Fliser, som er blevet grønne efter 2 år?
Fra : Thomas Frølich

Dato : 11-02-08 13:12

Ja som emnet siger, er vores fliser i vores have blevet grønne efter bare to
år.
Det er jeg godt nok lidt skuffet over, kan det være fordi, at græsplænen
ligger op til dem?

Nogen foreslag til og fjerne det alge ligende ting? ( Det er ikke mos, som
er mellem fliserne)

Jeg vil helst undgå at bruge en højtryksrenser, da det kan gøre fliserne
porøse på overfladen.

På forhånd tak

Thomas

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 11-02-08 13:16

"Thomas Frølich" <OdaenDK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er mellem fliserne)
>
> Jeg vil helst undgå at bruge en højtryksrenser, da det kan gøre fliserne

du får også lige denne

skulle du være i besiddelse af et par børn og en sandkasse, beder du
venligst men bestemt ungerne tømme sandkassen i et jævnt lag på fliserne om
efteråret, så klare vind og vejr algeren i løbet af vinteren, når foråret
kommer fejer du sandet væk, bortskaffer det ved at bede ungerne strø det på
græsplænen, så er du af med både alger og mos, næsten uden at røre en
finger, det eneste du så skal er at skaffe nyt sand, men det indgår jo i den
almindelige havepleje at skifte sandet i sandkassen

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 11-02-08 14:07

Gilbert....(5750) wrote:
> [...]
> mos, næsten uden at røre en finger, det eneste du så skal er at
> skaffe nyt sand, men det indgår jo i den almindelige havepleje at

Hørt.... og det virker. Du kan måske lige nå det. 2 mdr uden sollys kan
måske få bugt med algerne.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Thomas Frølich

Dato : 11-02-08 20:03

> [...]
> den
> almindelige havepleje at skifte sandet i sandkassen

Det var da en meget god ide :)

Tak for rådet.

Thomas

PS. Sandet trænger faktisk til og blive skiftet. :)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-08 13:22

> [...]
> to år.
> Det er jeg godt nok lidt skuffet over, kan det være fordi, at græsplænen

Der kommer alger på fliser og sådan er det bare. Vi gør ikke noget ved det
før det er betydeligt mere tørt i vejret, og her kan man så vælge rodalon og
kost, sand og kost eller bare kost. Giver du dit ukrudt mellem fliserne gas,
kan du tage fladerne på fliserne med i samme arbejdsgang.

Fliserne skal hælde så meget at de hurtigt tører efter regnvejr, men når det
hele er så fugtigt som i denne vinter, er der ikke meget at gøre.

Mvh Maria

Fra : M.N,

Dato : 11-02-08 14:42

Denne er super til dette:
http://shop.totalrent.dk/index.php?menupunkt=butikken&kategori=36&id=127&vareid=71&underid=

Mich.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 12-02-08 11:46

"Thomas Frølich" <OdaenDK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen foreslag til og fjerne det alge ligende ting? ( Det er ikke mos, som
> er mellem fliserne)

Jeg har haft det samme problem med vores nyanlagte fliser.

Jeg bruger vand og kogesprit i forholdet en til en, dvs jeg hælder 5 liter
kogesprit i en vandkande og fylder efter med 5 liter vand.

Så vander jeg med en spredebom - der skal ikke meget til. Sådan en kande med
ti liter er nok til havegangen langs den ene side af huset og den ene
terrasse.

Jeg ser ikke nogen skade på græsset langs fliserne.

Nogle dage senere er algerne væk.

Mvh

KA