Så blev der købt og installeret centralstø~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-08 05:44

Hej NG.

Så blev der købt og installeret centralstøvsuger
En Frithiof Futura 250, købt ved http://www.lavprisvvs.dk
Super service og hurtig levering og alt var som det skulle være.

Totalt med luxus slange med on/off, en fejebakke og lidt ekstra
fittings (var ikke nødvendigt) løb det op i 8.500 kr.
Det tog 2 dage at montere det og det spillede perfekt 1. gang.

Den suger rigtigt godt og det er ikke spor besværligt med en lang
slange i stedet for ledning+maskine+slange.
Jeg støvsugede 194 kvm på 20 min, huset er dækket af 3 udtag, 2 i
stuen og 1 på 1. sal.
Jeg har et par små kritikpunkter som jeg også vil skrive til Frithiof:
Mest er det indbygningsdåserne og sugekontakterne, man skal bore med
82 mm hul, og jeg lejede en maskine med 82 mm borekrone og lavede det
flotteste 82 mm hul, men sugekontakterne dækker kun lige
indbygningsdåsen, og indbygningsdåserne sidder ikke super hårdt fast
på indbygningsdåserne.
Der kunne Frithiof lære noget af LK med deres dåser.

Men ellers var det hele lige til.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Utroligt hvad tegninger kan føre med sig.........

Fra : Carsten

Dato : 13-02-08 14:10

>Så blev der købt og installeret centralstøvsuger
>En Frithiof Futura 250, købt ved http://www.lavprisvvs.dk

Skal selve "støvsugeren" stå frostfrit ?
Har du trukket dine rør synligt ?

Overvejer at kunne placere en i skunken og så kun trække rør til loftudtag.
Det besværliggør selvsagt processen lige idet slangen skal sættes i muffen
(man skal lige op på en skammel og stå for at kunne nå), men det vil jo
blive pænere end rør ned langs vægge...

Hvad gør man af 9m slange

Carsten

Fra : Anton

Dato : 13-02-08 14:19

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sættes i muffen (man skal lige op på en skammel og stå for at kunne nå),
> men det vil jo blive pænere end rør ned langs vægge...

Hænger der hvor den gamle støv suger stod.
Den står så i skuret istedet (der er jo steder slangen ikke kan nå).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-08 07:48

On Feb 13, 2:09 pm, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:

> Skal selve "støvsugeren" stå frostfrit ?

Nej.

> Har du trukket dine rør synligt ?

Kun et, det var nødvendigt.
Udtaget sidder inde i dagligstuen og røret går så gennem væggen ud til
køkkenet men lidt skjult af køleskabet.
Det går så op til loftet og vandret 40 cm og så op i skunken hvor
resten går.
Det andet udtag i spisestuen går inden i et indbygget skab i køkkenet.

> [...]
> (man skal lige op på en skammel og stå for at kunne nå), men det vil jo

Ingen skabe du kan bruge ?

> Hvad gør man af 9m slange

Det ved jeg ikke endnu

Vi bor i Randers så måske regnskoven

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-08 07:48

On Feb 13, 2:18 pm, "Anton" <antonGi...@jaste.dk> wrote:

> Hænger der hvor den gamle støv suger stod.

Hvis der er plads.

> Den står så i skuret istedet (der er jo steder slangen ikke kan nå).

Så er det fordi man ikke har ført rør derud