V: G4S abonnement.
Fra : Larsen

Dato : 19-02-08 22:55

Hejsa Gruppe.

Mener jeg har ramt rigtigt her.

En af de kommende dag får jeg besøg af en G4S sælger der skal se på
mit hus. Jeg forventer at købe et total abonnement - altså sikring og
vagt med opkald til alarmcentral osv.

Men inden han kommer og vil sælge ukyndge mig noget vil jeg høre om
andre her har købt denne "service" til deres hus. ? og evt, gerne
deres mening om produktet..ros..ris..Jeg er klar over det er
subjektivt at alarm sikre sit hus/have..men har I fået noget for
pengene ?

pft.
Stephan

Fra : Carsten

Dato : 20-02-08 08:34

"Larsen" <somewhere@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres mening om produktet..ros..ris..Jeg er klar over det er
> subjektivt at alarm sikre sit hus/have..men har I fået noget for

Hmmm, har du "fået noget for pengene" for dit hus' brandforsikring ? nej
vel...

Du skal se G4S abonnementet lidt på samme vis. Det er en (form for)
forsikring for at man ikke får så mange indbrud som man ellers ville få...

Det du "får" for sådan et abb. er at tyven ved at han ikke har en uanet
mægde tid til at tømme dit hus. Hvis du har noget synligt dyrebart stående i
stuen (f.eks. det nyeste B&O 77" fladskærms-tv) så smadrer han en rude og
henter det. Der hjælper g4s installationen dig ikke meget. Der hvor den så
træder ind er at g4s nu kommer ud og "lukker af igen" efter det svineri som
tyven måtte have lavet.

Jeg har g4s og min holdning til det er at det er bedre end ingenting. Hvis
en tyv kommer forbi og ser skiltene på dørene og vinduerne så går han
forhåbentlig forbi (jeg har ikke B&O ).

Hilsen
Carsten

P.S. jeg har ikke haft indbrud så jeg kan ikke fortælle om g4s "gør deres
arbejde godt"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-02-08 01:08

On Feb 20, 8:33 am, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:
> [...]
> træder ind er at g4s nu kommer ud og "lukker af igen" efter det svineri som

Ekstralåse på alle døre så de ikke kan komme ud af dørene, men kun kan
bruge vinduerne hjælper meget.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Leonard

Dato : 20-02-08 10:04

On Wed, 20 Feb 2008 00:07:31 -0800 (PST), Christian B. Andresen wrote:

> Ekstralåse på alle døre så de ikke kan komme ud af dørene, men kun kan
> bruge vinduerne hjælper meget.

Ikke mod at få fjernet sit B&O. Der hjælper intet.

--
Leonard

Fra : Mureren

Dato : 21-02-08 12:54

Ekstralåse på alle døre så de ikke kan komme ud af dørene, men kun kan
bruge vinduerne hjælper meget.

Der er lidt delte meninger om det med låsene!
Jeg har dem selv, og det er (en del af) den rigtige løsning for mig.

Men...jeg har kendskab til forsikringsselskaber der direkte fraråder den
form for sikring.
Det skyldes at hvis først tyven er kommet ind, og du eller en vagt pludselig
dukker op i huset, så er tyvens/tyvenes flugtveje spærret, og så er det der
kan opstå ubehagelige episoder med vold og hvad der er værre.

Mvh.
Mureren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-02-08 02:18

On Feb 20, 10:03 am, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Ikke mod at få fjernet sit B&O. Der hjælper intet.

Det er ikke særlig nemt at få et 50" tv ud af et vindue

Fra : Leonard

Dato : 20-02-08 11:09

On Wed, 20 Feb 2008 01:18:27 -0800 (PST), Christian B. Andresen wrote:

> Det er ikke særlig nemt at få et 50" tv ud af et vindue

Ikke?
Jeg har en nær ven, der havde alt det fine i B&O. Det største og
tungeste TV (ikke et let fladskærms, nej en kæmpe kasse på ca. 70 kg.)
samt alt det andet forsvandt jævnligt. Han boede i rækkehus, med 2
alarmsystemer, dobbelte låse på alle døre og vinduer. Alligevel blev
ruden til stuen bare smadret og det hele båret ud gennem haven og væk af
et stisystem, hvor der ikke kunne biler ind. Tyvene har haft mere end
500 m. at gå med de tunge ting.

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-02-08 06:55

On Feb 21, 12:54 pm, "Mureren" <mureren_tag_det_v...@mail.tele.dk>
wrote:
> [...]
> dukker op i huset, så er tyvens/tyvenes flugtveje spærret, og så er det der
> kan opstå ubehagelige episoder med vold og hvad der er værre.

Det har jeg godt nok ikke før hørt at det skulle være et problem.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-02-08 16:58

klip

En rotte trængt op i et hjørne ?

Fra : Morten Strandgaard

Dato : 23-02-08 15:47

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i meddelelsen
> On Thu, 21 Feb 2008 05:55:18 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
> <trav@tiscali.dk> wrote:
> klip

> En rotte trængt op i et hjørne ?

Ja, af den store hund vagten her med.
Jeg ville ønske det var lovligt af lade den nappe lidt i ham inden han
bliver overgivet til andre.

\\ Morten der har købt nyt elværktøj 2 gange.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-02-08 00:47

On Feb 21, 4:57 pm, Ebbe Hansen <eb...@mail1.stofanet.invalid> wrote:
> On Thu, 21 Feb 2008 05:55:18 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"<t...@tiscali.dk> wrote:
>
> klip

> En rotte trængt op i et hjørne ?

Jeg kan sagtens forestille mig problemet, har bare ikke før hørt at
det skulle være et problem.
Og jeg har snakket med forsikringsfolk, låsesmede (ved godt de tjener
på låsene) og folk som har fået dem inst.

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 20-02-08 17:44

> [...]
> deres mening om produktet..ros..ris..Jeg er klar over det er
> subjektivt at alarm sikre sit hus/have..men har I fået noget for

Først vil jeg lige sige at jeg selv arbejder i branchen, så derfor kan mine
synspunkter godt være lidt farvet heraf.

Lad være med at lade dig lokke til et abbonnement med "fuld service", eller
hvad de kalder det. Selvom du "gratis" får skiftet evt. defekte stumper,
bliver det alt for dyrt. De ting der går i stykker, sker med stor
sandsynlighed alligevel indenfor garantien, og bliver skiftet uden beregning
under ale omstændigheder. Og prisen for evt. defekte stumper, er alligevel
regnet ind i abbonnementet.

Derudover skal du naturligvis have i mente, at G4S (så vidt jeg ved) kun
lejer deres anlæg ud, og derfor kan gøre det meget billigere end de firmaer
dersælger anlægene. Det er også derfor det månedlige abbonnement er noget
højere ved G4S.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Gamle

Dato : 20-02-08 18:54

Larsen wrote:
> En af de kommende dag får jeg besøg af en G4S sælger der skal se på
> mit hus. Jeg forventer at købe et total abonnement - altså sikring og
> vagt med opkald til alarmcentral osv.

Hej.

Jeg har tegnet abonnemeny ved Dansikring.
Der er bl.a. videokamera, så de kan se, om der er uvedkommende i huset.
Desuden er der overfaldsknap i systemet. Trykker man på knappen, bliver man
ringet op på aftalt tlf. nr.
Svarer man ikke ( eller fortæller om f.eks. igangværende indbrud) sender de
en vogn afsted med det samme.
Og så giver Dansikring skriftlig garanti mod indbrud, hvilket vil sige, at
de udbetaler kontant kr. 2800,00 kr hvis indbrud.

Så nu må vi se hvordan det spænder af.

Mvh.
Torben

Fra : Obelix

Dato : 20-02-08 19:20

Gamle skrev:

> Hej.
>
> Jeg har tegnet abonnemeny ved Dansikring.
> Der er bl.a. videokamera, så de kan se, om der er uvedkommende i huset.

Ikke "live" video men et enkelt MMS billede som bliver taget når den
indbyggede sensor mener der er uvedkommende.
Men hvad gør Dansikring hvis der ingenting er at se på billedet? Mener
det er en fejlalarm og undlader at besøge kunden?

Er nu også muligt med et G4S system.

Hilsen Obelix

Fra : Gamle

Dato : 20-02-08 20:20

Obelix wrote:
> Men hvad gør Dansikring hvis der ingenting er at se på billedet? Mener
> det er en fejlalarm og undlader at besøge kunden?

> Er nu også muligt med et G4S system.

Kameraet bliver opsat strategisk, så hvis der er uvedkommende, bliver de
indfanget og billede sendes (hos mig GSM).
Hvis de ikke ser noget på billedet bliver man kontaktet på relevant tlf.nr.

Mvh.
Torben

Fra : Obelix

Dato : 21-02-08 13:46

Gamle skrev:

> Kameraet bliver opsat strategisk, så hvis der er uvedkommende, bliver de
> indfanget og billede sendes (hos mig GSM).

Det sendes som et MMS via GSM. Altså ligesom på din mobil. Og formentlig
i temmelig lav opløsning.

> Hvis de ikke ser noget på billedet bliver man kontaktet på relevant tlf.nr.

OK og de sparer en køretur til vægter.

Hilsen Obelix

Fra : Gamle

Dato : 21-02-08 14:48

Obelix wrote:
> Det sendes som et MMS via GSM. Altså ligesom på din mobil. Og
> formentlig i temmelig lav opløsning.

> OK og de sparer en køretur til vægter.

Har selv valgt GSM for at blive fri for overklippede elkabler og tlf.kabler
udenfor.
Kontakten pr. tlf. er kun for at sikre, at det ikke er falsk alarm. Det er
ikke for at spare en køretur. De siger selv, at det vigtigste er at sende
vægter afsted med det samme til et rigtigt indbrud, så de kan få sikret
stedet. Fair nok.
Billedet der sendes er af fin kvalitet. Har set prøve derpå.

Mvh.
Torben

Fra : A.Kaup

Dato : 20-02-08 13:44

>Hvis du har noget synligt dyrebart stående i
>stuen (f.eks. det nyeste B&O 77" fladskærms-tv) så smadrer han en rude og
>henter det. Der hjælper g4s installationen dig ikke meget.

Hmm - er der ikke indbygget en chip eller lignende i de nyere B&O-
anlæg? Således kan de kun benyttes, såfremt de befinder sig hos den
rette ejermand, eller i hvert fald hos naboen? Eller var der bare snak
om at de ville indføre et sådan system?

Mvh. Akaup.

Fra : Larsen

Dato : 21-02-08 01:25

On Tue, 19 Feb 2008 22:55:04 +0100, Larsen<somewhere@nowhere.dk>
wrote:

> [...]
>deres mening om produktet..ros..ris..Jeg er klar over det er
>subjektivt at alarm sikre sit hus/have..men har I fået noget for

Super..mange tak alle. Jeg vender tilbage d. 28 aften med en
"rapport".

Inden da skal jeg nok lige have checket dansikrings tilbud.

pft

Stephan =)

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 21-02-08 10:31

> [...]
> "rapport".
>
> Inden da skal jeg nok lige have checket dansikrings tilbud.

Ja, nu er jeg nok lidt sent ude, men alligevel..
Ville også have en alarm. Ikke pga. at den forhindrer indbrud, for det er
der ikke noget der gør, men for så ved jeg om der har været nogen inde.
Fandt en gsm alarm, der kunne køre på batteri på nettet til 1700 kr incl
moms.

Så får jeg et opkald og en sms når der er alarm. 2 håndsendere, en sensor,
en sirene, og en dørkontakt.

Så jeg syntes det er spild af penge at ofre en masse til G4S, når de
alligevel kun kommer ud og afdækker. Tyven er alligevel ude efter 5 min, så
de når jo aldrig ud og fanger ham.

Ang. den præventive effekt... Du kan også sætte et billede op af svigermor
"her vogter jeg"

Mvh
Mads