Formere Kejserbusk!
Fra : MaG

Dato : 01-03-08 09:16

Hejsa!

Er der nogen der ved hvordan jeg formerer en Kejserbusk?

med venlig hilsen
Maria

Fra : Poul Christensen

Dato : 01-03-08 14:02

"MaG" <maria@fredslund.biz> wrote in news:47c910b7$0$15880
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Er der nogen der ved hvordan jeg formerer en Kejserbusk?

Vi har (utilsigtet) fået formeret vores busk ved at en gren lå henover
jorden og dannede rødder.

Du kan tvinge en gren ned på jorden og vente på at den slår rødder.
(aflægningsformering?)

Kejserbusk er en dejlig busk at have her i vintermånederne

mvh poul christensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-03-08 18:47

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg formerer en Kejserbusk?

Du skal bare have fat på en kejserinde

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-03-08 21:33

> "MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse

> Du skal bare have fat på en kejserinde

Eller måske en dronningebusk i nødsfald.

Jeg formerer gerne mine buske ved, at jeg bøjer en gren ned i jorden
og holder den på plads med et stykke metal formet som en slags
bøjle, så kommer jeg jord hen over og lader det passe sig selv til
der er slået rødder.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : MaG

Dato : 03-03-08 19:33

> [...]
> holder den på plads med et stykke metal formet som en slags bøjle, så
> kommer jeg jord hen over og lader det passe sig selv til der er slået

Nu er det så sådan at jeg ikke selv har en Kejserbusk, men nogle bekendte
der har en, tænkte om man evt. kunne klippe en gren af og så sætte den i
jorden eller er det mon ikke muligt?

Og tak for svar forresten....

Hilsen
Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-03-08 19:45

> Nu er det så sådan at jeg ikke selv har en Kejserbusk, men nogle
> bekendte der har en, tænkte om man evt. kunne klippe en gren af
> og så sætte den i jorden eller er det mon ikke muligt?

Det har jeg så kun prøvet med min Kaprifolie med et godt resultat,
desuden også med Vinca som er en bunddækkeplante, den var også meget
villig til at slå rod.

Du kan da prøve med et par grene (eller mindre skud) fra
Kejserbusken, det er da nok et forsøg værd.