Dims på varmerør
Fra : Holst

Dato : 26-02-08 11:59

Omkring mine varmerør sidder der sådan nogle dimser, der ligesom dækker
det sted, hvor røret forsvinder i gulv eller loft.

De er dog ganske grimme, har malingpletter og lignende, og selv ved en
effektiv rengøring, vil de aldrig kunne blive pæne.

Med en sav, kan jeg jo nok få dem savet af, og det er fint nok.

Men hvad går man så? Den sidder jo omkring røret, så det er ikke sådan
lige til at sætte en ny på. Kan man få nogle dimser, der kan anbringes
omkring røret uden at skulle skille røret.

Jeg har forsøgt Google, men ikke haft megen held med mine søgetermer.

Fra : Carsten

Dato : 26-02-08 12:56

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> Omkring mine varmerør sidder der sådan nogle dimser, der ligesom dækker
> det sted, hvor røret forsvinder i gulv eller loft.

Ved gulv hedder de vist rosetter

http://www.gefionprofiler.dk/page673.asp

Carsten

Fra : M.N,

Dato : 26-02-08 14:41

> [...]
> omkring røret uden at skulle skille røret.
>
> Jeg har forsøgt Google, men ikke haft megen held med mine søgetermer.

Nejjj når man søger på "dimser" går det ikke.....De hedder rosetter sådan
nogle
find dem her: http://www.billigvvs.dk/Roer-Fittings-Rosetter.html

Fra : Holst

Dato : 26-02-08 15:13

M.N, wrote:

> Nejjj når man søger på "dimser" går det ikke.....De hedder rosetter sådan
> nogle
> find dem her: http://www.billigvvs.dk/Roer-Fittings-Rosetter.html

Det var nu heller ikke lige dimser, jeg tastede ind, men forskellige
andre efter min mening varmerørsrelaterede ord, som med lidt held kunne
have bragt mig til de rette dimser. Det lykkedes dog ikke.

Men rosetter, det er nemlig lige præcis det, de hedder. Det kan godt
være at billigvvs.dk er billige, men det er de ikke med forsendelsen, så
jeg smuttede i mit lokale byggemarked, hvor de godt nok kostede noget
mere, men alliwl.

Dem i rustfrit stål, som Carsten også henviste til, er godt nok fine,
men det var ikke lige sådan nogle, jeg vil have hængende oppe under
loftet. Så lægger man da først mærke til, at der forsvinder nogle
varmerør op gennem loftet.