MS Windows
briani 27239
Problem med min pc med Win xp sp 2
Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 21:47

Årsagen til mit spørgsmål "hvilket program i xp "vise" skrivebordet" er
egentlig, at jeg har et periodisk problem med
min pc (win xp sp2 på stationær pc).
Nogen gange når jeg starter min pc, og så fx. vil åbne en mappe som der
ligger på mit skrivebord (kan også være en genvej på skrivebordet) så
markeres der vel ca 10-20 andre objekter
på skrivebordet, og ingen af den kan åbnes, og markeringen ej heller
fjernes.
Åbner jeg så min Outlook, så starter den op indbakke visningen (og ikke
Outlook i dag som er min standard visning) og den første e-mail i rækken (ny
eller gammel, gør ingen forskel) åbnes nu automatisk i et nyt vindue.
Åbner jeg nu IE 7.0, så bliver alt hvad jeg klikker på åbnet i et nyt
vindue.
Jeg kan så ligeså godt lukke pc'en ned, men kan ikke bruge genstart
funktionen, skal bruge luk pc.
Efter genstart er problemet i 99,9 % af tilfældene væk, og pc'en opfører sig
normalt. I de sidste 0,1 % tilfælde, skal der 2 genstarter til.
Problemet opstod første gang efter jeg formaterede pc, hvilket skete da
pc'en var ca1½ år gammel.
Jeg har sidst haft pc'en formateret her for ca 2-3 måneder siden.
Problemet opstår vel ca 1 gang i ugen vil jeg tro, måske ca hver 14 dag.
Jeg har sikkerhedspakke fra yousee kørende (F-Secure), XP er fuldt
opdateret.
Jeg har prøvet at scanne pc'en via Windows LiveOnecare Sikkerhedsscanner,
men den finder intet, ej heller gør sikkerhedspakken.

Men efterhånden kom jeg jo så til at tænke på om det måske var i explorer
der var en fejl, da der er det med skrivebordet og det med at jeg ikke kan
genstarte,
men anede ikke om explorer også var "motor" for Outlook, deraf mit spørgsmål
:)

Har tidligere haft spurgt herinde, men fik svaret at det måske var var
softwaren til min mus der måske var noget galt med. Den mulighed mener jeg
jo jeg ligesom har elimineret
med en formatering, og geninstallation, og det faktum at systemet jo fra
start til første formatering bare "spillede" :)

Fra : kep

Dato : 14-02-08 23:35

"T. R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en formatering, og geninstallation, og det faktum at systemet jo fra
> start til første formatering bare "spillede" :)

Hej
Det lyder mystisk, når det er en nyinstallation. Hvis ikke det er
hardwarerelateret, kan du prøve dette :

Hent Regseeker
http://www.hoverdesk.net/freeware.htm
Brug funktionen : Histories -> Clean StreamMRU/Streams keys
Den nulstiller explorer vinduer

"Søg" så på - iconcache - og slet den. Der skal være Flueben i
"Søg i skjulte filer og mapper". Filen bliver gendannet ved restart

Hent også Tweak UI
http://www.filehippo.com/download_tweakui/
Brug funktionen : Repair -> Rebuild Icons

Måske det kan hjælpe

kep

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 15:35

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hent også Tweak UI
> http://www.filehippo.com/download_tweakui/
> Brug funktionen : Repair -> Rebuild Icons

Tak for dit svar.
Det giver mig da i hvert fald nogen muligheder :)
Vil da prøve dem af.

Mvh

T.R.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-02-08 11:20

Ser ud til at din Skift tast hænger. Prøv et andet keyboard.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 15:33

> Ser ud til at din Skift tast hænger. Prøv et andet keyboard.

De føles nu helt normale begge to.
Men hvis det var en af dem, hvorfor hjælper en genstart så på problemet ?

Mvh

T.R.

Fra : Rado

Dato : 15-02-08 17:56

On Fri, 15 Feb 2008 15:33:00 +0100, "T. R." <thr AT mail-online DOT
dk> wrote:

>"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
>>

>De føles nu helt normale begge to.
>Men hvis det var en af dem, hvorfor hjælper en genstart så på problemet ?

Det lyder i alt fald umiddelbart til at være et hardwareproblem. Jeg
ville først prøve at skifte keyboardet, hvis det ikke er det kunne det
være keyboard controlleren på boardet der er ustabil.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 18:40

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder i alt fald umiddelbart til at være et hardwareproblem. Jeg
> ville først prøve at skifte keyboardet, hvis det ikke er det kunne det
> være keyboard controlleren på boardet der er ustabil.

Ok, jamen så må jeg jo prøve at anskaffe mig et andet tastatur og se om det
måske kan være med til at eliminere problemet :)
Den der contoller...er det noget man kan skifte, eller skal bundkortet
skiftes ?

Mvh

T.R.

Fra : Rado

Dato : 16-02-08 02:01

On Fri, 15 Feb 2008 18:40:12 +0100, "T. R." <thr AT mail-online DOT
dk> wrote:

> [...]
>måske kan være med til at eliminere problemet :)
>Den der contoller...er det noget man kan skifte, eller skal bundkortet

Den sidder på bundkortet så medmindre man kan finde og udskifte den
chip den sidder i kan den ikke repareres.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 08:22

> Den sidder på bundkortet så medmindre man kan finde og udskifte den
> chip den sidder i kan den ikke repareres.

Ok, det er jo surt, hvis det er det der er problemet :(

Mvh

T.R.