/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Den skjulte partition
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 25-02-08 14:30

På min nyindkøbte Acer Aspire M1100 (desktop pc) var Vista
præinstalleret i oem-udgave og altså uden medfølgende installations
cd/dvd.

Jeg har for længst opdaget, at der er en skjult partition på ca. 9 GB
på pc'en. I går lavede jeg min første fulde backup til en ekstern
harddisk af c- og d-drev (formentlig partitioner). Og Acronis tilbød
flinkt, at jeg også kunne backe den tredje skjulte navnløse partition
op. Det gjorde jeg dog ikke, selv om jeg var fristet, fordi måske
kunne jeg på den måde se, hvad den bestod af.

Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvad denne partition
indeholder? Formentlig filer til brug ved recovery af Vista og alt det
andet hurlumhej, der fulgte med pc'en? Ligger der en hel Vista der?
Hvordan kommer man i kontakt med den? Et eller andet sted på nettet
strejfede jeg over, at det var noget med F9, men kan ikke finde det
igen.

Hvorfor skal det mon være en hemelighed?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk
Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

 
 
Rado (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 25-02-08 14:42

On Mon, 25 Feb 2008 14:29:45 +0100, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:


>Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvad denne partition
>indeholder? Formentlig filer til brug ved recovery af Vista og alt det
>andet hurlumhej, der fulgte med pc'en? Ligger der en hel Vista der?

Det skulle der gerne gøre, sammen med forskellige andre programmer.

>Hvordan kommer man i kontakt med den? Et eller andet sted på nettet
>strejfede jeg over, at det var noget med F9, men kan ikke finde det
>igen.

Den kan jeg ikke svare på.

>Hvorfor skal det mon være en hemelighed?

Jeg tror ikke det er en hemmelighed, det er nok mere for at folk ikke
skal komme til at slette den ved en fejltagelse at den er skjult.
Acronis kan faktisk lave en lignende skjult partition (Secure Zone)
man kan lægge sine images på, af samme grund.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Bertel Lund Hansen (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-02-08 15:39

Kirsten Bjorneboe skrev:

> harddisk af c- og d-drev (formentlig partitioner). Og Acronis tilbød
> flinkt, at jeg også kunne backe den tredje skjulte navnløse partition
> op. Det gjorde jeg dog ikke, selv om jeg var fristet, fordi måske
> kunne jeg på den måde se, hvad den bestod af.

Nej, du kan ikke se noget som helst på den måde. Det vil blot
være en backup af en backup. Hvis det er det du vil have, så er
det okay.

> Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvad denne partition
> indeholder?

Et komplet Windowssystem med alle brugerprogrammer præinstalleret
- m.a.o. alt det der skal til for at kunne gendanne computeren
som den var ved købet.
..
> Formentlig filer til brug ved recovery af Vista og alt det
> andet hurlumhej, der fulgte med pc'en? Ligger der en hel Vista der?

Ja.

> Hvordan kommer man i kontakt med den?

På mine pc'er med noget tilsvarende er der en tekstlinje under
opstart hvor der står f.eks.

   F1: BIOS F12: Recovery

og hvis man så trykker F12, får man tilbudt en complet
gendannelse. På den ene pc kunne man vælge mellem reparation der
bevarede ens data, og total gendannelse der slettede alt.

Kan du i BIOS komme til at sætte "Enabled" ved noget der ligner:

   Boot-time diagnostic screen

Det er i hvert fald det der gør at jeg kan følge tekstbeskederne
på skærmen under opstart. Hvis jeg sætter "Disabled", ser jeg
bare en reklame for HP (eller hvem der nu har samlet pc'en).

> Hvorfor skal det mon være en hemelighed?

En backup der er svær at opdage og komme til, er mere holdbare
end en som man kan komme til at ødelægge ved et banalt uheld.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

AB (25-02-2008)
Kommentar
Fra : AB


Dato : 25-02-08 16:55


"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:p5g5s3pcrsbmh69kqebqitj5bu2hmknc4j@4ax.com...
> På min nyindkøbte Acer Aspire M1100 (desktop pc) var Vista
> præinstalleret i oem-udgave og altså uden medfølgende installations
> cd/dvd.
>
> Jeg har for længst opdaget, at der er en skjult partition på ca. 9 GB
> på pc'en. I går lavede jeg min første fulde backup til en ekstern
> harddisk af c- og d-drev (formentlig partitioner). Og Acronis tilbød
> flinkt, at jeg også kunne backe den tredje skjulte navnløse partition
> op. Det gjorde jeg dog ikke, selv om jeg var fristet, fordi måske
> kunne jeg på den måde se, hvad den bestod af.
>
> Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvad denne partition
> indeholder? Formentlig filer til brug ved recovery af Vista og alt det
> andet hurlumhej, der fulgte med pc'en? Ligger der en hel Vista der?
> Hvordan kommer man i kontakt med den? Et eller andet sted på nettet
> strejfede jeg over, at det var noget med F9, men kan ikke finde det
> igen.
>
> Hvorfor skal det mon være en hemelighed?
>
> Venlig hilsen
> Kirsten
> --
>
> Kirsten Bjørneboe 4652
> http://www.varpelev.dk
> Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

"På min nyindkøbte Acer Aspire M1100 (desktop pc) var Vista
præinstalleret i oem-udgave og altså uden medfølgende installations
cd/dvd."

Uden at tage del i selve spørgsmålet, blot denne kommentar. Hvorfor købe en
PC UDEN installations CD/DVD ??

mvh
AB



JBJ (25-02-2008)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 25-02-08 17:29

"AB" <a.bruun@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:FxBwj.45$QC3.41@news.get2net.dk...
>
> "Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:p5g5s3pcrsbmh69kqebqitj5bu2hmknc4j@4ax.com...
>> På min nyindkøbte Acer Aspire M1100 (desktop pc) var Vista
>> præinstalleret i oem-udgave og altså uden medfølgende installations
>> cd/dvd.
>>
>> Jeg har for længst opdaget, at der er en skjult partition på ca. 9 GB
>> på pc'en. I går lavede jeg min første fulde backup til en ekstern
>> harddisk af c- og d-drev (formentlig partitioner). Og Acronis tilbød
>> flinkt, at jeg også kunne backe den tredje skjulte navnløse partition
>> op. Det gjorde jeg dog ikke, selv om jeg var fristet, fordi måske
>> kunne jeg på den måde se, hvad den bestod af.
>>
>> Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvad denne partition
>> indeholder? Formentlig filer til brug ved recovery af Vista og alt det
>> andet hurlumhej, der fulgte med pc'en? Ligger der en hel Vista der?
>> Hvordan kommer man i kontakt med den? Et eller andet sted på nettet
>> strejfede jeg over, at det var noget med F9, men kan ikke finde det
>> igen.
>>
>> Hvorfor skal det mon være en hemelighed?
>>
>> Venlig hilsen
>> Kirsten
>> --
>>
>> Kirsten Bjørneboe 4652
>> http://www.varpelev.dk
>> Fjern venligst "-delete" ved svar pr email
>
> "På min nyindkøbte Acer Aspire M1100 (desktop pc) var Vista
> præinstalleret i oem-udgave og altså uden medfølgende installations
> cd/dvd."
>
> Uden at tage del i selve spørgsmålet, blot denne kommentar. Hvorfor købe
> en PC UDEN installations CD/DVD ??
>
> mvh
> AB
>
>


Mere eller mindre standard med Acer:(

--

Mvh

JBJ


Ukendt (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-02-08 17:45


>> Uden at tage del i selve spørgsmålet, blot denne kommentar. Hvorfor købe
>> en PC UDEN installations CD/DVD ??

Det er standard på astort set alle mærkevare-computere i dag. 9 ud af
10 får aldrig brug for disse skiver.

Philip Nunnegaard (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 25-02-08 18:40

"Henning" skrev i meddelelsen
news:u3s5s31u45phbqmdh53mr5b7rpoj1c72pe@4ax.com...

> 9 ud af 10 får aldrig brug for disse skiver.

Lyder mærkeligt.
De fleste geninstallerer vel Windows eller kører reparation mindst et par
gange under computerens levetid.


Max (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-02-08 19:25

Hej Philip

> Lyder mærkeligt.
> De fleste geninstallerer vel Windows eller kører reparation mindst et
> par gange under computerens levetid.

Ja, og så efterlyser de reetablerings CD'eren i diverse grupper, for de
er jo blevet væk i mellemtiden. Så en skjult partision med reetablerings-
software er for 98% af brugerne en rigtig god ide.

--
Mvh Max



Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 20:07

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:47c30847$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Philip
>
>> Lyder mærkeligt.
>> De fleste geninstallerer vel Windows eller kører reparation mindst et
>> par gange under computerens levetid.
>
> Ja, og så efterlyser de reetablerings CD'eren i diverse grupper, for de
> er jo blevet væk i mellemtiden. Så en skjult partision med reetablerings-
> software er for 98% af brugerne en rigtig god ide.
>
> --
> Mvh Max
>
>


Point - men du må ikke sige "en skjult partision med reetableringssoftware"
til hr og fru danmark, for det aner de ikke hvad er.

Men det bliver de ikke ringere af skal det lige siges for ikke at lyde
hovski-snovski


KentBM (26-02-2008)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 26-02-08 15:26

Max wrote:
> Ja, og så efterlyser de reetablerings CD'eren i diverse grupper, for de
> er jo blevet væk i mellemtiden. Så en skjult partision med reetablerings-
> software er for 98% af brugerne en rigtig god ide.
>
Meget smart. Min nevø har en Acer, som i starten var delt op i et C- og
D-drev på en 60GB harddisk. C-drevet blev lynhurtigt fyldt på grund af
alle spillene, som skulle installeres.

Og da jeg ikke vidste noget om Acers reinstallations procedure og denne
ikke er beskrevet noget sted i det medfølgende materiale, så fat i
Partion Magic, slette den skjulte partion for hvad skulle den til for.
Og så lægge det hele sammen til et C-drev.

Så i dag har nevøen ingen mulighed for re-installation. Det ville sku'
da have været smart, hvis Acer havde beskrevet denne lille feature.

--

Kent

Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 20:03

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i meddelelsen
news:47c2fd82$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Henning" skrev i meddelelsen
> news:u3s5s31u45phbqmdh53mr5b7rpoj1c72pe@4ax.com...
>
>> 9 ud af 10 får aldrig brug for disse skiver.
>
> Lyder mærkeligt.
> De fleste geninstallerer vel Windows eller kører reparation mindst et par
> gange under computerens levetid.


Du har da vist ikke været ude i den virkelige verden i lang tid. 90 pct af
de putere der står her og hisset er i en jammerlig forfatning og ingen i
familien eller den nærmeste omegn aner en hujende fis om ting der er simple
banaliteter i denne NG.

De fleste skriver breve, festsange og emails, lægger 7-kabale og surfer
lidt - lidt flere er på netbank og så er der de der godt og vel par dusin
nørdede tosser, mig selv ind,, der ved hvordan man abonnerer på usenet.

Så, hvis ikke dyret går helt ned, så fortsætter de bare.....

Og de aner såmen nok ikke engang hvor "disse skiver" befinder sig - øhhh, de
røg vel ud sammen med papkassen dengang, ikk'?

Hvis "de fleste" vidste bare lidt mere, ville det ses på statistikkerne over
virusangreb, spyware-ditto og ikke mindst spammængden. Såeh - der er lang
vej endnu.




Philip Nunnegaard (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 25-02-08 20:14

"Ham selv" <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen
news:47c310da$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så, hvis ikke dyret går helt ned, så fortsætter de bare.....

Og når dyret så går helt ned, tilkalder de én i familien, der kan finde ud
af at geninstallere det helt fra bunden.
I min familie er der da heldigvis et par stykker, der kan det.
Andre har vel venner, der kan.

> Og de aner såmen nok ikke engang hvor "disse skiver" befinder sig - øhhh,
> de røg vel ud sammen med papkassen dengang, ikk'?

Dén mulighed havde jeg ikke lige skænket en tanke.


Ukendt (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-02-08 20:23

On Mon, 25 Feb 2008 20:13:32 +0100, "Philip Nunnegaard"
<philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote:

>"Ham selv" <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen
>news:47c310da$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Så, hvis ikke dyret går helt ned, så fortsætter de bare.....
>
>Og når dyret så går helt ned, tilkalder de én i familien, der kan finde ud
>af at geninstallere det helt fra bunden.

Næ, så er der gået tre år og det er på tide at købe en ny

Philip Nunnegaard (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 25-02-08 20:31

"Henning" skrev i meddelelsen
news:fc56s3hr29k00fdqk4sjj9j1n5sg5m22qv@4ax.com...

> Næ, så er der gået tre år og det er på tide at købe en ny

Jeg har en fornemmelse af, at netop "almindelige mennesker" ikke skifter
deres spand ud så tit, som vi andre gør.
Og ja! Jeg regner skam også med ca. 3 år mellem hvert skift. Har dog haft
min nuværende stationære i 4 år.


Max (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-02-08 20:35

Hej Philip

> Jeg har en fornemmelse af, at netop "almindelige mennesker" ikke
> skifter deres spand ud så tit, som vi andre gør.

Den jeg bruger her er fra 2001 og den kører jo fint :)

--
Mvh Max



Bertel Lund Hansen (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-02-08 20:55

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg har en fornemmelse af, at netop "almindelige mennesker" ikke skifter
> deres spand ud så tit, som vi andre gør.

Jeg kan bekræfte at de fleste tilkalder en i nærheden/familien
der kan hjælpe dem. Det er som regel mig!

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 21:13

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
news:b776s3l97os892lkv7v4misagmhq8l06aj@4ax.com...
> Philip Nunnegaard skrev:
>
>> Jeg har en fornemmelse af, at netop "almindelige mennesker" ikke skifter
>> deres spand ud så tit, som vi andre gør.
>
> Jeg kan bekræfte at de fleste tilkalder en i nærheden/familien
> der kan hjælpe dem. Det er som regel mig!



jatak det kender jeg godt (og jeg giiiiider ikke!!!)


jama (25-02-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 25-02-08 21:26


"Ham selv" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
news:47c321c4$1$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
> news:b776s3l97os892lkv7v4misagmhq8l06aj@4ax.com...
>> Philip Nunnegaard skrev:
>>
>>> Jeg har en fornemmelse af, at netop "almindelige mennesker" ikke skifter
>>> deres spand ud så tit, som vi andre gør.
>>
>> Jeg kan bekræfte at de fleste tilkalder en i nærheden/familien
>> der kan hjælpe dem. Det er som regel mig!
>
>
>
> jatak det kender jeg godt (og jeg giiiiider ikke!!!)



Og den lille Rep, der bare skulle tage 5 minutter, tager pludselig 2 timer!
Og vennerne forstår det ikke.
Mvh.Jama



Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 21:33

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen
news:47c32462$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Ham selv" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> news:47c321c4$1$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
>> news:b776s3l97os892lkv7v4misagmhq8l06aj@4ax.com...
>>> Philip Nunnegaard skrev:
>>>
>>>> Jeg har en fornemmelse af, at netop "almindelige mennesker" ikke
>>>> skifter
>>>> deres spand ud så tit, som vi andre gør.
>>>
>>> Jeg kan bekræfte at de fleste tilkalder en i nærheden/familien
>>> der kan hjælpe dem. Det er som regel mig!
>>
>>
>>
>> jatak det kender jeg godt (og jeg giiiiider ikke!!!)
>
>
>
> Og den lille Rep, der bare skulle tage 5 minutter, tager pludselig 2
> timer! Og vennerne forstår det ikke.
> Mvh.Jama
>


Nej - den lille rep som *de* troede bare tog 5 minutter.

Erfaringen siger også efterhånden mig at det tager laaaang tid - især hvis
skiverne er væk eller partitionen er slettet af en anden bekendt for år
tilbage - ja, han lavede da vist også nogle skiver, vist nok, som så også er
væk.



Max (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-02-08 21:44

Hej Ham selv

> Nej - den lille rep som *de* troede bare tog 5 minutter.

Når folk siger "bare lige" om en opgave, ja så
kan de sgu selv lave den.

--
Mvh Max



Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 21:57

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:47c328db$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Ham selv
>
>> Nej - den lille rep som *de* troede bare tog 5 minutter.
>
> Når folk siger "bare lige" om en opgave, ja så
> kan de sgu selv lave den.
>
> --
> Mvh Max
>
>


det gælder for inst. af progs såvel som for opførelse af carporte!


Max (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-02-08 22:18

Hej Ham selv

> det gælder for inst. af progs såvel som for opførelse af carporte!

Det har du ret i, men på den anden side findes der jo også
kammeraten der ringer og siger at hans kone ikke kan få
bankprogrammet til at køre og spørger om man ikke lige
kan komme forbi. Når man så har været forbi og installeret
Java på maskinen, ja så stikker konen en en flaske Lagavulin
Single Malt Scotch Whisky, ja så værdsætter de hvad
man kan og laver for dem :)

--
Mvh Max



Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 22:48

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:47c330e8$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Ham selv
>
>> det gælder for inst. af progs såvel som for opførelse af carporte!
>
> Det har du ret i, men på den anden side findes der jo også
> kammeraten der ringer og siger at hans kone ikke kan få
> bankprogrammet til at køre og spørger om man ikke lige
> kan komme forbi. Når man så har været forbi og installeret
> Java på maskinen, ja så stikker konen en en flaske Lagavulin
> Single Malt Scotch Whisky, ja så værdsætter de hvad
> man kan og laver for dem :)
>
> --
> Mvh Max
>
>


Korrekt - jeg fik en lafrøjk (stav det selv) for nyligt for at fjerne
Bulldog (Bullshit) og det tog fame godt nok lang tid inden den makkede ret.
Men så stod der osse et paphylster med de ædle dråber et par dage efter....
i sådanne tilfælde er det til at leve med!


Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 21:12

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i meddelelsen
news:47c31780$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Henning" skrev i meddelelsen
> news:fc56s3hr29k00fdqk4sjj9j1n5sg5m22qv@4ax.com...
>
>> Næ, så er der gået tre år og det er på tide at købe en ny
>
> Jeg har en fornemmelse af, at netop "almindelige mennesker" ikke skifter
> deres spand ud så tit, som vi andre gør.
> Og ja! Jeg regner skam også med ca. 3 år mellem hvert skift. Har dog haft
> min nuværende stationære i 4 år.




det sværeste ved at sku ha ny puter er at overtale konen

hun er nemlig en af de 98 pct.....


Kent Oldhøj (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 25-02-08 21:48

"Ham selv" <fake@fake.fake> wrote in
news:47c321c4$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> det sværeste ved at sku ha ny puter er at overtale konen
> hun er nemlig en af de 98 pct.....

Mit gamle trick med at opgradere alt undtagen kabinettet kan frit
benyttes...

Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 21:57

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9A4FDDC0765kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Ham selv" <fake@fake.fake> wrote in
> news:47c321c4$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> det sværeste ved at sku ha ny puter er at overtale konen
>> hun er nemlig en af de 98 pct.....
>
> Mit gamle trick med at opgradere alt undtagen kabinettet kan frit
> benyttes...



hehe - har netop købt en "saml selv" og så er de løbende udgifter på netbank
lettere at forklare - især hvis man så er heldige at kunne aflede med: "Nu
vi snakker om det, hvad er det så du har købt i IKEA" - det plejer at
hjælpe. Og er stort set altid en mulighed!!


Max (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-02-08 22:01

Hej Kent

>> det sværeste ved at sku ha ny puter er at overtale konen
>> hun er nemlig en af de 98 pct.....
>
> Mit gamle trick med at opgradere alt undtagen kabinettet kan frit
> benyttes...

Bruger du hjernevask ? :)

--
Mvh Max



Rado (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-08 08:15

On Mon, 25 Feb 2008 22:01:09 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Kent
>
>>> det sværeste ved at sku ha ny puter er at overtale konen
>>> hun er nemlig en af de 98 pct.....
>>
>> Mit gamle trick med at opgradere alt undtagen kabinettet kan frit
>> benyttes...
>
>Bruger du hjernevask ? :)

Shhh, det hedder "hovedrengøring" (så er de helt med på den)...


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 21:11

"Henning" skrev i meddelelsen
news:fc56s3hr29k00fdqk4sjj9j1n5sg5m22qv@4ax.com...
> On Mon, 25 Feb 2008 20:13:32 +0100, "Philip Nunnegaard"
> <philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote:
>
>>"Ham selv" <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen
>>news:47c310da$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Så, hvis ikke dyret går helt ned, så fortsætter de bare.....
>>
>>Og når dyret så går helt ned, tilkalder de én i familien, der kan finde ud
>>af at geninstallere det helt fra bunden.
>
> Næ, så er der gået tre år og det er på tide at købe en ny



øv - nu ku jeg ellers lige win3,1 udenad....


Finn (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 27-02-08 06:20

Ham selv wrote:
>
>
> Du har da vist ikke været ude i den virkelige verden i lang tid. 90 pct
> af de putere der står her og hisset er i en jammerlig forfatning og
> ingen i familien eller den nærmeste omegn aner en hujende fis om ting
> der er simple banaliteter i denne NG.
>
> De fleste skriver breve, festsange og emails, lægger 7-kabale og surfer
> lidt - lidt flere er på netbank og så er der de der godt og vel par
> dusin nørdede tosser, mig selv ind,, der ved hvordan man abonnerer på
> usenet.
>
> Så, hvis ikke dyret går helt ned, så fortsætter de bare.....
>
> Og de aner såmen nok ikke engang hvor "disse skiver" befinder sig -
> øhhh, de røg vel ud sammen med papkassen dengang, ikk'?
>
> Hvis "de fleste" vidste bare lidt mere, ville det ses på statistikkerne
> over virusangreb, spyware-ditto og ikke mindst spammængden. Såeh - der
> er lang vej endnu.
>
>

Amen, har du det bedre nu

Venlig hilsen
Finn



--
Lærdom er en streng herre og mest historisk,
men erkendelse er visdommens juvel )

Ham selv (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 27-02-08 10:27

"Finn" <dur.ikke@is.invalid> skrev i meddelelsen
news:47c4f2f7$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ham selv wrote:
>>
>>
>> Du har da vist ikke været ude i den virkelige verden i lang tid. 90 pct
>> af de putere der står her og hisset er i en jammerlig forfatning og ingen
>> i familien eller den nærmeste omegn aner en hujende fis om ting der er
>> simple banaliteter i denne NG.
>>
>> De fleste skriver breve, festsange og emails, lægger 7-kabale og surfer
>> lidt - lidt flere er på netbank og så er der de der godt og vel par dusin
>> nørdede tosser, mig selv ind,, der ved hvordan man abonnerer på usenet.
>>
>> Så, hvis ikke dyret går helt ned, så fortsætter de bare.....
>>
>> Og de aner såmen nok ikke engang hvor "disse skiver" befinder sig - øhhh,
>> de røg vel ud sammen med papkassen dengang, ikk'?
>>
>> Hvis "de fleste" vidste bare lidt mere, ville det ses på statistikkerne
>> over virusangreb, spyware-ditto og ikke mindst spammængden. Såeh - der er
>> lang vej endnu.
>>
>>
>
> Amen, har du det bedre nu
>
> Venlig hilsen
> Finn
>
>
>


jeg har det fint - hvad med dig??


Kirsten Bjorneboe (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 25-02-08 20:39



>Uden at tage del i selve spørgsmålet, blot denne kommentar. Hvorfor købe en
>PC UDEN installations CD/DVD ??

Det strejfede mig faktisk ikke, at der ikke fulgte sådan en skive med.
Og jeg havde heller ikke fantasi til at undersøge det inden. Men man
bliver jo klogere. Og lad os nu se, hvordan det på sigt går for alle
os, der ikke fik cd'en med. Hvis det går godt, så havde fabrikanterne
jo ret. Men hvis det ikke går, bliver det nok ikke så morsomt for dem.
For det er det samme i hele verden: Nul cd på disse mærkevare-pc'ere
og bærbare.

Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk
Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

Ham selv (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 25-02-08 21:14

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:g466s35irf7t9kk6vfuh1t49q1qhjn42rn@4ax.com...
>
>
>>Uden at tage del i selve spørgsmålet, blot denne kommentar. Hvorfor købe
>>en
>>PC UDEN installations CD/DVD ??
>
> Det strejfede mig faktisk ikke, at der ikke fulgte sådan en skive med.
> Og jeg havde heller ikke fantasi til at undersøge det inden. Men man
> bliver jo klogere. Og lad os nu se, hvordan det på sigt går for alle
> os, der ikke fik cd'en med. Hvis det går godt, så havde fabrikanterne
> jo ret. Men hvis det ikke går, bliver det nok ikke så morsomt for dem.
> For det er det samme i hele verden: Nul cd på disse mærkevare-pc'ere
> og bærbare.
>
> Kirsten
> --
>
> Kirsten Bjørneboe 4652
> http://www.varpelev.dk
> Fjern venligst "-delete" ved svar pr email



rolig nu - du har vel en skjult partition, ikk'?


Kirsten Bjorneboe (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 25-02-08 23:44

On Mon, 25 Feb 2008 21:14:01 +0100, "Ham selv" <fake@fake.fake> wrote:


>
>rolig nu - du har vel en skjult partition, ikk'?

Jeg er ganske rolig jeg har både en skjult partition og en hel hær
af dygtige it-nørder her på usenet ))

Desuden stolede jeg ikke helt på, om jeg havde lavet en ordentlig
recovery-dvd/cd, da maskinen var oppe at køre, så det lykkedes mig at
overtale en Acer-supporter til at bestille en til mig (hvis ellers den
kommer...)

Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk
Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

jama (25-02-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 25-02-08 21:20


"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:g466s35irf7t9kk6vfuh1t49q1qhjn42rn@4ax.com...
>
>
>>Uden at tage del i selve spørgsmålet, blot denne kommentar. Hvorfor købe
>>en
>>PC UDEN installations CD/DVD ??
>
> Det strejfede mig faktisk ikke, at der ikke fulgte sådan en skive med.
> Og jeg havde heller ikke fantasi til at undersøge det inden. Men man
> bliver jo klogere. Og lad os nu se, hvordan det på sigt går for alle
> os, der ikke fik cd'en med. Hvis det går godt, så havde fabrikanterne
> jo ret. Men hvis det ikke går, bliver det nok ikke så morsomt for dem.
> For det er det samme i hele verden: Nul cd på disse mærkevare-pc'ere
> og bærbare.
>
> Kirsten
> --
>
> Kirsten Bjørneboe 4652
> http://www.varpelev.dk
> Fjern venligst "-delete" ved svar pr email


Det er derfor mange for fat i en Pirat CD til Rep etc, hvis der ikke har
været CD med.(som sagt mange kan ikke finde ud ad Recovery Partionen)
Mvh.Jama



Bjarne Chr (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 25-02-08 21:59


"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:g466s35irf7t9kk6vfuh1t49q1qhjn42rn@4ax.com...
>
>
>>Uden at tage del i selve spørgsmålet, blot denne kommentar. Hvorfor købe
>>en
>>PC UDEN installations CD/DVD ??
>
> Det strejfede mig faktisk ikke, at der ikke fulgte sådan en skive med.
> Og jeg havde heller ikke fantasi til at undersøge det inden. Men man
> bliver jo klogere. Og lad os nu se, hvordan det på sigt går for alle
> os, der ikke fik cd'en med. Hvis det går godt, så havde fabrikanterne
> jo ret. Men hvis det ikke går, bliver det nok ikke så morsomt for dem.
> For det er det samme i hele verden: Nul cd på disse mærkevare-pc'ere
> og bærbare.
>
> Kirsten
> --
>
Jeg er næsten 100% sikker på at du kan brænde en Recovery skive.
Prøv at kigge lidt i Programmer Acer Empowering Technology
Acer har faktisk noget af det bedste recovery jeg har set.
Bc


Kurt B. Andersen (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 25-02-08 22:14


"Bjarne Chr" <No@and_No> skrev i meddelelsen
news:47c32c0b$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>

>>
> Jeg er næsten 100% sikker på at du kan brænde en Recovery skive.
> Prøv at kigge lidt i Programmer Acer Empowering Technology
> Acer har faktisk noget af det bedste recovery jeg har set.
> Bc
Helt enig. Jeg har sat en hel del Acer computere op, og de havde alle en
skjult partition (som man kan få frem ved Bertels anvisninger) samt
Erecovery programmet, som kan lave et sæt skiver til at genetablere på. De
sidste jeg lavede, havde sjovt nok en begrænsning, således at man kun kunne
lave disse recovery dvd/cd 1 gang.
Jeg har lige haft en Acer med defekt hd, og der var jeg glad for, at jeg i
sin tid lavede disse recovery dvd.er, idet der ellers ikke var mulighed for
at indlæse det oprindelige styresystem. Den skjulte partition forsvandt jo
sammen med den defekte hd.

Kurt


Max (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-02-08 22:21

Hej Kurt

> Jeg har lige haft en Acer med defekt hd, og der var jeg glad for, at
> jeg i sin tid lavede disse recovery dvd.er, idet der ellers ikke var
> mulighed for at indlæse det oprindelige styresystem. Den skjulte
> partition forsvandt jo sammen med den defekte hd.

Det minder mig om min første Olliveti maskine med 20 MB harddisk,
der lå hele Bios opsætningen på en skjult partition på HD, så når
man skiftede HD, ja så skulle opsætningen foregå via diskette,
en træls løsning.

--
Mvh Max



Søren Blom (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 25-02-08 23:23

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev
>
> Det minder mig om min første Olliveti maskine med 20 MB harddisk,
> der lå hele Bios opsætningen på en skjult partition på HD, så når
> man skiftede HD, ja så skulle opsætningen foregå via diskette,
> en træls løsning.
>

Har ordet træls ikke alid været dækkende for de løsninger olispagatti øhh
Olliveti fandt på

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


Max (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-02-08 23:32

Hej Søren

> Har ordet træls ikke alid været dækkende for de løsninger olispagatti
> øhh Olliveti fandt på

Det med harddisken er det eneste negative jeg kan sige om de
Oliveti maskiner jeg har haft med at gøre, de har gjort hvad man
kunne forvente af dem uden problemer. Den sidste en 386 blev
skrottet for under 1 år siden, der havde den kørt uafbrudt siden
den var ny for mange år siden.

--
Mvh Max



Rado (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-08 08:19

On Mon, 25 Feb 2008 23:23:26 +0100, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev
>>
>> Det minder mig om min første Olliveti maskine med 20 MB harddisk,
>> der lå hele Bios opsætningen på en skjult partition på HD, så når
>> man skiftede HD, ja så skulle opsætningen foregå via diskette,
>> en træls løsning.
>>
>
>Har ordet træls ikke alid været dækkende for de løsninger olispagatti øhh
>Olliveti fandt på

Det synes jeg nu ikke. Mine to første PCer var Olivetti maskiner og
jeg synes de var meget gennemtænkt lavet, både hardwaremæssigt og i
andre henseender. Bl.a. kunne BIOSen på nr 2 (en DX2 66 Mhz) uden
videre klare en 8 GB disk da de kom på markedet flere år senere. Den
Acer jeg købte 2-3 år senere skulle først have en BIOS update for at
kunne klare en disk i den størrelse. Den første kunne iøvrigt klare
hele 128 MB RAM, en uhørt størrelse på den tid for almindelige brugere
(jeg gav 4000 for en 16 MB klods et par år senere, det var dog ECC som
de sandelig også kunne håndtere, det er der ikke mange alm. maskiner
der kan idag).

Man kunnne også lave low level formatering og diverse andet man
normalt ikke kan på maskinerne idag, via BIOS. Jeg skiftede iøvrigt
HDen ud på et tidspunkt på nr 2, der var ikke noget med genindlæsning
af BIOS via disketter der.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Ham selv (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 26-02-08 12:53

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
news:47c33fed$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev
>>
>> Det minder mig om min første Olliveti maskine med 20 MB harddisk,
>> der lå hele Bios opsætningen på en skjult partition på HD, så når
>> man skiftede HD, ja så skulle opsætningen foregå via diskette,
>> en træls løsning.
>>
>
> Har ordet træls ikke alid været dækkende for de løsninger olispagatti øhh
> Olliveti fandt på
>
> --
> Venlig Hilsen
>
> Søren Blom
> soren@blom.dk
> mail med spamfilter besvares ikke
>


olivetti - er det ikke en skrivemaskine?


Bertel Lund Hansen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 26-02-08 13:15

Ham selv skrev:

> olivetti - er det ikke en skrivemaskine?

Jo. Det er IBM også.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ham selv (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 26-02-08 13:40

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
news:uk08s397bohcv5804q6mfedtm208l7979p@4ax.com...
> Ham selv skrev:
>
>> olivetti - er det ikke en skrivemaskine?
>
> Jo. Det er IBM også.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



du må være oppe i årene siden du ved hvad en skrivemaskine er.....

vandrehistorien om den ni-årige der lånte farmors skrivemaskine og udbrød:
Hold da op for en smart computer. Den printer mens man skriver!


Philip Nunnegaard (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 26-02-08 18:24

"Ham selv" <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen
news:47c42f44$1$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> du må være oppe i årene siden du ved hvad en skrivemaskine er.....

Jeg brugte skrivemaskine (ikke elektrisk) helt frem til 1994. Jeg levede af
SU dengang, så en computer var ikke lige noget, jeg havde råd til.
Jeg er årgang 1967.

I 1994 fik jeg så en kammerats aflagte Atari-computer med 1 MB ram, 8 MHz og
ingen harddisk. Senere kom jeg op på 4 MB ram og fik en ekstern harddisk på
60 MB, som var opdelt i 3 partitioner.
Styresystemet hed i øvrigt TOS (The Operating System), og til
tekstbehandling brugte jeg DTP-programmet "DMC Calamus". Regnearket hed
"Spreadsheet".
Da maskinen ikke understøttede HD-disketter, måtte jeg konsekvent
omformatere nyindkøbte disketter, før jeg kunne tage dem i brug.

> vandrehistorien om den ni-årige der lånte farmors skrivemaskine og udbrød:
> Hold da op for en smart computer. Den printer mens man skriver!

Den er gammel - men sød.


Bertel Lund Hansen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 26-02-08 18:52

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg brugte skrivemaskine (ikke elektrisk) helt frem til 1994.

På den skole jeg arbejdede på, blev der brugt en elektrisk IBM i
hvert fald i 1990 og sikkert også senere.

I øvrigt er jeg 59 år gammel og har stadig en mekanisk
skrivemaskine stående.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Max (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-02-08 08:15

Hej Bertel

> I øvrigt er jeg 59 år gammel og har stadig en mekanisk
> skrivemaskine stående.

På virksomheden hvor jeg arbejder har vi da også 2 styks
elektriske skrivemaskiner, gamle maskiner, men de er
nødvendige når der skal skrives pakkeetiketter og fragt-
breve med gennemslag.

--
Mvh Max



Ham selv (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 27-02-08 10:45

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:47c50e00$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Bertel
>
>> I øvrigt er jeg 59 år gammel og har stadig en mekanisk
>> skrivemaskine stående.
>
> På virksomheden hvor jeg arbejder har vi da også 2 styks
> elektriske skrivemaskiner, gamle maskiner, men de er
> nødvendige når der skal skrives pakkeetiketter og fragt-
> breve med gennemslag.
>
> --
> Mvh Max
>
>




I har vel indført kildeskat, men får i lønnen udbetalt i en brun kuvert?

Glæd jer over jeres maskiner - og glæd jer over at de er elektriske, for så
er de så nye at der er "å" på. Det er så træls at skrive aa, nu hvor
retskrivningen er blevet lavet om.

Undskyld


Rado (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 27-02-08 11:02

On Wed, 27 Feb 2008 08:15:11 +0100, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:


>På virksomheden hvor jeg arbejder har vi da også 2 styks
>elektriske skrivemaskiner, gamle maskiner, men de er
>nødvendige når der skal skrives pakkeetiketter og fragt-
>breve med gennemslag.

Har også en ældre elektrisk Brother stående til det samme. Lige
bortset fra en nåleprinter så er der ingen printere der kan lave
gennemslag.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Bjarne Chr (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 26-02-08 00:13


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:47c3317b$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det minder mig om min første Olliveti maskine med 20 MB harddisk,
> der lå hele Bios opsætningen på en skjult partition på HD, så når
> man skiftede HD, ja så skulle opsætningen foregå via diskette,
> en træls løsning.
>
> --
> Mvh Max
>
Sådan en startede jeg også med
Det kostede en bondegård da jeg ville sætte en 40 MB disk i
Bc


Bjarne Chr (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 26-02-08 00:10


"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:47c32f7b$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Helt enig. Jeg har sat en hel del Acer computere op, og de havde alle en
> skjult partition (som man kan få frem ved Bertels anvisninger) samt
> Erecovery programmet, som kan lave et sæt skiver til at genetablere på. De
> sidste jeg lavede, havde sjovt nok en begrænsning, således at man kun
> kunne lave disse recovery dvd/cd 1 gang.
> Jeg har lige haft en Acer med defekt hd, og der var jeg glad for, at jeg i
> sin tid lavede disse recovery dvd.er, idet der ellers ikke var mulighed
> for at indlæse det oprindelige styresystem. Den skjulte partition
> forsvandt jo sammen med den defekte hd.
>
> Kurt
Så er jeg heldig jeg kan lave alle dem jeg vil.
Det er en god ting når man har fjernet alt det overflødige
og installeret sine egne programmer og opdateringer.
Bc


Rado (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-02-08 08:15

On Mon, 25 Feb 2008 22:13:33 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>
>"Bjarne Chr" <No@and_No> skrev i meddelelsen
>news:47c32c0b$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>
>>>
>> Jeg er næsten 100% sikker på at du kan brænde en Recovery skive.
>> Prøv at kigge lidt i Programmer Acer Empowering Technology
>> Acer har faktisk noget af det bedste recovery jeg har set.
>> Bc
>Helt enig. Jeg har sat en hel del Acer computere op, og de havde alle en
>skjult partition (som man kan få frem ved Bertels anvisninger) samt
>Erecovery programmet, som kan lave et sæt skiver til at genetablere på. De
>sidste jeg lavede, havde sjovt nok en begrænsning, således at man kun kunne
>lave disse recovery dvd/cd 1 gang.

En ret tåbelig begrænsning. Dels fordi det kan gå galt med brændingen
af den første eller den kan blive ødelagt, dels fordi man bare kan
lave kopier af den hvis man vil have flere, dels fordi den næppe kan
piratbruges på andre maskiner alligevel.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Jørgen Farum Jensen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 26-02-08 14:02

Bjarne Chr skrev:

> Jeg er næsten 100% sikker på at du kan brænde en Recovery skive.
> Prøv at kigge lidt i Programmer Acer Empowering Technology
> Acer har faktisk noget af det bedste recovery jeg har set.
> Bc

Jeg er ikke i stand til at sammenligne, men jeg
købte for et halvt års tid siden en HP Pavillon.
Øverst i boksen lå en letlæst seddel med en
kortfattet anvisning "Sådan genopretter du dit
system uden diske". Samt på samme seddel en
anvisning på hvordan man selv laver laver sådanne.
Samt en en fortælling om, at jeg kan rekvirere sådanne
fra hp, hvis det går helt galt.

Pointen er blandt andet at jeg næsten ikke kunne komme
til at pakke bæstet ud uden at kigge på den seddel.

Bare for en ordens skyld prøvede jeg genopretningen
en uges tid efter - det forløb helt uden problemer.

Jeg må også sige, at "manualen" (Lynoversigt) forholder
sig i et klart og letlæst dansk sprog til en række
af de problemer, den mindre indsigtsfulde bruger kan
komme ud for.

--

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..

Bo (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 25-02-08 17:24

On 25 Feb., 15:29, Kirsten Bjorneboe <varpelev-del...@tdcadsl.dk>
wrote:
> På min nyindkøbte Acer Aspire M1100 (desktop pc) var Vista
> præinstalleret i oem-udgave og altså uden medfølgende installations
> cd/dvd.
>
> Jeg har for længst opdaget, at der er en skjult partition på ca. 9 GB
> på pc'en. I går lavede jeg min første fulde backup til en ekstern
> harddisk af c- og d-drev (formentlig partitioner). Og Acronis tilbød
> flinkt, at jeg også kunne backe den tredje skjulte navnløse partition
> op. Det gjorde jeg dog ikke, selv om jeg var fristet, fordi måske
> kunne jeg på den måde se, hvad den bestod af.
>
> Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvad denne partition
> indeholder? Formentlig filer til brug ved recovery af Vista og alt det
> andet hurlumhej, der fulgte med pc'en? Ligger der en hel Vista der?
> Hvordan kommer man i kontakt med den? Et eller andet sted på nettet
> strejfede jeg over, at det var noget med F9, men kan ikke finde det
> igen.
>
> Hvorfor skal det mon være en hemelighed?
>
> Venlig hilsen
> Kirsten
> --
>
> Kirsten Bjørneboe 4652http://www.varpelev.dk
> Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

Da en bekendt lavede det samme med en DELL fik han denne meddelelse
efter at PC-gik i lås. Loading DRMK Version 8.00......can't load
Kernel file.....
og beskeden kommer hvergang ved F12:Recovery. Hvad kan han gøre, når
han ikke kan få fat i XP-install ?
vh Bo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste