Elektrisk plæneklipper?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 11-02-08 12:22

Hej med jer

Min far gider ikke høre på en benzinplæneklipper, så han vil gerne anskaffe
sig en elektrisk en af slagsen (ikke batteri). Det skal jo nok være
rotormodellen.
Har i erfaringer med nogle modeller som i vil anbefale / ikke anbefale? Det
behøver ikke være en Rolls Royce...

--
Hilsen Jakob

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 13-02-08 19:19

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være rotormodellen.
> Har i erfaringer med nogle modeller som i vil anbefale / ikke anbefale?

Hej Jakob

Vi har nogen her på vejen som har en elektrisk Bosch plæneklipper, og den er
bestemt ikke lydløs. Samtidig er den langt fra lige så stærk som vores
benzinklipper, så det tager længere tid for dem at slå græsset.

Rent faktisk gårde med ørepropper når de slår græs

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Jakob Griffel

Dato : 13-02-08 20:05

> Rent faktisk gårde med ørepropper når de slår græs

Ok, måske vi skulle høre den i drift inden vi handler...

Nogen der kender til nen god - lydsvag - model?

--
Hilsen Jakob

Fra : Allan F

Dato : 14-02-08 15:16

> [...]
> være rotormodellen.
> Har i erfaringer med nogle modeller som i vil anbefale / ikke anbefale?

Jeg har en 38 cm Bosch, som jeg købte for 995 kr i Bauhaus for 4 år siden.
Den har klippet mit græs lige siden - og det eneste vedligehold den har fået
er, at jeg har raget noget af det indtørrede græs ud fra skjoldet en gang i
mellem. Selvfølgelig er den ikke lydløs, men i sammenligning med en
benzinklipper, så er det ingenting. Jeg tvivler på at der kan fås en
el-klipper, der er væsentlig mere stille. Det eneste problem er, hvis
græsset er blevet for langt og er fugtigt, når jeg klipper det, for så slår
termosikringen til, og den skal stå en halv time før jeg kan fortsætte.

Allan F