betongulv & dampspærre?
Fra : SB

Dato : 20-02-08 21:09

Sad og læste at der var nogen der havde lagt plastic ud over gulvflamingoen
som dampspærre og så smed beton med gulvvarme og fliser ovenpå.

Hvorfor er det lige det er nødvendig med dampspær i et betongulv når der
ikke skal ligge træ oven på?
Beton i sig selv burde da være rimelig vand/fugttæt

Søren

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 20-02-08 21:20

Alm. beton er ikke vandtæt, kun tilførsel at tilslags materialer
giver vandtæthed bla sika og lignende.

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-02-08 17:31

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i en meddelelse
> Sad og læste at der var nogen der havde lagt plastic ud over
> gulvflamingoen som dampspærre og så smed beton med gulvvarme og fliser
> ovenpå.

Sikker på det ikke er en radonspærre?

- Martin

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-02-08 19:20

> Sikker på det ikke er en radonspærre?

En tilsvarende opbygning her er i hvert fald radonspærre.

Mvh Maria

Fra : Morten Strandgaard

Dato : 23-02-08 15:26

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke skal ligge træ oven på?
> Beton i sig selv burde da være rimelig vand/fugttæt

Hvad plastiken skal gøre godt for ved jeg ikke, jeg har ikke set eller brugt
det.
Beton i selv er ikke vandtæt, først hvis der er tale om en med en styrke på
30 nM er det vandtæt, men til normalt gulv bruger vi en beton med en styrke
på 20 nM.
Hvis betonen går ind under væggen, er det samtidig også radonsikring.

Vh
Morten Strandgaard