor
dragten har været ude at blive luftet.
I går havde jeg kun t-shirt, skjorte og en uld-strikpullover under
jakken, og under kørebowserne kun almindelige underhylere.
I dag havde jeg så taget et par lange sommerløbebukser på under
bowserne, og det gik fint med at holde varmen.
Sædevarmen har to indstillinger: "Rød" og "gennemstegt" - begge dage
blev der kørt med "rød" tændt hen på eftermiddagen, og efter mørkets
frembrud stod den så på "gennemstegt" i en halv time, inden jeg skiftede
retur til "rød".
Og så kan jeg ellers anbefale at man udskifter sin mobilringetone med
en, der IKKE lyder som en tudekasse-sirene...!

Venlig hilsen

Aragorn. Lufttræt, mørbanket og stjerneglad i låget!

--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================

Ukendt (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-08 21:38


"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse
news:47af52d3$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Og Dennis?
> Den nye køredragt er bare kanon.
> Lun, behagelig, praktisk og nem at have med at gøre.
> Det eneste jeg skal have tjekket er den vandtætte membran, der danner en
> fold der sidder og gnaver på halsen.
> Der skal jeg have fat i forhandleren og have jakken tjekket efter, for det
> gør nas i længden og er møgirriterende - også selv om jeg brugte en
> halsedisse.
> Ellers har der ikke været nogle problemer de sidste to dage, hvor dragten
> har været ude at blive luftet.
> I går havde jeg kun t-shirt, skjorte og en uld-strikpullover under jakken,
> og under kørebowserne kun almindelige underhylere.
> I dag havde jeg så taget et par lange sommerløbebukser på under bowserne,
> og det gik fint med at holde varmen.

Hej M.

Det lyder godt, kikkede også på Rev-It over i Herning, det så ret lækkert
ud, men der var ret mange mennesker, så jeg fik ikke rigtigt spurgt ind til
det, men Masi i Næstved/Holbæk forhandler det,så det er jo bare at køre ned
og kikke der , jeg brugte min søndag på at lægge terrasse, eller ca ½
delen af den


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 GS
89' Honda XBR 500 S
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Torben Scheel (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 11-02-08 09:03

Aragorn Elessar wrote:
> ...ER bimmeren hentet.
> Var ude at trille i går, skal ud og trille lige om lidt - seeeeeees!
> *vinke.exe*
>
Uha - den slags postinger (hvad sker der med grammatikken? - hmm) er en
udfordring. Men saltet har holdt mig inde indtil nu.

Heldigvis kunne jeg rode lidt med fruens NTV - en 1993'er med 10kkm på
uret - den var som ny i karburatorernes bundkar - kun ganske lidt snavs
helt nede ved afløbet. Under ventildækslet er der også pinligt rent, og
fin rød og klar syntetisk olie - mums. Gummistudserne mellem filterkasse
og karburatorer var tætnet med noget lim der var blevet tørt - nu er det
skiftet ud med en omgang Dow Corning silicone, så håber jeg den går mere
jævnt.

En hurtig opstart efter hyggeskrueriet gav den bløde V2 lyd - det trak
godt nok imod grønne marker og snoede landeveje

Nu venter vi bare på Skat der har haft en 21.016 m. bilag liggende siden
5. januar :-/

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste