Dobbeltdør eller port til udendørs
Fra : Fidolinux.dk

Dato : 25-02-08 22:45

Går og pusler med planer om at lave garagen om til et stort værksted.
Idag har jeg en gammel vippeport i den ene ende, som skal erstattes af noget
bedre. Som jeg ser det har jeg to muligheder:
1:
Købe en port. De er dog forholdsvis dyre, op til 10000 kr, for en leddelt
som er isoleret.
Prisen er det der afholder mig her, plus jeg egentlig ikke kan se hvad jeg
skal med en port, da jeg ikke skal have så store ting ind og ud ;)

2:
En dobbeltdør. Denne skal self være så stor så jeg kan få en europalle ind
og ud i værste tilfælde ;)
Men hvor finder jeg sådan en ? Og den skal være isoleret ?
Jeg kunne forestille mig at prisen på en sådan dør er noget mere behagelig,
men jeg ved det ikke ;)

Hvad siger i ? Der skal aldrig bil i garagen, der skal kun være værksted for
en masse småting.

--
www.fidolinux.dk
UIN: 44387189

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 26-02-08 21:07

Fidolinux.dk skrev:

> En dobbeltdør. Denne skal self være så stor så jeg kan få en europalle ind
> og ud i værste tilfælde ;)
> Men hvor finder jeg sådan en ? Og den skal være isoleret ?

Du kan få et mindre snedkeri til at lave sådan en dobb.dør. Og så
SKAL den være isoleret. Det ville være dumt andet.

> Jeg kunne forestille mig at prisen på en sådan dør er noget mere behagelig,
> men jeg ved det ikke ;)

Arhh, en dobb.dør er heller ikke så billig.

> Hvad siger i ? Der skal aldrig bil i garagen, der skal kun være værksted for
> en masse småting.

En lidt billigere metode kunne være, at du selv lavede et fast
parti og fik en bredere dør lavet. Det har jeg da set steder på
denne måde. Men at få noget lavet billigt, får du kun ved selv at
gå i gang

--
Svend Erik

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-02-08 11:37

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> wrote in message
> [...]
> noget bedre. Som jeg ser det har jeg to muligheder:

> Hvad siger i ? Der skal aldrig bil i garagen, der skal kun være værksted

Hvorfor lader du ikke bare porten sidde, eventuelt klasker noget isolering
på indersiden af den? Så kan du åbne den de 2 gange om året du skal have
noget stort derind. Hvis du gerne vil have en dør i den også skulle der vel
ikke være noget galt i at montere en almindelig dør i porten, skal så bare
sikre at den er lukket når porten åbnes. Og måske lige forstærke porten på
tværs når den nu stort set bliver savet igennem...

Keller