Problem ved valg af standard mail program
Fra : Martin S

Dato : 07-03-08 17:43

Hejsa

Jeg har et lille problem på min mac med osx 10.5. Jeg vil gerne sætte
standard email programmet til et der ikke ligger på listen i mail.

Det tænkte jeg ikke burde være svært, der er jo et punkt hvor man kan
vælge andre. Det virker bare ikke, hvis jeg sætter den bliver den ved
med at bruge mail som standard. Vælger jeg et af de prædefinerede på
listen virker det helt fint.

Nogen der har nogen ideer til hvad der kan være galt?

Mvh
Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-03-08 19:17

Martin S wrote:
> [...]
> listen virker det helt fint.
>
> Nogen der har nogen ideer til hvad der kan være galt?

Når du klikker på 'vælg andet program' - eller, hvad det nu hedder, skal
du i dialogen, der kommer op, nederst vælge 'Vis alle', så kan du bare
scrolle ned til det program, du ønsker at bruge.

Du kan også bruge en prefspane som RCDefaultApp til det. Det virker på
samme måde - bortset fra, du ikke behøver at starte Mail/Safari, hvis du
ikke ønsker at bruge dem. - Selv om den er ved at være halvgammel,
fungerer den fint på Leopard....

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22977

mvh. Erik Richard

Fra : Martin S

Dato : 09-03-08 14:45

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev 2008-03-07:
> Når du klikker på 'vælg andet program' - eller, hvad det nu hedder, skal
> du i dialogen, der kommer op, nederst vælge 'Vis alle', så kan du bare
> scrolle ned til det program, du ønsker at bruge.

Jeg finder og vælger også det program jeg gerne vil bruge uden
problemer. Problemet er at den ikke husker det valg når jeg lukker
preferences.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-03-08 20:49

Martin S <news2005@adsltips.invalid> wrote:

> [...]
> listen virker det helt fint.
>
> Nogen der har nogen ideer til hvad der kan være galt?

Har du det program installeret, som du har lyst til at bruge?

M.

Fra : Martin S

Dato : 09-03-08 14:44

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> skrev 2008-03-07:

> Har du det program installeret, som du har lyst til at bruge?
Ja, og jeg vælger det også i fil browseren. Den husker bare ikke
indstillingen.

Martin
med mindre andet er angivet.